printlogo


کد خبر: 205702تاریخ: 1397/11/10 00:00
اخبار

قلعه‌نویی: فردوسی‌پور به فوتبال خیانت کرد
سرمربی اسبق تیم‌ملی کشورمان  می‌گوید: آقایان تاج، کفاشیان و فردوسی‌پور به فوتبال خیانت کردند و آنها باعث شدند کی‌روش به‌گونه دیگری شود. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سوال که دستاورد 8 ساله کی‌روش برای فوتبال ایران چه بوده، گفت: آقایان به فوتبال ما خیانت کردند، آقایان تاج، کفاشیان، فردوسی‌پور و بقیه رفقای‌شان به فوتبال ایران خیانت کردند و کی‌روش دیگری برای ما ساختند. کی‌روش توانایی‌های زیادی داشت و ما می‌توانستیم از توانایی‌های فنی او به مراتب استفاده کنیم اما او هم ما را بخوبی شناخت و به فضایی رفت که می‌خواست. مرگ فوتبال ما زمانی بود که علیرضا اسدی از فدراسیون رفت. مرگ فوتبال ما زمانی بود که علی کریمی و مجید صالح را از تیم‌ملی کنار گذاشتیم. من به کی‌روش خرده نمی‌گیرم، چرا که امثال فردوسی‌پور کی‌روش را برای ما اینطور جا انداختند. سرمربی سپاهان که با برنامه رادیویی تهران ورزشی صحبت می‌کرد، افزود: فردوسی‌پور به فوتبال ایران خدمت نکرد؛ به جان 2 فرزندم او فوتبال ایران را نابود کرد. من بحث فنی می‌کنم و درباره مسائل دیگر حرف نمی‌زنم. ما زمانی باختیم که اجازه دادیم به همه توهین شود و تیم رسانه‌ای‌اش هم از او حمایت کرد. من به او خرده نمی‌گیرم، بلکه مدیران و فردوسی‌پور موجب شدند او این کارها را انجام دهد. سرمربی اسبق تیم‌ملی در پاسخ به سوال مجری برنامه که گفته بود فدراسیون فوتبال درگیر مسائلی نظیر بازنشستگی بود و کمتر به تیم‌ملی توجه شد، اظهار داشت: این حرف‌ها درست نیست و به مردم دروغ نگوییم، تیم‌ملی زمین خوب داشت، پاداش خوب داشت، پرواز خوب داشت و بحث بازنشستگی اصلاً در میان نیست. نباید صورت‌مساله را پاک کرد. وی ادامه داد: باید واقعیت‌ها را گفت؛ همان تیم رسانه‌ای و مدیران کاری کردند که کی‌روش به جای اینکه تمرکزش روی فوتبال باشد دنبال ساختمان باشد و این ساختمان ساختن خدمت به فوتبال ایران نیست. به قول استاد اقبالی، ما باید از پایه شروع می‌کردیم. کی‌روش مربی بزرگی است و ما در این 8 سال باید
به اندازه 80 سال از او درست استفاده
می‌کردیم.


بیانیه تشکرآمیز فدراسیون
پایان قطعی همکاری 8 ساله با کی‌روش
فدراسیون فوتبال ایران با انتشار بیانیه‌ای از جدایی قطعی سرمربی پرتغالی تیم‌ملی پس از 8 سال حضور در فوتبال ایران خبر داد. «سال ۹۷ را بدون شک برای فوتبال کشور باید سال غیرتمندی و تلاش همه‌جانبه بازیکنان شایسته‌ای نامید که به عنوان فرزندان ایران اسلامی از گوشه گوشه جهان و همچنین کشورمان در زیر پرچم پرافتخار این میهن و تحت نام تیم‌ملی در آوردگاه جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه و نمایش دلپذیر در این رویداد بزرگ جهانی و  جام  ملت‌های امارات ۲۰۱۹ حضور یافتند و در جام ملت‌ها نیز پس از ۱۴ سال در جمع ۴ تیم برتر از جمع ۲۴ تیم منتخب آسیا قرار گرفته و از هیچ کوشش و تلاش صادقانه‌ای فروگذار نکردند.
با پایان این مسابقات برای تیم‌ملی ما که جبر اقتضائات فوتبال آن را رقم زد، صمیمانه از کادر فنی و تک‌تک بازیکنان و دست‌اندرکاران و تمام مبادی مختلفی که در این مسیر همراهی صمیمانه داشتند از جمله ملت شریف و قهرمان و خونگرم ایران، دولت محترم جمهوری اسلامی ایران، وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه، باشگاه‌ها، هیات فوتبال استان‌ها، خبرنگاران، رسانه‌ها و نهادهای انتظامی و امنیتی و فرهنگی کشور سپاسگزاری می‌کند و فرصت را مغتنم شمرده از زحمات 8 ساله آقای کارلوس کی‌روش در فوتبال کشور تقدیر و تشکر کرده و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم».

شگفتی داماش در جام حذفی
تیم فوتبال داماش گیلانیان با پیروزی مقابل سایپا به فینال جام حذفی راه یافت.
تیم فوتبال سایپا در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف تیم داماش گیلانیان رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود داماش خاتمه یافت.
در این مسابقه میلاد پورصف‌شکن(۱) و  مرتضی حیدری(۷۵) برای داماش و صادق بارانی(۳۴) برای سایپا گلزنی کردند. به این ترتیب داماش شگفتی‌ساز بزرگ جام حذفی شد و با حذف سایپا و علی دایی به فینال این جام رسید.


Page Generated in 0/0055 sec