printlogo


کد خبر: 205468تاریخ: 1397/11/6 00:00
اخبار

مدیرعامل تاکسیرانی تهران گلایه کرد
فاجعه حذف بیمه تاکسیران‌ها از بودجه ۹۸
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: وزارت کشور بیمه تاکسیرانان را در لایحه بودجه ۹۸ درج کرده بود اما سازمان برنامه و بودجه آن را حذف و سپس لایحه را به مجلس ارسال کرد. علیرضا قنادان با اشاره به حذف بند بیمه تاکسیرانان کشور از لایحه بودجه سال ۹۸، به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خارج شدن تاکسیرانان از پوشش سازمان تأمین اجتماعی یک فاجعه اجتماعی است. وی با بیان اینکه ابتدا وزارت کشور بیمه تاکسیرانان را در لایحه بودجه ۹۸ درج کرده بود اما سازمان برنامه و بودجه آن را حذف و سپس لایحه را به مجلس ارسال کرد، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ هزار تاکسیران در تهران و ۴۰۰ هزار تاکسیران دیگر هم در سطح کشور وجود دارد که از مجلس می‌خواهم کمک کند این موضوع به لایحه بودجه ۹۸ بازگردد. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: با حذف این بند، رانندگان مجبور خواهند شد خودشان اقدام به بیمه کنند، در این صورت باید ماهانه ۶۰۰ هزار تومان پول بیمه بدهند که این برای یک راننده امکانپذیر نیست. 
قنادان با تأکید بر اینکه با این اقدام یکی از ضعیف‌ترین اقشار جامعه از پوشش بیمه خارج می‌شوند، تصریح کرد: وقتی بیمه حذف شود، تمام هزینه بیمه را باید خود رانندگان پرداخت کنند و از آنجایی که کرایه طبق مصوبه دولت بر مبنای تورم است، دیگر تاکسیرانان قادر به جبران هزینه بیمه نخواهند بود.
 
پیشنهاد ابطال معاینه فنی خودروهای دودزا 
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از افزودن پیشنهادی به‌ آیین‌نامه جدید معاینه فنی کشور خبر داد و گفت: در صورت تایید آن در دولت، پلیس می‌تواند معاینه فنی خودروهای دودزایی که محرز شود و حدود مجاز معاینه فنی را پاس نمی‌کنند، باطل کند. پوریا محمدیان‌یزدی درباره ابطال معاینه فنی خودروهای تصادفی به ایسنا گفت: با معاونت حقوقی راهور ناجا در این باره صحبت‌ کردیم و قرار شد مکانیسمی برای این موضوع تنظیم کنیم. همچنین در‌ آیین‌نامه معاینه فنی جدید نیز همان بند ابقا شده تا به این وسیله بتوانیم معاینه فنی خودروهایی را که تصادف می‌کنند و احتمال دارد خودروهای پرریسک تلقی شوند، دوباره مورد بررسی قرار دهیم. وی  به موضوع دیگری که از جانب شهرداری‌ها و پلیس پیشنهاد شده و قرار است به‌ آیین‌نامه معاینه فنی کشور افزوده شود اشاره کرد و افزود: اگر در خیابان خودروهای دودزایی تردد کنند که بعد از بررسی مشخص شود معاینه فنی را پاس نمی‌کنند، با وجود اینکه ممکن است تنها چند ماه از اخذ معاینه فنی آنها گذشته باشد، نیاز است معاینه فنی آنها باطل شود. دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در ادامه با بیان اینکه این خودروها تصادفی نیستند، بلکه به سبب بهره‌برداری یا نگهداری نامناسب در بازه اعتباری معاینه فنی‌شان، حدود مجاز معاینه فنی را پاس نمی‌کنند، گفت: به همین جهت براساس تدابیر اندیشیده شده اگر خودروی دودزایی توسط پلیس دیده و محرز شود که حدود معاینه فنی را پاس نمی‌کند، پلیس می‌تواند معاینه فنی آن خودرو را باطل کند، البته قرار است این موضوع را هم در‌ آیین‌نامه پیشنهادی معاینه فنی کشور اضافه کنیم تا برای تأیید نهایی به دولت برود.
 
مرکز پایش آلودگی هوا اعلام کرد
تداوم آلودگی هوای پایتخت
کیفیت هوای پایتخت روز گذشته برای پنجمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار گرفت. به گزارش «وطن امروز»، بر اساس اعلام مرکز پایش آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای تهران روز گذشته روی عدد 108 قرار گرفت تا کیفیت هوای پایتخت در شرایط «ناسالم» قرار بگیرد. بر این اساس آسمان تهران برای پنجمین روز متوالی در یک هفته گذشته آلوده بود. این در حالی است که شاخص آلودگی هوای تهران در هفته گذشته از دوشنبه تا جمعه به ترتیب روزهای هفته روی اعداد 124، 112، 107، 128 و 108 قرار گرفت. گفتنی است شاخص کمتر از ۵۰ به معنای هوای پاک، بین ۵۰ و ۱۰۰ سالم،  ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه‌ها تعریف شده است.
 

Page Generated in 0/0054 sec