printlogo


کد خبر: 205378تاریخ: 1397/11/3 00:00
چهارگوشه

مرگ زندانی سرشناس عربستانی بر اثر شکنجه
حساب کاربری «معتقلی الرای» (بازداشت‌شدگان آزادی بیان) در توئیتر اعلام کرد، شیخ احمد العماری، رئیس سابق دانشکده  قرآن دانشگاه مدینه منوره، بر اثر سکته مغزی در زندان درگذشت. حساب «معتقلی الرای» که اخبار مربوط به زندانیان سیاسی در عربستان‌سعودی را رصد می‌کند، تصریح کرد که العماری  به علت اهمال پزشکی در سلول انفرادی دچار سکته شدید مغزی شد و به کما رفت و بلافاصله خبر فوتش اعلام شد. در همین حال، فعالان عربستانی می‌گویند مقام‌های امنیتی، العماری را در زندان تا حد مرگ شکنجه کردند که چه‌بسا همین امر به مرگ وی منتهی شده است.

النجبا: تحریم مقاومت  نتیجه شکست آمریکا در منطقه است
رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی النجبا در پاسخ 4 نماینده کنگره آمریکا که از تحریم این گروه حمایت کرده‌اند، تاکید کرده است اقداماتی همچون تحریم، نتیجه‌ شکست نقشه‌های آمریکا در منطقه است. شیخ علی‌ الاسدی گفت: صدایی که از تریبون شوم کنگره برخاسته، همانا تحریم مقاومت اسلامی النجبا است که نقشه‌های خرابکارانه‌شان را برنمی‌تابد. همان طرح‌هایی که آمریکا و خائنان وابسته به آنان در منطقه عربی، آن را رهبری می‌کنند. وی می‌افزاید: این درحالی است که آنان شعار رنگ‌باخته دموکراسی و مبارزه با تروریسم را سر می‌دهند؛ به‌طوری که شرایط افغانستان، عراق، سوریه و لیبی مهر تاییدی بر شعارهای قلابی‌شان است.

شکایت اردن از اسرائیل در ایکائو
رئیس سازمان هواپیمایی اردن گفت، این کشور اعتراض شدید خود را درباره تخلف رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حریم هوایی اردن به اطلاع سازمان هوانوردی بین‌المللی( ایکائو) رسانده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با نادیده گرفتن حریم هوایی اردن، فرودگاه جدیدی را در منطقه مرزی ایلات نزدیک بندر العقبه اردن افتتاح کرد. افتتاح این فرودگاه با تهدیدات و رجزخوانی‌های نتانیاهو علیه کشورهای منطقه همراه بود که این لحن نتانیاهو بر حساسیت‌های اردن به این فرودگاه و کاربری‌های نظامی این رژیم از آن افزوده است. ایجاد فرودگاه در موقعیت یادشده و نزدیک مرزهای اردن اقدام تحریک‌آمیز مرزی تلقی می‌شود که ناقض حاکمیت اردن بر حریم هوایی‌اش بوده و به منزله نقض قوانین بین‌المللی بویژه ماده یک توافقنامه بین‌المللی شیکاگو در سال 1944 است و تخلف از استانداردهای سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی محسوب می‌شود.

زخمی شدن 100 اسیر فلسطینی  در حمله صهیونیست‌ها
 باشگاه اسیران فلسطینی دوشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد در یورش نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به اسیران فلسطینی محبوس در زندان عوفر دست‌کم 100 نفر زخمی شدند. در بیانیه باشگاه اسیران فلسطینی آمده است: نیروهای امنیتی زندان عوفر از صبح دوشنبه به سلول اسرای فلسطینی حمله کردند و آنها را هدف گلوله‌های پلاستیکی، گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی قرار دادند. طبق این گزارش، نیروهای امنیتی 3 سلول را به طور کامل آتش زدند و اسیران فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. یورش نیروهای امنیتی به زندان عوفر پس از آن انجام شد که اسیران فلسطینی قصد داشتند در اعتراض به وضعیت‌شان دست به اعتصاب غذا بزنند. بر اساس آمار اداره امور اسرای فلسطینی تعداد اسیران فلسطینی محبوس در زندان‌های اسرائیلی به 6 هزار نفر می‌رسد.

دیدار برادر سعد حریری با بشار اسد
رسانه‌های لبنانی فاش کردند بهاءالدین حریری، برادر بزرگ‌تر سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان به همراه یکی از نزدیکان خود به دمشق سفر کرده و در جریان این سفر دیدار محرمانه‌ای با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه داشته و با وی درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرده است. طبق این گزارش، بهاءالدین حریری درباره پروژه‌هایی که به دنبال سرمایه‌گذاری در آنهاست و فرصت‌های پیش روی خود با اسد بحث و گفت‌وگو کرد. حریری در دیدار با بشار اسد تاکید کرد موضع او و برادرش (سعد حریری) کاملا متفاوت است، بویژه که وی طی دوران اختلاف میان 2 کشور از صحنه سوریه به دور بوده و در مقابل اتفاقات رخ داده سیاست خویشتن‌داری را اختیار کرده است و سفر وی به دمشق در راستای توافق انجام شده، بویژه توافق میان کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس و سوریه انجام شده است.
 


Page Generated in 0/0051 sec