printlogo


کد خبر: 205660تاریخ: 1397/11/9 00:00
اخبار

اعلام نامزدهای نهایی بخش رمان آزاد جایزه شهید غنی‌پور
نامزدهای دریافت جایزه بخش «رمان آزاد» هجدهمین دوره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور معرفی شدند. به گزارش «وطن امروز»، گروه داوران حوزه رمان هجدهمین دوره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، نامزدهای این شاخه ادبی را به این شرح معرفی کردند: رمان «ابدی» نوشته: مهدی صفری؛ شهرستان ادب، رمان «آفرت» نوشته: ناهید قادری حاجی‌آبادی؛ حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، رمان «رهش» نوشته:‌ رضا امیرخانی؛ نشر افق، رمان «شهرهای گمشده» نوشته: آیدا مرادی آهنی؛ کتاب سده و رمان «عشق و چیزهای دیگر» نوشته: مصطفی مستور؛ نشر چشمه. داوری این بخش را احمد دهقان، ابراهیم زاهدی‌مطلق و محمدعلی قربانی بر عهده داشتند که همگی از اعضای شورای نویسندگان مسجد جواد‌الائمه(ع) هستند. بنا بر اعلام عضو شورای نویسندگان مسجد جواد‌الائمه(ع)، مراسم پایانی هجدهمین دوره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور روز دوشنبه 13 اسفندماه برگزار می‌شود.

انتشار روایت‌های خواندنی از کودکانه‌های انقلاب
مدیرعامل به‌نشر گفت: مجموعه ۱۲ جلدی «شاه فراری شده» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قالب «کتاب‌های پروانه» برای کودکان منتشر می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، حسین سعیدی با اعلام این خبر گفت: داستان‌های مجموعه ۱۲ جلدی «شاه فراری شده» روایتی از وقایع انقلاب اسلامی است که با زبانی کودکانه منتشر می‌شود. مجموعه «شاه فراری شده» به قلم مجید ملامحمدی و با تصویرگری مهسا هدایتی روایتی از خاطرات کودکی نویسنده از دوران ظلم و ستم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی است که از زبان یک کودک و برای کودکان بازگو شده است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه ۱۲ جلدی در ۱۶ صفحه، با قطع رحلی کوتاه و با تیراژ 2 هزار نسخه به صورت مصور منتشر می‌شود. به گفته مدیرعامل به‌نشر، این مجموعه اثری است انقلابی که روایت و خاطرات آن دوران از زبان پسر ۹ ساله‌ای به زبان کودکانه و شیرین روایت می‌شود و یادآور اتفاقاتی است که در آن دوران در شهر اشتهارد زادگاه نویسنده روی داده و مبتنی بر واقعیت است.


بردلی کوپر ناکام برگزیدگان جوایز انجمن بازیگران آمریکا
اسامی برندگان جوایز بیست‌وپنجمین دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران (SAG) دیروز در وست هالیوود اعلام شد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، انجمن بازیگران آمریکا دیروز اسامی برندگان این دوره خود را اعلام و بهترین بازیگران فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد. در حالی که در بخش فیلم سینمایی فیلم «ستاره‌ای متولد شده» ساخته بردلی کوپر با 4 نامزدی بیشترین نامزدی جوایز امسال را دریافت کرده بود اما این فیلم در نهایت جایزه‌ای را به خانه نبرد. بر این اساس در بخش بهترین بازیگر مرد رامی مالک برای «حماسه کولی» و در بخش بهترین بازیگر زن گلن کلوز برای «همسر» جایزه‌ها را به دست آوردند. جایزه بهترین ‌گروه بازیگری نیز به فیلم «پلنگ سیاه» رسید. در بخش تلویزیونی نیز انجمن بازیگران برندگان خود را این‌گونه معرفی کرد. جایزه بخش بهترین بازیگر مرد سریال به درام جیسن بیتمن برای «اوزارک» و جایزه بهترین بازیگر زن سریال درام نیز به «ساندرا اوه» برای «کشتن ایو» رسید. بهترین بازیگر مرد سریال کمدی به تونی شالهوب برای «خانم میزل شگفت‌انگیز» و جایزه بهترین بازیگر زن سریال کمدی نیز به ریچل برازناهان برای «خانم میزل شگفت‌انگیز» اهدا شد. بهترین بازیگر زن فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه به پاتریشیا آرکت برای «فرار از دانمورا» رسید و بهترین گروه بازیگری سریال درام نیز به مجموعه «این ماییم» اهدا شد. همچنین جایزه بهترین گروه بازیگری سریال کمدی نیز به «خانم میزل شگفت‌انگیز» اهدا شد. سال پیش گری اولدمن، فرانسیس مک‌دورماند، سام راک‌ول و آلیسون جنی به‌عنوان برندگان بهترین نقش اول و مکمل این رقابت انتخاب شدند و در نهایت اسکار نیز جوایز خود را به آنها اهدا کرد.


Page Generated in 0/0055 sec