printlogo


کد خبر: 205707تاریخ: 1397/11/10 00:00
چهارگوشه

انصارالله: به توافق سوئد پایبندیم
سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اعلام اینکه به توافق سوئد پایبند هستیم، از عملکرد دولت مستعفی یمن و سعودی‌ها در اجرایی کردن این توافق بویژه درباره تبادل اسرا انتقاد کرد. محمد عبدالسلام در دیدار با مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن، آمادگی جنبش انصارالله یمن را برای تحویل اسرای بیمار سعودی به‌عنوان یک اقدام بشردوستانه اعلام کرد. وی در این دیدار همچنین از اقدامات ظالمانه کشورهای متجاوز به یمن در ادامه دادن به محاصره این کشور و نیز ادامه تجاوزات که مردم یمن را هدف قرار می‌دهد، انتقاد کرد.

پاسخ شدیداللحن دمشق  به اظهارات مکرون
یک منبع در وزارت خارجه سوریه از اظهارات مداخله‌جویانه رئیس‌جمهوری فرانسه انتقاد کرد و افزود سخنان امانوئل مکرون ادامه سیاست‌های شکست‌خورده پاریس در قبال سوریه و برگرفته از میراث سیاه استعمار و استثمار ملت‌هاست.  این منبع تأکید کرد: سوریه به برقراری روابط با کشوری که در تجاوز به خاکش مشارکت داشته و دست‌هایش را به خون سوری‌ها آلوده کرده، هیچ‌گونه اهمیتی نمی‌دهد و برقراری چنین روابطی به هیچ وجه برایش مهم نیست.

تظاهرات مراکشی‌ها در اعتراض به سفر نتانیاهو
ده‌ها تن از فعالان حقوق‌بشری مراکش با برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز در مقابل پارلمان این کشور، مخالفت خود را با سفر احتمالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کشورشان اعلام کردند. «دیده‌بان مراکشی مخالف عادی‌سازی روابط» که نهادی غیردولتی است، در این تجمع اعتراض‌آمیز از دولت خواست از بنیامین نتانیاهو استقبال نکند. از سوی دیگر انتظار می‌رود فعالان مراکشی با هدف مطالبه عدم استقبال از نتانیاهو، در اعتصاب غذا به مدت ۲۴ ساعت که پس از گذشت 3 روز قابل تجدید است، مشارکت کنند. مقامات مراکش به گزارش‌های رسانه‌ها درباره سفر احتمالی نتانیاهو به رباط بلافاصله واکنش نشان ندادند اما دولت مراکش در بیانیه‌های بعدی تاکید کرد هیچ‌گونه رابطه سیاسی یا تجاری با اسرائیل برقرار نمی‌کند.


Page Generated in 0/0053 sec