printlogo


کد خبر: 205622تاریخ: 1397/11/9 00:00
اخبار

مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی برگزار می‌شود
مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله العظمی سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی روز پنجشنبه (11 بهمن) در حسینیه ایشان در شهر مقدس قم برگزار می‌شود. به گزارش فارس، بیت مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در اطلاعیه‌‌‌ای، برنامه مراسم‌‌های چهلمین روز ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: ضمن تقدیم مراتب سپاس و قدردانی محضر شریف رهبر معظم انقلاب دام‌ظله و حضور گرامی حضرات مراجع معظم تقلید حفظهم‌الله، سران محترم قوا، شخصیت‌‌های لشکری و کشوری و چهره‌‌های ارزشمند حوزوی و دانشگاهی و قاطبه ملت شریف و قدرشناس ایران که با صدور پیام تسلیت یا برپایی مراسم بزرگداشت یا حضور در مراسم تشییع، تدفین و یادبود مرحوم آیت‌الله‌العظمی سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی(قدس‌سره)، جایگاه رفیع فقاهت و مرجعیت را تکریم کردند به استحضار می‌رساند؛ مراسم چهلمین روز ارتحال آن مرجع فقید، پنجشنبه یازدهم بهمن‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه معظم‌له واقع در شهر مقدس قم، میدان روح‌الله، فرعی شماره ۱۷ منعقد است. همچنین مجلس زنانه در همین تاریخ از ساعت 15:30 تا ۱۷ در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار می‌شود.

کودتای آمریکایی در ونزوئلا، ماهیت واقعی آمریکا و اروپا را نشان داد
رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به حوادث اخیر ونزوئلا تصریح کرد: آنچه در قالب یک کودتای آمریکایی در ونزوئلا رخ داد، حادثه جدیدی نبود، منتها انسان از منش غربی‌ها تعجب می‌کند که با آن همه ادعای حقوق‌بشر و دموکراسی، اینگونه در امور داخلی یک کشور دخالت می‌کنند. اگر چه این کودتا ناکام ماند اما تجربه‌ای شد برای ملت‌ها که ماهیت واقعی آمریکا و اروپا را بیش از پیش بشناسند. به گزارش میزان، آیت‌الله صادق آملی در جلسه مسؤولان عالی قضایی  اظهار داشت: هنوز کودتا صورت نگرفته، آمریکا کودتاچیان را به رسمیت شناخت و با روانه کردن میلیون‌ها دلار، یک کشور را به آشوب کشید تا منابع انسانی و ثروت‌های آن نابود شود. در یمن، میلیون‌ها انسان را تحت فشار قرار دادند و هزاران هزار انسان را با گرسنگی روبه‌رو کردند اما برای‌شان مهم نیست، زیرا حقوق بشر از نگاه آنها صرفا متعلق به شهروندان اروپا و آمریکاست. آیت‌الله آملی با اشاره به سوابق آمریکا در برپایی کودتا در کشور‌های آمریکای لاتین، افزود: اینها مکرر در آمریکای لاتین کودتا ترتیب دادند.

دستگیری شبکه اخلال  در نظام تولیدی کشور
سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان آذربایجان‌شرقی با مجموعه اقدامات اطلاعاتی پیچیده و فنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شبکه سازمان‌یافته اخلال در نظام تولیدی کشور در حوزه صنعت پلاستیک را شناسایی و متلاشی کردند. به گزارش فارس، این شبکه با تشکیل شرکت‌‌های تعاونی سهمیه ویژه واحد‌‌های تولیدی را به دلالان و شرکت‌‌های بازرگانی می‌فروختند و تولید‌کنندگان ناچار به خرید مواد اولیه خود با قیمت گزاف از بازار سیاه می‌شدند.  فروش  146 هزار تن مواد اولیه پتروشیمی به ارزش 5800 میلیارد ریال  به دلالان بخشی از فعالیت 3 ساله شبکه اخلال در صنعت پلاستیک بوده است. وزارت اطلاعات در این زمینه  2 متهم اصلی را به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر و با حکم قضایی بازداشت کرد و 7 نفر نیز احضار شدند.

اقدامات خودسر دیپلمات‌ها  در خارج حرف مزخرفی است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این حرف مزخرف است که بگویید دیپلمات‌‌های ما در کشورهای محل ماموریت خود به اقدامات خودسرانه دست بزنند. این قبیل اقدامات توسط عناصر شناخته‌شده ضدایرانی در خارج از کشور و با هدف ایجاد اختلال در روابط ایران با کشورهای دیگر انجام می‌گیرد. به گزارش مهر، قاسمی در نشست خبری دیروز همچنین درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه فرانسه مبنی بر گفت‌وگوی موشکی با ایران ادامه داد: آقای لودریان اظهارنظری داشتند درباره برنامه موشکی ایران که ما هم پاسخ لازم را دادیم. برنامه موشکی ما دفاعی و بازدارنده است و قابل مذاکره هم نیست و بر این اصول و اقدام خودمان مصر هستیم و ادامه خواهیم داد و قطعا با صحبت‌‌های دیگران مشی خود را تغییر نمی‌دهیم.
 


Page Generated in 0/0050 sec