printlogo


کد خبر: 205369تاریخ: 1397/11/3 00:00
لیپی علیه فوتبال ایران
انتقام شکست تهران در ابوظبی؟

تیم‌ملی ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا باید به مصاف تیم ملی چین برود. هدایت تیم چین را مارچلو لیپی بزرگ بر عهده دارد و همین موضوع می‌تواند کار را برای شاگردان کی‌روش سخت کند. لیپی در دنیای فوتبال به افتخارات بزرگی دست یافته و یکی از برزگ‌ترین مربیان تاریخ فوتبال است. از جمله افتخاراتی که لیپی در دنیای مربیگری کسب کرده می‌توان به ۵ قهرمانی با یوونتوس در سری‌آ، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه این تیم، قهرمانی در جام‌جهانی به همراه ایتالیا و قهرمانی در لیگ قهرمان آسیا به همراه تیم گوانگژو اشاره کرد. در بزرگی لیپی همین بس که سرالکس فرگوسن درباره او گفته: «یوونتوس مارچلو لیپی همواره برای من الگوی مناسبی بوده است».
لیپی ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶ هدایت تیم‌ملی فوتبال چین را بر عهده گرفت تا تحول بزرگی را در فوتبال این کشور رقم بزند. او از آن زمان تاکنون در ۲۷ بازی روی نیمکت تیم‌ملی چین قرار گرفته که حاصل این ۲۷ بازی ۱۱ برد، ۷ مساوی و ۹ باخت بوده است. لیپی برای دومین بار مقابل کی‌روش قرار خواهد گرفت؛ بار اول در مقدماتی جا‌م‌جهانی و در تهران رودرروی مرد پرتغالی قرار گرفت که در آن مسابقه تن به شکست یک بر صفر داد.
سرمربی کهنه‌کار ایتالیایی در جدال مقابل ایران به دنبال دوازدهمین برد خود در تیم‌ملی چین خواهد بود و باید برای این مهم از سد شاگردان کارلوس کی‌روش بگذرد؛ امری که با توجه به قدرت تیم‌ملی ایران کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد و باید ببینیم سرمربی کهنه‌کار ایتالیایی در این مسابقه مقابل کارلوس کی‌روش چه چیزی در چنته خواهد داشت. گفتنی است دیدار ایران و چین از مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام ملت‌های آسیا روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0048 sec