printlogo


کد خبر: 205763تاریخ: 1397/11/11 00:00
اخبار

معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد
موافقت با تمدید استفاده مترو  از تسهیلات مالی خارجی
معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور از موافقت شورای اقتصاد با تمدید مصوبه این شورا درباره استفاده شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از تسهیلات مالی خارجی برای احداث خط 6 متروی پایتخت خبر داد.
مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از موافقت شورای اقتصاد با تمدید مصوبه این شورا درباره استفاده شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از تسهیلات مالی خارجی برای احداث خط 6 متروی پایتخت خبر داد و گفت: شورای اقتصاد در جلسه هشتم بهمن خود که به ریاست معاون اول  رئیس‌جمهور تشکیل شد، درخواست وزارت کشور مبنی بر تمدید مصوبه آن شورا درباره طرح احداث خط 6 متروی تهران به مبلغ 470 میلیون یورو را بررسی و تصویب کرد. وی اضافه کرد: خط 6 متروی تهران به طول 31 کیلومتر و شامل 27 ایستگاه است که از شهرک کن (شمال‌غربی تهران) آغاز و به بزرگراه دولت‌آباد (جنوب شرقی تهران) ختم می‌‌شود. وی افزود: مطابق برآوردهای انجام شده، با بهره‌برداری کامل خط 6 متروی تهران شاهد کاهش میزان تصادفات، صرفه‌جویی سوخت و کاهش هزینه‌ها و‌‌ آلودگی‌ هوا خواهیم بود و سالانه حدود 600 میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود. کل مسیر این خط به صورت زیرزمینی احداث و برنامه راه‌اندازی آن در 3 مرحله طراحی شده که مرحله نخست به طول 10 کیلومتر با 4 ایستگاه، حد فاصل بزرگراه دولت‌آباد تا میدان امام حسین(ع) تا آخر امسال بهره‌برداری می‌شود. سرفاصله زمانی در نظر گرفته شده برای افق طرح 5/2 دقیقه و ظرفیت جابه‌جایی برای افق طرح800 هزار الی 900 هزار  نفر سفر روزانه است.

اختصاص 5 درصد اعتبارات کشور به ستاد بحران
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۵ درصد اعتبارات کل کشور برای ستاد بحران در نظر گرفته شده است. به گزارش ایسنا، سیداسماعیل نجار در بازدید از روستای ناصروند استان لرستان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع ۵ درصد اعتبارات کل کشور را دولت برای ستاد بحران در نظر گرفته که از این رقم ۳ درصد در زمینه پیشگیری و ۲ درصد در راستای مقابله هزینه خواهد شد. وی اضافه کرد: در چند سال اخیر دولت با مشکلات مالی روبه‌رو بوده و تلاش کرده کمک‌های خود را در جاهایی که حادثه رخ داده اختصاص دهد. نجار گفت: در سال گذشته زلزله مهیب کرمانشاه را داشتیم؛ در جاهای دیگر با سیلاب، توفان، خشکسالی و مشکلات آب شرب مواجه بوده‌ایم. در لرستان نیز آنچه کمک کرده‌ایم بیش از حد مساعدت بوده است.


سرقت ۶ میلیارد تومانی  از داروخانه یک بیمارستان
رئیس کلانتری ۱۶۴ قائم از دستگیری مردی ۳۷ ساله خبر داد که بیش از ۶ میلیارد تومان پول یک داروخانه را به سرقت برده بود. به گزارش تسنیم، ششم بهمن‌ماه امسال، رئیس یکی از بیمارستان‌های محدوده کلانتری 164 قائم با مراجعه به این کلانتری اعلام کرد با توجه به رسیدن روزهای پایانی سال، تصمیم به انبارگردانی گرفته بود که طی این اقدام مشخص می‌شود حجم زیادی دارو و پول از قسمت داروخانه بیمارستان کم شده است. بنا بر گفته شاکی، حدود 6 میلیارد تومان پول نقد از قسمت داروخانه بیمارستان خرج خرید داروهایی شده بود که وجود خارجی نداشتند و او مدعی بود به احتمال زیاد انباردار در این رابطه باخبر است. در ادامه و با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از مأموران عملیات کلانتری 164 قائم به محل اعزام شدند و متهم را تحت بازجویی فنی و پلیسی قرار دادند که وی به ناچار لب به اعتراف گشود. متهم مدعی بود با تأسیس شرکتی صوری تحت عنوان فروش دارو و لوازم بهداشتی، اقلامی را خریداری و هزینه آنها را نیز پرداخت کرده است اما هیچ دارویی در ازای این پول‌ها وارد داروخانه بیمارستان نکرده است. متهم مدعی شد با پول‌های به دست آورده از این راه، یک خانه در قسمت مرفه‌نشین شهر تهران و یک ماشین لوکس و گران‌قیمت خریداری کرده است. سرهنگ حسین مافی، رئیس کلانتری 164 قائم با اعلام این خبر گفت: بنا بر دستور قضایی، متهم برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0163 sec