printlogo


کد خبر: 205324تاریخ: 1397/11/3 00:00
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی: مسؤولان به فکر نان مردم باشند
انتقاد آیت‌الله از حاشیه‌سازی مسؤولان

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی با اشاره به مشکلات جدی اقتصادی و معیشتی در کشور، از ایجاد حواشی توسط برخی مسؤولان انتقاد کرد.
به گزارش «وطن‌‌امروز»، پیش از ظهر دیروز محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همراه با محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی رئیس کمیته پولی و بانکی مجلس و عین‌الله شریف‌پور نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع عالیقدر تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی از اقدامات این کمیسیون به آیت‌الله نوری‌همدانی ارائه کرد و گفت: اصلاح قانون بانک مرکزی به صورت جدی در کمیسیون اقتصادی مورد توجه قرار گرفته تا در حوزه نظارتی در بخش‌های فنی و کارشناسی و همچنین از لحاظ موضوعات شرعی ملاحظات رعایت شود که انجام این مهم تأثیر بسزایی در اصلاح نظام بانکی دارد.
آیت‌الله نوری‌همدانی در این دیدار با اشاره به اینکه مسأله اقتصاد نقش بسیار مهمی در زندگی مردم دارد، گفت: فرهنگ و سیاست به اندازه مسأله اقتصاد محسوس نیستند، زیرا مردم می‌خواهند رونق اقتصادی را در سفره خود مشاهده کنند. وی با بیان اینکه تنها ارائه آمار و ارقام نمی‌تواند مشکلات زندگی مردم را حل کند، اظهار داشت: مردم از مسؤولان انتظار دارند به وعده‌های خود عمل کنند؛ مردم همواره می‌خواهند نتیجه انتخاب‌ها را به سرعت مشاهده کنند. وی با تأکید بر اینکه گام برداشتن در راستای اقتصاد و فرهنگ قرآنی و دینی فقر را ریشه کن می‌کند، بیان کرد: چند سال است مردم وعده‌های زیادی می‌شنوند اما ارزانی را در سفره خود مشاهده نمی‌کنند، بنابراین با نشستن پشت میزها و درهای بسته و ارائه آمار و ارقام کاری حل نخواهد شد؛ بنده خودم برای نیازهای روزمره به خرید می‌روم اما با اینکه برخی مسؤولان می‌گویند قیمت اجناس ارزان شده است، تفاوتی در بازار مشاهده نمی‌کنم.
به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه مسؤولان باید در زمینه حل مشکلات اقتصادی اولویت‌بندی داشته باشند، خاطرنشان کرد: ارزش پول کاهش یافته و قیمت‌ها بالا رفته است، بنابراین مردم قدرت خرید ندارند و مسؤولان باید به جای پرداختن به مباحثی که اولویت ندارند به فکر نان مردم باشند؛ مردم نانی برای خوردن پیدا نمی‌کنند، آن وقت یک عده به دنبال مسائل حاشیه‌ای هستند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مسؤولان باید زندگی خود را با مردم هماهنگ و همسطح کنند، افزود: هدف انقلاب اسلامی رسیدگی به امور مردم بوده است؛ مردم از مسؤولان انتظار دارند زندگی‌شان تقریباً همسطح توده مردم باشد اما متأسفانه تاکنون این موضوع محقق نشده است. گفتنی است، آیت‌الله‌ نوری‌همدانی یک‌ماه پیش هم در دیدار علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی وضعیت اقتصادی مردم و کشور را نگران‌کننده توصیف کرده و خواستار چاره‌اندیشی سریع مسؤولان در این زمینه شده بود. وی با تأکید بر تلاش بیشتر مسؤولان برای حل مشکلات مردم افزود: شما برای رفع مشکلات زحمت می‌کشید اما وضعیت فعلی اقتصاد و گرانی‌ها مردم را آزار می‌دهد و آنان را دچار مشکل کرده است و مسؤولان تا می‌توانند باید به مردم خدمت کرده و مشکلات آنان را برطرف کنند.
 


Page Generated in 0/0064 sec