printlogo


کد خبر: 205751تاریخ: 1397/11/11 00:00
اخبار

افشای نقش بی‌بی‌سی فارسی در تحریم‌ها
سفیر ایران در لندن عنوان کرد: بسیاری از ایمیل‌ها و اسناد فارسی توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برای افشای علنی افراد و شرکت‌های خارجی و ایرانی درگیر در دور زدن تحریم‌ها در اختیار بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفته است.
 به گزارش فارس، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در تلگرامش نوشت: «پروژه‌ای که بی‌بی‌سی فارسی به بهانه فساد مالی یک شرکت ثبت‌شده در موناکو آغاز کرده است، البته قابلیت پیگیری در دادگاه دارد. اما مساله محدود به این نیست». وی افزود: «در یک دید وسیع‌تر، این پروژه در راستای مشروعیت ساختن برای تحریم‌های آمریکا در کنار مشروعیت‌زدایی از اقدامات دور زدن تحریم‌ها علیه ایران و معرفی تمام شبکه‌های داخل و خارج ایران برای دور زدن تحریم‌هاست». سفیر ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها چندین سال است ادعاهای زیادی از وجود هزاران سند از فعالیت‌های چندین شرکت مستقر در خارج از ایران و از فعالیت‌های اشخاص داخلی و خارجی در دور زدن تحریم‌ها علیه ایران مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: «آنچه امروز مسلم است اینکه حالا در یک تقسیم مسؤولیت، بسیاری از ایمیل‌ها و اسناد فارسی توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برای افشای علنی افراد و شرکت‌های خارجی و ایرانی درگیر در دور زدن تحریم‌ها در اختیار بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفته است». وی افزود: «هدف اصلی این پروژه در این شرایط خاص ترساندن شرکت‌های خارجی در معامله با ایران و اضافه کردن اسامی جدید اشخاص و شرکت‌ها به لیست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکاست. بی‌بی‌سی فارسی امروز در آستانه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نباید به خود اجازه دهد به ابزاری در دست تیم ترامپ تبدیل شده و در خیانتی تاریخی علیه ملت ایران با تیم ترامپ شریک شود. تقاضا می‌کنیم بی‌بی‌سی فارسی فوری محتوای این برنامه را تغییر دهد».

جزئیات عفو گسترده به مناسبت 40 سالگی انقلاب
جعفری‌دولت‌آبادی با تشریح جزئیات عفو گسترده به مناسبت 40 سالگی انقلاب گفت: شیوه‌ای که برای این عفو گسترده انتخاب شده این است که استثنائات کمتری به این عفو بخورد. به گزارش میزان، عباس جعفری‌دولت‌آبادی در حاشیه نشست کمیته مقابله با گران‌فروشی در جمع خبرنگاران، در رابطه با خبر عفو گسترده‌ای که قرار است به مناسبت 40 سالگی انقلاب انجام شود، توضیح داد و گفت: همانطور که می‌دانید هر ساله به مناسبت ۲۲ بهمن‌ماه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عفو‌های مناسبتی اعلام می‌شود اما امسال به لحاظ اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، ریاست قوه‌قضائیه پیشنهاد دادند این عفو، نسبت به سال‌های قبل گسترده‌تر باشد. جعفری‌دولت‌آبادی افزود: شیوه‌ای که برای این عفو گسترده انتخاب شده این است که استثنائات کمتری به این عفو بخورد، چون هر ساله که دستورالعمل عفو صادر می‌شود یکسری استثنائات دارد اما امسال این استثنائات کمتر شده است. البته 2 نکته مهم در این باره مد نظر قرار گرفته است؛ اول اینکه در حوزه‌های مسائل اخلالگران اقتصادی و جرائم با فساد این ملاحظه دیده شده که مبارزه با فساد سست نشود و دوم در حوز‌های امنیتی و تروریستی هم مردم احساس ناامنی نکنند. دادستان تهران گفت: لذا در سایر جرائم سبک و خرد و افرادی که برای بار اول یا برای برخی موارد دومین بارشان است این عفو دیده شده است تا بشود با این کار از زندان‌ها جمعیت بیشتری خارج شود و نیز افراد بیشتری در 40 سالگی انقلاب از رأفت جمهوری اسلامی بهره‌مند شوند. وی گفت: بنابراین دستورالعملی که امسال صادر می‌شود با توسعه بیشتر نسبت به سال‌های قبل است و موارد محدودیتی آن کمتر شده است که ان‌شاءالله رقم قابل توجهی از افراد مشمول آزادی یا تخفیف مجازات شوند. البته امیدواریم این عفو برای کسانی که مرتکب جرم شده‌اند تاثیرگذار باشد و دوباره به چرخه جرم بازنگردند.

جلسه محاکمه ۸ متهم جاسوسی برگزار شد
جلسه محاکمه ۸ متهم جاسوسی از مراکز نظامی کشور صبح دیروز به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد.
 به گزارش میزان، در این جلسه از دادگاه که وکلای تعیینی متهمان نیز در آن حضور داشتند، نماینده دادستان تهران بخشی از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.
 


Page Generated in 0/0058 sec