printlogo


کد خبر: 205627تاریخ: 1397/11/9 00:00
اخبار

کمیسیون تلفیق تصویب کرد
فروش بنزین و گازوئیل  در ۹۸  به قیمت 97
کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور تصویب کرد سال آینده در قیمت حامل‌های انرژی نسبت به سال ۹۷ تغییری وجود نداشته باشد. محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در جمع خبرنگاران گفت: کمیسیون تلفیق در جلسه آخر خود به ‌دلیل اهمیت تبصره 14 که قیمت‌های حامل‌های انرژی، یارانه و مباحث دیگر در آن مطرح است، به بررسی این تبصره پرداخت. وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق مصوب کرد در سال 98 در زمینه قیمت حامل‌های انرژی اعم از بنزین، نفت و گاز و... و نحوه توزیع تغییری نسبت به سال 97 وجود نداشته باشد. وی ادامه داد: در ردیف‌هایی از جدول تبصره 14، در قسمت هزینه‌ها و پرداخت یارانه‌ها، کمک‌هایی برای آموزش‌وپرورش و مدارس در نظر گرفته شده است که از جمله آنها 60 میلیارد تومان برای کمک به هزینه گاز مصرفی مدارس، 30 میلیارد تومان برای کمک به هزینه برق مدارس و همچنین 10 میلیارد تومان برای کمک به هزینه‌های آب مدارس در اختیار آموزش‌وپرورش قرار خواهد گرفت. مفتح افزود: برای کاهش فقر مطلق خانوارها دولت 7 هزار میلیارد تومان تصویب کرده بود که در کمیسیون تلفیق به 71 هزار و 400 میلیارد ریال افزایش یافت؛ به این ترتیب دریافتی تمام خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی به ‌میزان 20 درصد نسبت به سال 97 افزایش پیدا کرد.


جلوگیری از صدور مجوز فعالیت مؤسسات مالی متخلف
نماینده مجلس در «هیات بررسی مشکلات موسسات مالی و اعتباری» گفت: در حال حاضر از منظر قانونی به دنبال این هستیم موسسات مالی و اعتباری دیگر مجوز فعالیت نداشته باشند. مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین نتایج رسیدگی به پرونده موسسات مالی و اعتباری در کشور افزود: پیرو رسیدگی‌ها، تا حدود زیادی جلوی فعالیت موسسات مالی و اعتباری گرفته شده و معضلات هم تا حدود زیادی حل شده است اما هنوز معضلاتی درباره رقم‌های بالای مطالبات و همچنین تخلفات مدیران این مؤسسات باقی مانده است. وی با بیان اینکه همچنان مشکلاتی در زمینه قوانینی که بستر را برای فعالیت موسسات مالی و اعتباری فراهم می‌کند باقی است، ادامه داد: این قوانین باید در کمیسیون‌های مربوط در مجلس مورد اصلاح قرار گیرد؛ به علاوه اینکه هنوز یکسری مشکلات درباره مطالبات سپرده‌گذاران وجود دارد که مسؤولان قول حل شدن آنها را داده بودند اما حل نشده است. پزشکیان در پاسخ به اینکه آیا مجلس قرار است در این زمینه قوانینی را تهیه کند؟ افزود: خیر! پشت این موضوع مجلس نیست، چراکه طرح مجلس نمی‌تواند کارشناسانه باشد.


حقوق‌های 98 با 3 سناریو افزایش پیدا می‌کند
افزایش ۵۰۰ هزار تومانی دستمزد همه حقوق‌بگیران
در مجلس افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای همه و دریافت مالیات پلکانی، افزایش ۵۰۰ هزار تومانی همه حقوق‌ها و افزایش پلکانی حقوق برای سال آینده مطرح است. به گزارش تسنیم، عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در این‌باره گفت: برای همه حقوق‌بگیران باید نظمی وجود داشته باشد و تفاوتی بین دریافتی‌ها نباشد. وی تصریح کرد: 14 میلیارد دلار از منابع ارزی برای تهیه کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی اختصاص یافت اما 40 درصد در این کالاها تورم داشته‌ایم و نظام عادلانه توزیع برای کالاهای اساسی وجود ندارد و این موضوع رها شده است. وی افزود: افزون بر حفظ قدرت خرید مردم باید حقوق‌ها افزایش یابد. مصری اضافه کرد: امسال دولت کسانی را که حقوق زیر 3 میلیون تومان دارند مستحق کمک معیشت 200 هزار تومانی می‌داند اما در بودجه برای کسانی که حقوق بیش از 2 میلیون و 300 هزار تومان دارند مالیات در نظر گرفته که این نقض غرض است؛ زمانی که تورم افزایش یافته پایه مالیاتی نیز باید افزایش یابد و ما پایه 3 میلیون تومانی را در نظر گرفته‌ایم. مصری گفت: نباید پولی در جیب مردم بگذاریم اما آن را از جیب دیگر برداریم و سر ملت منت نیز بگذاریم. وی افزود: نباید 20 درصد به حقوق‌ها اضافه شود اما 60 تا 70 درصد از آنها پس بگیریم. مصری ادامه داد: با افزایش حقوق سال آینده می‌خواهیم تورم 50 درصدی امسال را جبران کنیم اما فقط 20‌درصد آن را جبران کرده‌ایم و باقیمانده تورم امسال به علاوه تورم سال آینده موجب می‌شود چیزی در سفره مردم نماند.


Page Generated in 0/0054 sec