printlogo


کد خبر: 205373تاریخ: 1397/11/3 00:00
اخبار

به بهانه بازی ایران با چین
بازنده همیشگی
زهره فلاح‌زاده: تیم ایران با عبور از سد عمان، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها باید به مصاف چین برود. چینی‌ها با کامبک مقابل تایلند به این مرحله رسیدند.
بیشترین برد سهم ایران
ایران و چین تاکنون ۲۵ بار با هم بازی کرده‌اند که ۱۳ برد سهم ایران، ۵ برد برای چین بوده و ۷ دیدار هم به تساوی انجامیده است. نخستین دیدار 2 تیم به سال ۱۳۵۵ برمی‌گردد که تیم ما توانست با 2 گل چینی‌ها را شکست دهد.
بهترین برد
بهترین برد ایران به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد. تیم ایران در سال ۱۳۶۳(مسابقات نهرو کاپ هند) و ۱۳۷۹ (مسابقات جام تمدن‌ها) موفق شد با نتیجه سنگین ۴ بر صفر چین را در هم بکوبد.
در دیدارهای رسمی هم بهترین نتیجه برای ما برد ۴ بر یک است. بهترین برد برای چینی‌ها هم برد 2 بر صفر بوده است
نکته جالب در دیدارهایی که این دو تیم با هم داشته‌اند این است که ایران میزبان همیشه پیروز میدان بوده و از ۶ دیداری که در کشورمان برگزار شده، تیم چین همواره با شکست بدرقه شده است.
تقابل 2 تیم در جام ملت‌ها
ایران ۶ بار در جام ملت‌های آسیا رودرروی چین قرار گرفته که از این تعداد ۳ برد سهم ایران و یک برد برای چین بوده و ۲ دیدار هم به تساوی کشیده شده است. آخرین تقابل 2 تیم در جام ملت‌ها به سال ۲۰۰۷ میلادی برمی‌گردد که تیم ایران تحت هدایت امیر قلعه‌نوعی در مرحله گروهی این رقابت‌ها با نتیجه ۲-۲ مقابل چین متوقف شد.
آخرین دیدار
آخرین دیدار بین 2 تیم ایران و چین به مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ برمی‌گردد که تیم ما توانست با نتیجه خفیف یک بر صفر با گل مهدی طارمی به پیروزی برسد. حالا طارمی می‌تواند در این جام ملت‌ها و مقابل چینی‌ها تعداد گل‌های خود را افزایش دهد. ناگفته نماند علی دایی با ۳ گل بهترین گلزن ما مقابل چین است.
آخرین شکست ایران در جام ملت‌ها
و سومی در آسیا
آخرین شکست ایران مقابل چین به سال ۲۰۰۴ میلادی با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ برمی‌گردد که در مرحله نیمه نهایی و پس از تساوی یک - یک با شکست در ضیافت پنالتی‌ها از راهیابی به فینال مسابقات بازماند. در این دیدار یحیی گل محمدی و ایمان مبعلی پنالتی‌های خود را گل نکردند! البته تیم ما در این جام توانست با شکست بحرین به مقام سوم آسیا دست پیدا کند.
ورزشگاه خوش‌یمن
ورزشگاه محمدبن زاید ابوظبی برای ما ایرانی‌ها بسیار خوش‌یمن است، چرا که از ۴ دیدار برگزار شده تیم ما در جام ملت‌های امارات 2 دیدار در این ورزشگاه برگزار شده که هر دو هم با پیروزی به پایان رسیده است؛ برد
۵ گله مقابل یمن در مرحله گروهی و ۲ گله مقابل عمان در مرحله یک‌هشتم نهایی.
حالا هم قرار است دیدار ایران و چین روز پنجشنبه در همین ورزشگاه برگزار شود. باید دید ایران می‌تواند یک پیروزی دلچسب دیگر را در این استادیوم رقم زند یا خیر!
باید دید شاگردان کی‌روش باز هم می‌توانند دروازه خود را بسته نگه دارند و با عبور از سد چین، به نیمه نهایی رقابت‌ها برسند؟
آیا ایران می‌تواند طلسم ۱۵ ساله خود در عدم صعود به جمع 4 تیم نهایی را بشکند؟!


تسویه حساب با منشا
 باشگاه پرسپولیس برای فسخ قرارداد با منشا باید 250 هزار دلار طلبش را به او پرداخت می‌کرد که در نهایت بعد از مذاکرات طرفین، گادوین منشا با دریافت 127 هزار دلار از مطالباتش و بخشیدن مابقی، با پرسپولیس تسویه حساب کرد و به این ترتیب نام او از لیست نیم‌فصل دوم باشگاه خارج شد. پیش از این مسؤولان باشگاه صنعت نفت با رقم قابل توجهی برای رضایتنامه منشا سعی کردند پرسپولیسی‌ها را وسوسه کنند. شنیده می‌شود منشا از سایپا و پدیده هم پیشنهاد دارد. با انجام این تسویه‌حساب، آخرین شانس‌های منشا برای ماندن در پرسپولیس هم از بین رفت و حالا باید دید انتخاب بعدی او کدام تیم است.


Page Generated in 0/0059 sec