printlogo


کد خبر: 205729تاریخ: 1397/11/10 00:00
اخبار

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:
طرح «ابطال قراردادهای غیرقانونی خصوصی‌سازی» تهیه شد
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تهیه و تدوین طرح «ابطال قراردادهای خصوصی‌سازی که در آن تخلف صورت گرفته است» در خانه ملت خبر داد. محمد دهقان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سیر خصوصی‌سازی د‌ر کشور گفت: متأسفانه د‌ر این چند سال، بویژه چند سال اخیر تخلفات گسترده‌ای د‌ر زمینه واگذاری اموال ملت به نام خصوصی‌سازی اتفاق افتاده است. دهقان اضافه کر‌د: پس از پیگیری‌های چند ماهه و کشف تخلفات زیاد د‌ر زمینه خصوصی‌سازی به این نتیجه رسیدیم جز از طریق قوه‌قضائیه نمی‌توان جلوی تخلفات خصوصی‌سازی ر‌ا گرفت، بنابراین د‌ر همین زمینه ۵۵ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه‌قضائیه از وی خواستند رئیس خصوصی‌سازی ر‌ا ممنوع‌الخروج کر‌د‌ه و پرونده‌های مربوطه ر‌ا تشکیل دهد. و‌ی در ادامه به تهیه و تدوین 2 طرح د‌رباره جلوگیری از تخلفات خصوصی‌سازی د‌ر مجلس اشاره کر‌د و افزود: یک طرح ر‌ا ما آماده کردیم و طرح دیگری نیز از سوی جمعی از نمایندگان تهیه و تدوین شد؛ ما طرح نمایندگان ر‌ا امضا کردیم تا این موضوع با فوریت د‌ر مجلس مطرح و بررسی شو‌د. دهقان د‌ر بیان جزئیات طرح یادآور شد: د‌ر این طرح به دنبال آن بودیم تا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مساله‌ای که ما‌ه‌ها آن ر‌ا پیگیری‌ کر‌د‌ه بودیم و اهتمام ویژه‌ای بر‌ا‌ی جلوگیری از تخلف د‌ر آن داشتیم، به جایی برسد. هدف ما این است اموالی که به صورت خلاف یا با قیمت ارزان به نااهلان واگذار شده به مردم بازگردد.


مهم‌ترین مصوبات کمیسیون تلفیق
کمیسیون تلفیق بودجه 98 از حدود 3 هفته پیش به‌منظور بررسی لایحه بودجه 98 آغاز به کار کرد که مهم‌ترین تصمیم‌های گرفته شده آن تا 9 بهمن به شرح زیر است.
قیمت حامل‌های انرژی (بنزین، گازوئیل و...)
 در سال 98 افزایش نمی‌یابد
واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
 به بخش خصوصی
افزایش وام ازدواج زوجین تا سقف 60 میلیون تومان
اختصاص 1500 میلیارد تومان
 برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر
معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور
اختصاص 100 میلیون تومان برای هر نیروی ارتش
 به‌ منظور تامین مسکن
افزایش 20 درصدی حقوق خانوارهای
تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی
عرضه 2 میلیون بشکه نفت‌خام در بورس انرژی
اجازه به دولت برای عرضه بنزین در بازارچه‌های مرزی
اختصاص پاداش پایان خدمت کارکنان دولت
به میزان حداکثر 7 برابر حقوق و مزایای سالانه
اجازه به دولت برای دریافت 5 میلیارد دلار وام از روسیه
تکلیف بانک مرکزی برای مسدود کردن
 حساب‌های بدون شماره ملی برای مبارزه با پولشویی
انتشار هزار میلیارد اوراق مشارکت جهت نوسازی مدارس
اجباری شدن استفاده پزشکان از دستگاه‌های کارتخوان



91 میلیون سیمکارت برای 82 میلیون نفر
آمار منتشرشده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۲ تا شهریور 97 تعداد مشترکان سیمکارت‌های اپراتورهای مختلف از ۶۴ میلیون به بیش از ۹۱ میلیون رسیده است. از سویی ضریب نفوذ سیمکارت از ۸۳ درصد در سال ۱۳۹۲ به بیش از۱۱۱ درصد در شهریورماه 97 رسیده است. به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد از میان سیمکارت‌های فروخته‌شده توسط اپراتورها، حدود نیمی از آنها غیرفعال است. به‌طوری‌ که از مجموع ۱۵۶ میلیون و ۱۱ هزار و ۲۸۳ شماره فروخته‌شده، ۸۳ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۳۴ خط فعال است. تعداد مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در سال ۱۳۹۲ بالغ‌بر ۶۴ میلیون و ۱۲ هزار و ۷۶۳ بوده است اما از سال ۱۳۹۵ تعداد مشترکان از جمعیت بیشتر شده، به‌طوری‌که تعداد مشترکان ۸۳ میلیون و ۵۰ هزار و ۵۹۰ و ضریب نفوذ 22/104 درصد بوده است. طبق آخرین آمار تا شهریور 97 تعداد مشترکان ۹۱ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۵۳۵ و ضریب نفوذ 87/111 درصد بوده است. از میان مشترکان موجود، ۵۵ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۲۴۲ مشترک متعلق به اپراتور همراه اول هستند که 11/60 درصد را شامل می‌شوند، تعداد مشترکان ایرانسل ۳۳ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۶۰  با سهم 2/36 درصد و مشترکان رایتل هم 3 میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۲۸ با
سهم 64/3 درصد هستند.


Page Generated in 0/0048 sec