printlogo


کد خبر: 205728تاریخ: 1397/11/10 00:00
اخبار

پاداش پایان سال کارمندان  یک میلیون تومان
هیأت وزیران اجازه داد مبلغ یک میلیون تومان به عنوان پاداش آخر سال(عیدی) از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیأت وزیران به دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه‌قضائیه و دیگر دستگاه‌های اجرایی مشمول قوانین خاص اجازه داد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت)، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام‌وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ یک میلیون تومان به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۷ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن امسال از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت کنند. علاوه‌ بر این، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمان متوفای مشمول صندوق‌های بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و دیگر صندوق‌های بازنشستگی و نیز خانواده شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت یک میلیون تومان قابل پرداخت است.


افزایش آرام و مستدام نرخ سکه
روز گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید به ۴ میلیون و ۲۸۳ هزار تومان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۷۲۰ هزار تومان بود. دیروز همچنین هر اونس طلا هم در بازارهای جهانی ۱۳۰۸ دلار و ۶۴ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۷۸ هزار و ۱۳۲ تومان بود.


توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از توزیع میوه تنظیم بازاری شب عید شامل سیب و پرتقال از ۲۵ اسفند خبر داد. به گزارش تسنیم، کریم ذوالفقاری در این‌باره افزود: قیمت این دو محصول هنوز روشن نیست و قرار شده وزارت جهاد کشاورزی با همکاری تنظیم بازار قیمتی را بر اساس درصدی پایین‌تر از نرخ بازار اعلام کند. ذوالفقاری ادامه داد: 40 درصد پرتقال و 100‌درصد سیب‌ و میوه‌های تنظیم بازاری هم‌اینک در تهران ذخیره‌سازی شده است و میزان سیب ذخیره شده 3 برابر سال گذشته است. در همین حال، مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: ۳۰ هزار تن سیب درختی برای مصرف شب عید از کشاورزان داخلی خریداری و به همه استان‌های کشور ارسال شده است. حسین شیرزاد افزود: همچنین ۴۰ هزار تن سیب هم قرار است تامین و تدارک دیده شود که ۳۰ هزار تن آن از باغ‌‌های شمال خریداری و انبار شده و ۱۰‌هزار تن هم از جنوب کشور تحت عنوان والنسیا خریداری و ذخیره‌‌سازی می‌شود. وی تصریح کرد: امسال میوه فراوان و قیمت مناسب‌تری خواهیم داشت و توزیع میوه با قیمت ابلاغی ستاد تنظیم بازار عرضه خواهد شد.

صادرات مرغ ۲ ماه ممنوع شد
در بیست و دومین جلسه ستاد تنظیم بازار، ممنوعیت صادرات مرغ برای 2 ماه آینده تصویب شد. به گزارش تسنیم، در این جلسه که به ریاست رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، وضعیت بازار مرغ و گوشت مورد بررسی قرار گرفت و اعضا تصویب کردند صادرات مرغ برای اسفند 97 و فروردین سال 98 ممنوع شود. همچنین اعضای ستاد تنظیم بازار تصویب کردند برای تامین مرغ مورد نیاز بازار، جوجه یکروزه وارد کشور شود. در این جلسه، رحمانی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر نحوه توزیع کالا، افزود: باید نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر دستگاه‌های مربوط به گونه‌ای باشد که مردم حس کنند بازار در کنترل نهادهای نظارتی است.

قیمت گوشت به 110 هزار تومان رسید
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به افزایش قیمت گوشت و عبور آن از 100 هزار تومان تصریح کرد: شقه گوسفندی بدون دنبه از 105 تا 110 هزار تومان قیمت‌‌گذاری شده است. گوشتی که خرده‌فروشی‌ها می‌خرند هم حدود 89 تا 90 هزار تومان است که با 10 درصد سود به این مبلغ می‌رسد. علی‌اصغر ملکی درباره قاچاق دام اذعان داشت: همه دام موجود در کشور قاچاق نشده و هنوز هم دام پرواری و مولد در کشور وجود دارد، در واقع دام ‌پرواری به بازار می‌آید اما میزان آن در کشور بشدت کاهش یافته است. موجودی دام فعلی کفاف بازار را نمی‌دهد و فروشنده به‌خاطر کمبود دام، قیمت را افزایش می‌دهد.


Page Generated in 0/0051 sec