printlogo


کد خبر: 205717تاریخ: 1397/11/10 00:00
کوتاه و گویا

  کارگاه مشترک نیازسنجی کارگزاران اختراع و مالکیت معنوی ایران و دانمارک با حضور مسؤولان، قضات، وکلا و کارشناسان حوزه مالکیت معنوی ایران و دانمارک در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آغاز شد. این کارگاه آموزشی در راستای تفاهمنامه مشترک و پروژه 3 ساله بین مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مرجع ملی ثبت اختراعات و علائم تجاری دانمارک و با هدف آشنا‌سازی مخاطبان با رویه‌های جاری و حمایت‌های بین‌المللی در زمینه‌های ثبت مالکیت‌های معنوی برگزار می‌شود.
  عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه آمار سکته مغزی در مردان بویژه مردان بداخلاق 2 برابر زنان است، گفت: امروز با استفاده از نوعی سونوگرافی می‌توان این بیماری را غربالگری کرد. سیدحسین آقامیری گفت: عوامل گوناگونی در بروز سکته مغزی دخیل است که برخی از آنها قابل پیشگیری و برخی غیرقابل پیشگیری است که سبک زندگی ناسالم، نبود تحرک و استعمال دخانیات از جمله عوامل قابل پیشگیری و افزایش سن و جنسیت از عوامل غیرقابل پیشگیری به حساب می‌آید.
  علی دباغ، دبیر نخستین ‌همایش «دریچه‌ای به فردای نظام سلامت ایران با رویکرد ایرانی- اسلامی پیشرفت» اظهار داشت: سرعت بالای رشد علم در دنیا باعث می‌شود نتوانیم پیش‌بینی‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت داشته باشیم. مگر اینکه آینده‌پژوهی را مدنظر قرار داده و از متدولوژی علمی استفاده کنیم. وی افزود: اقدامات مبتنی بر دانش و مهارت شناخت وضعیت فعلی جهان و ایران و ترسیم اهداف از جمله نکاتی است که در آینده‌پژوهی مدنظر قرار دارد.
  موزه ملی علوم و فناوری در روزهای 12 و 22 بهمن ماه 1397 به مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی به طور رایگان پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. علاقه‌مندان به علم و فناوری می‎توانند از ساعت 9 تا 17 از 7 گالری این موزه در ساختمان نمایشگاهی آن واقع در خیابان امام، خیابان سی تیر، ساختمان سابق کتابخانه ملی دیدن کنند. گالری‎های موزه ملی علوم و فناوری شامل «فناوری‎های بومی»، «ابزارهای قدیمی نجوم»، «ابزارهای قدیمی جراحی»، «مورس تا موبایل»، «نورشناسی» و «مرکز علم» است.


Page Generated in 0/0066 sec