printlogo


کد خبر: 205340تاریخ: 1397/11/3 00:00
اخبار

 حق مسکن کارگران100 هزار تومان شد
اعضای شورای عالی کار در آخرین جلسه خود در مورد افزایش ۶۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران به توافق رسیدند و آن را به ۱۰۰ هزار تومان افزایش دادند. به گزارش ایسنا، با تصویب اعضای شورای عالی کار حق مسکن کارگران به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت. بر این اساس، حق مسکن کارگران که پیش از این ۴۰ هزار تومان بود با افزایش ۶۰ هزار تومانی به ۱۰۰ هزار تومان رسید. به‌رغم برگزاری چندین جلسه در این‌باره اما به دلیل مقاومت نمایندگان کارفرمایی به نتیجه نرسیده بود. در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد دریافتی کارگران صرف هزینه اجاره‌بهای مسکن می‌شود.

جزئیات رزمایش اینترنتی کشور
فقط اینترنت شرکت‌های پرداخت با میزبانی سرور خارجی قطع می‌شود
یکی از شرکت‌های پرداخت الکترونیک ۳۰ دی ماه با ارسال نامه‌ای به پذیرندگان دارای درگاه پرداخت اینترنتی خود، خبر داد بر اساس اعلام سازمان پدافند غیرعامل و شاپرک، در تاریخ ۷ بهمن‌ماه، از ساعت ۱۰ الی ۱۲ به منظور «رزمایش قطع اینترنت»، همه سرویس‌های مبتنی بر کارت برای پذیرندگانی که دارای سرور خارج از کشور هستند، از دسترس خارج خواهد شد. در این نامه همچنین مستقیماً ذکر شده است که در آینده نزدیک، این رزمایش تکرار می‌شود تا در نهایت همه پذیرندگانی که دارای سرویس خارج از کشور هستند، اقدام به انتقال سرورهای خود به داخل کشور کنند. پوریا جعفری، کارشناس فناوری اطلاعات درباره شایعه قطع اینترنت همگانی به «وطن‌امروز» گفت: این قطعی موقتی و تنها برای شرکت‌های پرداخت است و هیچ ارتباطی با دیگر خدمات اینترنتی ندارد. مردم براحتی می‌توانند از اینترنت استفاده کنند و نگران قطع آن نباشند. وی افزود: به نظر می‌رسد این اقدام در راستای ممانعت از خروج ارز، توسط بانک مرکزی توصیه شده است.

عرضه موبایل‌های توقیفی از 8 بهمن
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان تلفن همراه از آزاد شدن واردات گوشی به صورت مسافری طی روزهای آینده خبر داد. به‌ گزارش ‌ایسنا، ابراهیم درستی در این‌باره گفت‌: بر اساس توافقات انجام شده و وعده مسؤولان قرار شد موبایل‌های وارداتی توقیف شده به بازار عرضه شود که تعدادشان به حدود ۶۰۰ هزار دستگاه می‌رسد. وی افزود: از نظر قیمت تفاوت چندانی بین گوشی‌های عرضه شده با نرخ گوشی‌های وارد شده وجود ندارد، چرا که قرار شد با نرخ  ارز «نیمایی» این موبایل‌ها وارد شود و مابه‌التفاوت نرخ ارز آن را از وارد‌کنندگان دریافت کنند. درستی با بیان اینکه ماهانه حدود ۷۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه نیاز داریم، ادامه‌ داد: آزاد شدن موبایل‌های توقیفی از نظر روانی روی بازار تاثیر می‌گذارد.

راه‌اندازی کارت پرداخت  بین ایران و دی 8
کارت پرداخت واحد، تجارت بین اعضای دی 8 با استفاده از ارزهای ملی را ممکن خواهد کرد. به گزارش ایسنا، سازمان همکاری اقتصادی ۸ اقتصاد اسلامی موسوم به دی ۸ در حال کار روی سیستمی برای تطبیق کارت پرداخت در تراکنش‌های بین اعضا است. داتو کو جعفر کو شعری، دبیرکل گروه دی ۸  در این‌باره گفت: پس از آنکه رجب طیب‌اردوغان از کشورهای عضو خواست با استفاده از ارزهای ملی با یکدیگر تجارت کنند، کار روی این موضوع آغاز شد. وی افزود: یک شرکت مالزیایی کارت پرداختی با نام «دی ۸ پی» را توسعه داده که امکان استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری بین 8 کشور عضو این سازمان را ممکن می‌کند و بزودی روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گرد هم خواهند آمد تا کارها تکمیل شود. با استفاده از این کارت‌ها شهروندان کشورهای عضو امکان خرید و دیدن از اماکن توریستی کشورهای یکدیگر را نیز خواهند داشت. این کارت پرداخت مشابه کارت‌های پرداخت بین‌المللی مسترکارت و ویزاکارت خواهد بود.


Page Generated in 0/0631 sec