printlogo


کد خبر: 205735تاریخ: 1397/11/10 00:00
محمدنبی حبیبی دارفانی را وداع گفت
درگذشت دبیرکل مؤتلفه

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی بامداد دیروز بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدنبی حبیبی، ‌متولد سال ۱۳۲۴ در روستای باغخواص ورامین بود. وی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تظاهرات‌ها فعال بود و علیه رژیم ستمشاهی فعالیت‌‌های سیاسی داشت. حبیبی که از اعضای قدیمی حزب مؤتلفه اسلامی بود، از سال ۱۳۸۳ دبیرکل این حزب شد. شهرداری تهران به مدت 44 ماه از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۶ را می‌توان از سوابق شاخص این سیاستمدار فقید برشمرد. حبیبی استانداری تهران، فارس و خراسان بزرگ را نیز در کارنامه سوابق خود داشت. قائم‌مقامی بنیاد بین‌المللی غدیر، مدیرعاملی شرکت پست جمهوری اسلامی، معاونت وزیر راه و ترابری، ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت وزیر بازرگانی، قائم‌مقامی رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان، ریاست ستاد اقامه نماز تهران ‌و معاونت سیاسی استانداری کرمان از دیگر مسؤولیت‌هایی است که این مبارز فقید در طول فعالیت سیاسی و اجرایی خود در آن ایفای خدمت کرده بود. حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، رحمانی‌فضلی وزیر کشور، ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران، رئیس مجلس، وزیر امور خارجه و بسیاری از شخصیت‌ها، مسؤولان و احزاب، درگذشت دبیرکل حزب موتلفه اسلامی را تسلیت گفتند.
جزئیات مراسم تشییع مرحوم حبیبی
روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات مراسم تشییع «محمدنبی حبیبی» دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی را اعلام کرد. به گزارش مهر، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مراسم تشییع آن فقید سعید پنجشنبه (۱۱ بهمن) ساعت ۸:۳۰ صبح از مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین برگزار می‌شود. جزئیات مراسم ترحیم و بزرگداشت آن مرحوم نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.
انتقاد از تلاش برای تصویب پالرمو
دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی در آخرین سخنرانی خود که 2 روز پیش در پایان نشست دبیران این حزب ایراد شد، از تلاش برخی جریانات برای تصویب لوایحی چون پالرمو انتقاد کرده بود. مرحوم حبیبی در این سخنرانی با اشاره به فرآیند تصمیم درباره پالرمو و CFT گفته بود: وقتی دولت اظهار می‌کند با پذیرش آنها هیچ تضمینی برای حل مشکلات نیست، چرا عده‌ای برای پذیرش آن اصرار دارند. مرحوم حبیبی همچنین گفته بود: درباره برجام با آن همه وعده‌‌های واهی کاری از پیش نرفت، حالا هم که می‌گویند با این لوایح مشکلی حل نخواهد شد، چرا امتیازدهی به دشمن بدون اخذ کوچک‌ترین امتیاز را دنبال می‌کنند؛ نام این رویکرد در دیپلماسی خارجی و نیز رعایت حقوق ملت ایران چیست؟ دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی همچنین در این سخنرانی از انقلاب اسلامی به عنوان نقطه محوری تحولات عظیم تاریخی در۴ دهه اخیر یاد کرده و گفته بود: نام امام خمینی(ره) در تاریخ ایران و جهان به عنوان احیاگر اندیشه‌‌های پاک انبیا بویژه پیامبر اعظم(ص) جاودانه خواهد ماند. ملت ایران به رهبری مقام معظم رهبری راه امام را پس از۳۰ سال مومنانه ادامه دادند و این مسیر تا ظهور حضرت مهدی(عج) تداوم خواهد داشت.


Page Generated in 0/0185 sec