printlogo


کد خبر: 205339تاریخ: 1397/11/3 00:00
اخبار

تأمین و توزیع کالاهای اساسی توسط بسیج اصناف
طرح تأمین و توزیع ارزاق و کالاهای اساسی و ضروری مردم در شورای مرکزی بسیج تخصصی اتاق اصناف ایران به تصویب رسید و اتاق بازرگانی ایران نیز آن را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها، اجتناب از دولتی‌تر کردن اقتصاد و نیفتادن در دام اقتصادهای دولتی که بسیار پرهزینه، پرخطر، پرفساد و اشتباه بوده از ضروریات این اقدامات است. بدیهی است ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل 3 تشکل سراسری تخصصی یعنی اتاق‌های بازرگانی، اصناف ایران و تعاون برای انجام این کار عظیم و ضروری ملی کافی بوده و باید از سوی دولت به‌خدمت گرفته شود. رشد بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی در چند ماه گذشته و عدم توفیق  نهادهای رسمی در برخورد با این پدیده و حتی کنترل آن و مفاسد ایجادشده در مهار بحران اقتصادی و عدم استفاده از تجربیات اعضای این 3 تشکل بزرگ، از جمله دلایل مهم برای واگذاری امر به این 3 تشکل اقتصادی به منظور جلوگیری از این اشتباهات است. در همین باره  غلامرضا حسن‌پور، مسؤول بسیج اصناف، بازار و فعالان اقتصادی کشور اعلام کرد طرح توزیع کالاهای اساسی و ارزاق عمومی که در اتاق اصناف و اتاق بازرگانی تصویب شده به سران 3 قوه ارائه شده و در انتظار تصویب است. حسن‌پور اضافه کرد: هم‌اکنون بحث‌هایی مطرح می‌شود که دولت مقادیر زیادی از یک کالا را به یک استان تحویل می‌دهد اما در توزیع به دست مردم نمی‌رسد که در این طرح یک سیستم الکترونیکی تعبیه کرده‌ایم تا هر کسی به حق خودش برسد و امکان سوءاستفاده وجود نداشته باشد. همچنین در این طرح واسطه‌ها را حذف خواهیم کرد، چرا که واحد صنفی باید با نظارت اتاق اصناف کالا را توزیع کند. وی درباره چگونگی اجرای این طرح تصریح کرد: در این طرح واحدهای صنفی توسط بسیج اصناف در استان‌های مختلف شناسایی شده و قیمت‌ها و شرایط عرضه کالا توسط آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تایید، این واحدهای صنفی با تابلویی که نشان می‌دهد آنها به این کمپین پیوسته‌اند به مردم معرفی می‌شوند و مردم می‌توانند از آنها برای خرید کالا استفاده کنند.


پیشنهاد سبد خودرویی به مشتریان
مدیرعامل سازمان حمایت گفت: اگر خودروساز به دلایلی نمی‌تواند برخی خودروها را تحویل دهد باید سبدی از خودروهای تولیدی خودش را در اختیار مشتری بگذارد تا مشتری از میان آنها انتخاب کند و اگر نخواست پولش را به روز و با محاسبه سود و جریمه تاخیر پس بدهد.
به گزارش تسنیم، عباس تابش افزود: خودروسازها موظفند از 2 بهمن خودروهایی را که می‌توانند تولید کنند به بازار عرضه کنند. وی تصریح کرد: خودروسازها در خودروهای پرتیراژ و قابل تولید باید افزایش تولید و عرضه داشته باشند بدون هیچگونه کوتاهی از تعهدات‌شان یا دستکاری آپشن خودروها. تابش میزان افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ را از ابتدای شهریور به بعد بین 20 تا 23 درصد اعلام کرد.


معاملات املاک  146 درصد کم شد
رشد 90 درصدی قیمت مسکن  در دی 97
متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در تهران در دی 1397 به ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان رسید که نسبت به دی پارسال 9/89 درصد رشد نشان می‌دهد. به گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در دی‌ماه امسال ۶ هزار و ۸۶۵ فقره مبایعه‌نامه مسکن در پایتخت به امضا رسیده که نسبت به آذرماه با تعداد ۶ هزار و ۹۵۰ فقره مبایعه‌نامه برابر 2/1 درصد کاهش و نسبت به دی‌ماه ۹۶ که تعداد معاملات مسکن ۱۶ هزار و ۸۷۶ فقره بود بالغ‌بر 146 درصد کاهش داشته است. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در دی 97 نسبت به آذرماه ۱۴۷ هزار تومان رشد داشت اما این میانگین نسبت به دی‌ماه ۹۶ بالغ‌بر ۵ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش داشته است. از نظر متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی، بیشترین قیمت هر متر واحد مسکونی به منطقه یک تهران با هر متر ۲۲ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان تعلق داشته و پس از آن منطقه ۳ با میانگین متری ۱۷ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان در رتبه دوم قرار گرفته است. کمترین میزان میانگین هر متر واحد مسکونی در تهران به منطقه ۱۸ با هر متر ۴ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و پس از آن به منطقه ۲۰ با هر متر ۴ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان اختصاص یافته است.
 


Page Generated in 0/0135 sec