printlogo


کد خبر: 205750تاریخ: 1397/11/11 00:00
اخبار

در پیام‌های جداگانه
رهبر انقلاب درگذشت مرحوم حبیبی و مرحوم مهرآئین را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آقایان محمدنبی حبیبی و محمد مهرآئین را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت مرحوم مغفور آقای محمدنبی حبیبی را به خانواده‌ محترم و بازماندگان و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم. ایشان از کارگزاران خدمتگزار نظام و فعالان صدیق عرصه‌های سیاسی و اجتماعی انقلاب بودند. رحمت و مغفرت الهی شامل حال آن مرحوم باد؛ ان‌شاءالله.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۰ بهمن ۹۷
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت مرحوم مغفور آقای محمد مهرآئین را به خانواده گرامی و بازماندگان و دوستان و همرزمان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. آن مرحوم از مبارزان دیرین و پدر گرامی 2 شهید عزیز و از عناصر باوفا و خدوم انقلاب در طول زندگی خود بودند. رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۰ بهمن 97

ابراز نگرانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی نسبت به رواج فرهنگ غربی
یکی از مراجع تقلید نسبت به رواج فرهنگ غربی و بی‌توجهی مسؤولان به این موضوع ابراز نگرانی کرد. آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی صبح دیروز چهارشنبه در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در کشور اظهار کرد: شاهد هستیم که در شرایط فعلی فرهنگ در کشور مظلوم واقع شده است. وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی باید فرهنگ اسلام مورد توجه جدی قرار گیرد، تاکید کرد: فرهنگ و مسائل فرهنگی در دیگر مسائل کشور تاثیرگذار است. این مرجع تقلید با اشاره به وجود پرونده‌های بسیار در دستگاه قضایی تاکید کرد: بسیاری از پرونده‌های قضایی در کشور با تقویت مسائل فرهنگی حل شدنی است و نیمی از پرونده‌ها به دلیل نبود فرهنگ مذهبی است. وی با اشاره به اینکه کار در عرصه فرهنگ به جایی رسیده که به مردم گفته می‌شود کتاب مذهبی خریداری و مطالعه کنند، افزود: البته شرایط به گونه‌ای است که مردم توان خرید کتاب را هم ندارند. برخی افراد مطلع به بنده گفته‌اند که قیمت کاغذ چهار برابر و نیم شده است. آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: وجود قاچاق، دزدی، اختلاس و... نتیجه بی‌اعتنایی به مساله فرهنگ است. وی گفت: از این می‌ترسیم که روزی فرهنگ غربی و اروپایی بر ما حاکم شود و شاهد ترویج آزادی و بی‌بند و باری باشیم. این مرجع تقلید تاکید کرد: برخی از مسائلی که جدیدا به ما خبر داده‌اند به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را بیان کرد؛ امیدواریم مسؤولان از خواب غفلت بیدار شوند.

باید قدردان ملت نجیب ایران باشیم
دبیر شورای نگهبان گفت: باید قدردان ملت نجیب و شریف ایران باشیم که با همه مشکلات اقتصادی و معیشتی، همچنان در دفاع از انقلاب خود استوارند. به گزارش فارس، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه دیروز (چهارشنبه) شورای نگهبان با تبریک فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر، سرنگونی حرکت 2500 ساله شاهنشاهی با دستان خالی و بدون امکانات مالی و تسلیحاتی را حماسه عجیبی دانست و افزود: ما باید با انجام وظیفه خود، قدردان این امانت الهی باشیم. دبیر شورای نگهبان ایجاد روحیه دین‌مداری و احیای اسلام ناب و عدالت قرآن‌محور را از برکات این انقلاب بزرگ دانست و تأکید کرد: ما باید از این امانت بزرگ امام راحل محافظت کنیم و در این زمینه دوری از دنیاطلبی، ثروت‌اندوزی و قدرت‌طلبی ضروری است. وی مسؤولان را به جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال، فساد و گرانی توجه داد و اظهار داشت: ما باید قدردان ملت نجیب و شریف ایران باشیم که با همه مشکلات اقتصادی و معیشتی، همچنان در دفاع از انقلاب خود استوارند. دبیر شورای نگهبان در پایان با اشاره به شیطنت‌های جدید استکبار بویژه آمریکا در ایجاد فتنه در کشور گفت: دستگاه‌های تبلیغاتی بویژه رسانه‌ها باید نسبت به این موضوع روشنگری کنند.
 


Page Generated in 0/0055 sec