printlogo


کد خبر: 205311تاریخ: 1397/11/2 00:00
کرملین فرودگاه بین‌المللی دمشق را خط قرمز تعیین کرد
هشدار روسیه به اسرائیل: حمله به سوریه موقوف!

هشدار روسیه به اسرائیل: حمله به سوریه موقوف!
گروه بین‌‌الملل: مسکو به تل‌آویو درباره ادامه تجاوز هوایی به سوریه هشدار داد. روزنامه القدس‌العربی به نقل از منابع موثق روس نوشت این هشدار احتمالا از طریق اعضای یک هیات نظامی روسیه که هفته گذشته از بیت‌المقدس بازدید کردند، به رژیم صهیونیستی ابلاغ شده است.  البته نه دمشق و نه تل‌آویو خبر هشدار رسمی روس‌ها به اسرائیل را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.
طبق ادعای منابع عبری، فرستادگان نظامی روس قرار بود به درخواست ارتش صهیونیستی برای انجام هماهنگی‌‌های لازم درباره ادامه عملیات آنها در خاک سوریه بروند اما در عین حال شواهدی وجود دارد که روس‌ها پیشرفته‌‌‌‌‌ترین سامانه یکپارچه و سراسری پدافند هوایی و موشکی را برای ارتش سوریه راه‌اندازی کرده‌‌اند که می‌تواند خطری جدی برای جنگنده‌‌های اسرائیلی ایجاد کند. در حقیقت بزرگ‌‌‌‌‌ترین تفاوت هشدار این بار روسیه به رژیم صهیونیستی با دفعات قبل همین سامانه پدافندی مجهزی است که می‌تواند خاطی را مجازات کند.
این هشدار پوتین در حقیقت پاسخی است به ادعای هفته پیش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، نه‌تنها موجب توقف عملیات دفاعی این رژیم علیه سوریه نخواهد شد، بلکه تل‌آویو آماده است در صورت لزوم، بر ابعاد آن نیز بیفزاید. حتی منابع آمریکایی درباره احتمال گسترش دامنه این تجاوزات به خاک عراق به بهانه مبارزه با گروه‌‌های مقاومت شایعاتی را مطرح کرده‌‌اند، حال آنکه رژیم صهیونیستی طی جنگ 7 ساله سوریه به طور علنی از تروریست‌‌های تکفیری داعش و جبهه‌النصره در بلندی‌‌های جولان حمایت کرده و برای سایر گروه‌‌های تکفیری پوشش آتش و تسلیحات فراهم می‌کرد.
گفته می‌شود حتی مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در دیدار اخیرش از بغداد درباره احتمال حملات رژیم صهیونیستی به خاک عراق با نخست‌وزیر این کشور صحبت کرده است.
به نوشته القدس‌العربی، دولت روسیه در جریان دیدار هیات‌‌های نظامی در بیت‌المقدس، از طرف اسرائیلی خواسته حملات مزبور باید متوقف شود. استدلال کرملین این است که ادامه این اقدامات، پروازهای غیرنظامی را در فرودگاه بین‌المللی دمشق به‌خطر می‌اندازد و موجب اختلال در ارتباط هوایی سوریه با کشورهای دیگر می‌شود.
در گزارش رسانه فرامنطقه‌ای عربی به تلاش‌‌های ملی و بین‌المللی برای بازگشت زندگی در شام به حالت پیش از جنگ اشاره شده و اینکه در هفته‌‌های اخیر برخی کشورهای عرب سفارتخانه‌‌های خود را در سوریه بازگشایی کرده‌‌اند.
در همین راستا روسیه نیز قصد دارد در چارچوب بازسازی سوریه و ترمیم خرابی‌‌های جنگ 8 ساله، به تعمیر و نوسازی فرودگاه بین‌المللی دمشق بپردازد و ادامه حملات موشکی نیروی هوایی اسرائیل ممکن است باعث بروز خطراتی شود که روسیه آن را کاملا مردود می‌داند.


موج تازه نا آرامی‌ها در افغانستان
طالبان 100 نظامی را به قتل رساند
گروه بین‌الملل: افغانستان که 18 سال است در اشغال آمریکایی‌هاست، روز گذشته با یک فاجعه جدید روبه‌رو شد؛ 126 نظامی افغان به دست گروه طالبان در حالی به قتل رسیدند که این کشور خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آماده می‌کند. در همین رابطه رویترز گزارش می‌دهد: یک منبع آگاه در وزارت دفاع افغانستان روز گذشته اعلام کرد در حمله طالبان به یک واحد نظامی در این کشور، بیش از ۱۰۰ نیروی امنیتی کشته شده‌اند. این منبع آگاه در این باره اعلام کرد: اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان از کشته شدن ۱۲۶ نفر در حمله دوشنبه  دارد. یک مقام ولایت «میدان‌وردک» افغانستان نیز اعلام کرد بیش از ۱۰۰ نفر در این حمله کشته شده‌اند. صبح دوشنبه یک انفجار انتحاری در مقابل یکی از ساختمان‌های ریاست امنیت ملی افغانستان در ولایت میدان‌وردک به وقوع پیوست. به گفته رسانه‌های افغانستان پس از این حمله انتحاری، مهاجمان مسلح وارد این ساختمان شده‌اند. گروه طالبان با انتشار خبری مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفته است و این در حالی است که آمریکایی‌ها مشغول داد و ستد با طالبان هستند.


Page Generated in 0/0175 sec