printlogo


کد خبر: 205633تاریخ: 1397/11/9 00:00
اخبار

وزیر علوم خبر داد
احتمال افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احتمال افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی شهریه‌های دریافتی از دانشجویان در سال ۹۸ خبر داد. به گزارش مهر، منصور غلامی در حاشیه ششمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی درباره میزان شهریه‌ پرداختی دانشجویان خاطرنشان کرد: میزان شهریه‌های دریافتی از دانشجویان به طور معمول با تصویب هیأت امنا معین می‌شود اما در چارچوب آنچه اتفاق می‌افتد این مبلغ‌ها حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد به‌ طور سالانه و با توجه به تغییرات هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند. وی ادامه داد: اما در شرایط فعلی که این هزینه‌ها در جامعه افزایش یافته به طور قطع هیأت‌های امنا نیز به این موضوع توجه خواهند کرد که میزان شهریه‌ها افزایش زیادی نداشته باشد. وی درباره تحقق شعار دانشگاه عاری از دخانیات افزود: دانشگاه‌های ما در شرایط فعلی نیز عاری از دخانیات هستند و خوشبختانه درحال حاضر فضای دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و رستوران‌ها به واقع عاری از دخانیات است اما اگر در گوشه و کنار، افرادی به این موضوع توجه ندارند باید توصیه‌های لازم به آنها صورت بگیرد و اگر هم تخلفی انجام شد گوشزد شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد
شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ۱۸ تا ۲۳ سالگی
رئیس سازمان بهزیستی کشور از شیوع مصرف مواد مخدر در کشور بین ۱۸ تا ۲۳ ساله‌ها خبر داد. به گزارش فارس، وحید قبادی‌دانا در دیدار با حجت‌الاسلام «قاسم سلیمانی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان، شیوع مصرف مواد در کشور را بین ۱۸ تا ۲۳ سالگی عنوان کرد و گفت: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی توسط سازمان بهزیستی کشور است تا این کودکان به آغوش گرم خانواده‌های‌شان بازگردند. قبادی‌دانا مشکل حاشیه‌نشینی، اتباع بیگانه و بحث اعتیاد را از مهم‌ترین آسیب‌های استان برشمرد و گفت: سازمان بهزیستی برنامه جامعی برای مرتفع کردن این آسیب‌ها دارد. وی افزود: نگاه دینی به مقوله تربیت نوجوانان، یکی از مهم‌ترین دیدگاه‌هایی است که آنان را از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی محفوظ می‌دارد. رئیس سازمان بهزیستی کشور حاشیه‌نشینی، اتباع بیگانه و اعتیاد را مهم‌ترین آسیب‌های استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و از برنامه جامع بهزیستی برای رفع این آسیب‌ها خبر داد.

الزامات نقل و انتقال خودرو
رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور نسبت به دادن وکالت برای نقل و انتقال خودروها هشدار داد. به گزارش تسنیم، سرهنگ علی محمدی با بیان اینکه فروشنده و خریدار خودرو باید به‌صورت همزمان در مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک حضور داشته باشند، اظهارداشت: متأسفانه وکالت برای تعویض پلاک خودرو مشکلات فراوانی برای خریدار و فروشنده ایجاد می‌کند. رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در برخی موارد ارکان اصلی خودرو عوض شده یا خودرو تصادف شدید بالای 60 درصد داشته، لذا بنابر تشخیص پلیس، خودرو ایمنی و استاندارد لازم را برای شماره‌گذاری ندارد و خریدار نمی‌تواند خودرو را تعویض پلاک کند، در این حال فروشنده پول خودرو را گرفته و خریدار متضرر می‌شود. وی افزود: از سوی دیگر پیش آمده که خودرو سرقتی بوده و مشکلات زیادی برای خریدار ایجاد کرده و فروشنده نیز متواری شده است. محمدی خاطرنشان کرد: در موارد برعکس هم فروشنده وکالت داده و خریدار تعویض پلاک نکرده و تخلفات رانندگی که در این مدت مرتکب شده در کد ملی فروشنده نشسته و جریمه‌ها برای فروشنده آمده است. وی با تأکید بر اینکه خریدار و فروشنده خودرو باید ابتدا به مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک مراجعه کرده و پس از کنترل خودرو و مدارک مربوطه تعویض پلاک کنند، گفت: با توجه به مشکلات یادشده، فروشندگان و خریداران خودرو از دادن و گرفتن وکالت تعویض پلاک خودداری کنند تا متضرر نشوند.
 


Page Generated in 0/0056 sec