printlogo


کد خبر: 205367تاریخ: 1397/11/3 00:00
اخبار

ویژه‌برنامه «عصر»  برای آزادی مرضیه هاشمی
جدیدترین برنامه تلویزیونی عصر با موضوع دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار ارشد و مجری PRESSTV روی آنتن شبکه افق می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، بیشتر از 10 روز از دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار شناخته‌شده PRESSTV می‌گذرد. نادر طالب‌زاده در برنامه تلویزیونی عصر میزبان مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور و فعالان ضدآمریکایی خواهد بود تا پرونده آزادی او و ابعاد این دستگیری را بررسی کند. سینتیا مک کینی، نماینده سابق کنگره آمریکا و آلیسون ویر، روزنامه‌نگار و پژوهشگر مستقل این کشور بخشی از میهمانان اسکایپی برنامه هستند. هاشمی، خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی روز یکشنبه 13 ژانویه (23 دی‌) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت‌لوئیس» آمریکا بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در واشنگتن دی‌سی منتقل شد. او برای دیدار با خانواده‌‌اش و عیادت از برادر بیمارش به آمریکا سفر کرده بود. قاضی اولین دادگاه هاشمی که روز جمعه 18 ژانویه (28 دی‌) تشکیل شد، اذعان کرده است مرضیه هاشمی هیچ جرمی مرتکب نشده و در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان آنچه اصطلاحا «شاهد کلیدی» مطرح می‌شود، بازداشت شده است. هنوز زمانی برای آزادی این خبرنگار و مستندساز مشخص نشده است. برنامه تلویزیونی «عصر» این هفته در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به‌صورت زنده از ساعت 22 روی آنتن شبکه افق می‌رود. بازپخش این دو برنامه به‌صورت خلاصه‌شده در روز جمعه بعد از خبر ساعت 14 از شبکه یک پخش می‌شود.

سیاست‌های اقتصادی ایران بعد از انقلاب موضوع این هفته «زاویه»
گفت‌وگوی این هفته برنامه «زاویه» به موضوع «سیاست‌های اقتصادی ایران بعد از انقلاب» اختصاص دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، گفت‌وگوی این هفته برنامه «زاویه» با موضوع «سیاست‌های اقتصادی ایران بعد از انقلاب» و با حضور فرشاد مومنی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و حسن سبحانی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران، چهارشنبه ۳ بهمن‌ماه ساعت ۲۱ (امشب) از شبکه ۴ سیما پخش خواهد شد. مجله علوم انسانی«زاویه» علاقه‌مند بود تا در این برنامه با حضور آقای عباس آخوندی یا دست‌کم یکی از همکاران و همفکران ایشان به بررسی این مسأله مهم کشور بپردازد اما حضور در این مناظره زنده از جانب ایشان و دیگر همفکران‌شان پذیرفته نشد. از این جهت در برنامه این هفته با حضور دکتر فرشاد مومنی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر حسن سبحانی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران به بررسی این موضوع خواهد پرداخت.


به دلیل سیاست‌های ضدایرانی
اجرای ۲ نمایش لهستانی  در جشنواره تئاتر فجر لغو شد
مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد به دلیل سیاست‌های ضدایرانی کشور لهستان، اجرای ۲ نمایش از این کشور را در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر لغو کردیم. به گزارش مهر، شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت حضور نمایش‌های کشور لهستان در بخش بین‌الملل سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با توجه به سیاست‌های ضدایرانی این کشور گفت: به‌رغم اینکه ما از تقریبا یک سال پیش برای حضور ۲ نمایش اصلی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از کشور لهستان رایزنی کرده بودیم، در اعتراض به سیاست دولت لهستان و نشست ضدایرانی که قرار است در کشور لهستان برگزار شود، تصمیم گرفتیم اجرای این نمایش‌ها را در جشنواره تئاتر فجر لغو کنیم. وی ادامه داد: به ۲ گروه نمایشی اطلاع‌رسانی و اعلام کردیم با نهایت احترام به هنرمندان و گروه‌های نمایشی، در اعتراض به سیاست خصمانه‌ای که دولت لهستان در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده نمی‌توانیم میزبان هنرمندان کشور لهستان باشیم. مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود تأکید کرد: بر اساس تصمیمی که اتخاذ کرده‌ایم، اجرای نمایش‌های «سکوت» که قرار بود به‌عنوان یک نمایش محیطی عظیم در پارکینگ تالار وحدت اجرا شود و «شهر بد» که قرار بود در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، لغو شد.


Page Generated in 0/0237 sec