printlogo


کد خبر: 205283تاریخ: 1397/11/2 00:00
کوتاه و گویا


 ثبت‌نام آزمون بین‌المللی زبان اسپانیایی DELE کانون زبان ایران از روز دوشنبه اول بهمن 1397 آغاز شد و تا چهارشنبه 22 اسفندماه ادامه می‌یابد. آزمون کتبی نوجوانان در تاریخ 3 خرداد 1398 و آزمون کتبی بزرگسالان در تاریخ 4 خرداد 1398 برگزار می‌شود؛ همچنین روز و ساعت آزمون شفاهی برای هر متقاضی در برگه ورود به جلسه درج می‌شود. در عین حال، ثبت‌نام و پرداخت به ‌صورت اینترنتی و از طریق سایت کانون زبان ایران به نشانی www.ilireg.ir انجام می‌شود. بر اساس این خبر، علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند بعد از مطالعه‌ فایل پیوست در نشانی اینترنتی www.ilireg.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
 متخصص ارتوپدی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در سال‌‌های گذشته پزشکان برای درمان کمردرد استراحت طولانی‌مدت تجویز می‌کردند اما در حال حاضر می‌گویند 3 تا 5 روز استراحت درد کمر را کاهش می‌دهد. مسعود شایسته‌آذر اظهار داشت: درمان کوتاه‌مدت، درد را ساکت می‌کند ولی برای جلوگیری از عود دوباره این بیماری نیاز به بازتوانی چند ماهه است که باید انجام شود. وی افزود: بعد از استراحت،  برنامه‌‌های بازتوانی برای تقویت عضلات ستون مهره‌ای کمری به منظور برداشتن فشار از روی ستون مهره و همچنین روش‌‌‌هایی که موجب تغییراتی در سبک زندگی می‌شود، باید در دستور کار این افراد قرار گیرد.
 رجبعلی خسروآبادی، شهردار منطقه 5 تهران با تاکید بر اینکه هوای پاک حق همه مردم است، گفت: هفته هوای پاک به صورت نمادین می‌تواند زمینه‌ساز جلب مشارکت و توجه همه اقشار جامعه بویژه مسؤولان به منظور کاهش آلودگی هوا باشد. وی افزود: شهرداری تهران در حوزه محیط‌زیست و حمل‌ونقل درصدد فراهم کردن بستری برای کاهش آلودگی هواست که این امر خود نیازمند همکاری و مشارکت مسؤولانه شهروندان است.
 شهریار جان‌فدا، کارآفرین و مجری طرح عرضه دام زنده در کلانشهرها از راه‌اندازی ۱۶ پایگاه فروش دام زنده با مشارکت شهرداری‌‌های ۱۶ کلانشهر خبر داد و گفت:  هدف از اجرای این طرح، تسهیل دسترسی هموطنان به مراکز عرضه دام، قیمت مقرون به‌صرفه دام، فروش دام بهداشتی و همچنین جلوگیری از تقلب‌‌های پیچیده و گاه عجیب در بازار فروش گوسفند خواهد بود. وی افزود: در این راستا نخستین مرکز عرضه دام در شهرستان اسلامشهر آغاز به کار کرده است. این مرکز به آبشخور، جایگاه غذا و نگهداری دام‌ها، باسکول، تخلیه، بارگیری و غرفه‌‌های سرپوشیده و شناسنامه‌دار برای فروشندگان مجهز است.
 علیرضا میراسماعیلی، متخصص پوست و مو گفت: هورمون تستسترون مازاد که در دوران بلوغ آزاد می‌شود، عامل رشد موهای صورت است اما در عین حال باعث تضعیف  ریشه مو در پوست سر می‌شود. بر اساس وضعیت وراثتی شخص، ریشه‌‌های مو به تستسترون واکنش لحظه‌ای شدید نشان می‌دهند. این موضوع باعث قطع انرژی‌رسانی به مو می‌شود که باعث تضعیف ریشه‌‌های مو می‌شود.


Page Generated in 0/0054 sec