printlogo


کد خبر: 205781تاریخ: 1397/11/11 00:00
اخبار

حجت‌الاسلام قمی:
باید به سازوکار حاکمیتی برای حمایت از شاعران برسیم
همزمان با ایام فاطمیه، نشست تخصصی یک‌روزه «شعر فاطمی» به میزبانی «شهرستان ادب» برگزار شد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست توضیحاتی درباره هیئات مذهبی ارائه داد و بر لزوم شناخت شاعران اهل‌بیت از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و داشتن تحلیل از منش آن حضرت تأکید کرد و افزود: تولید محتوای اشعار، به طور مستقیم وظیفه سازمان‌هایی مانند تبلیغات اسلامی یا به طور کلی حاکمیت نیست، بلکه سخن فاخر را باید اندیشمندان جامعه پدید آورند. سازمان‌هایی مانند تبلیغات اسلامی البته وظیفه واسط میان شاعر و اندیشمند را می‌توانند ایفا کنند، مثلاً در قالب برگزاری همین جلسه‌ای که امروز شاهدش هستیم. از این طریق شاعران با اندیشمندانی مرتبط می‌شوند که حرفی قابل‌اعتنا برای گفتن دارند. متونی مانند نهج‌البلاغه نیز منبعی سرشار برای شاعران است و پر از حرف‌های درخشانی است که با مطالعه آنها می‌توانید آثاری درخشان و جذاب بیافرینید. شاعری مانند محمدعلی مجاهدی از سازمان تبلیغات هم «سازمان تبلیغات‌تر» است، چون تبلیغ اسلام را امثال ایشان انجام می‌دهند. باید به سازوکاری حاکمیتی برای حمایت از این شاعران برسیم.


«متری شیش و نیم» مشکلی برای نمایش در جشنواره ندارد
روابط عمومی سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر شایعات مطرح شده درباره نداشتن مجوز فیلم «متری شیش و نیم» را در جشنواره فجر تکذیب کرد. به گزارش «وطن امروز»، سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی از روز گذشته کار خود را آغاز کرد که پیش از این برخی رسانه‌ها از ایجاد مشکلاتی برای نمایش عمومی فیلم سنیمایی «متری شیش و نیم» در این جشنواره خبر داده بودند. اما روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در خبری به شکل رسمی این شایعات را تکذیب کرد. در خبر دبیرخانه فجر آمده است: «شایعات مبنی بر مجوز نداشتن «متری شیش و نیم» بی‌اساس است و این فیلم به دبیرخانه جشنواره رسیده و برای حضور در بخش سودای سیمرغ انتخاب شده است. ضمن آنکه این فیلم مجوز نمایش در جشنواره را هم از طرف شورای پروانه نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است».


اولین مستند از کودتای ونزوئلا در تلویزیون
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به بررسی ابعاد مختلف کودتا در ونزوئلا و تلاش برای براندازی حکومت مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور می‌پردازد. به گزارش «وطن‌امروز»، این قسمت از برنامه «360 درجه»، ضمن بررسی اتفاقات چند روز اخیر در ونزوئلا، آینده سیاسی این کشور را در نگاه کارشناسان مسائل بین‌الملل بررسی می‌کند. «360 درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


حمله نژادپرستانه به بازیگر «امپایر» با شعارهای ترامپ
حمله نژادپرستانه به بازیگر سیاه‌پوست سریال تلویزیونی «امپایر» موج جدیدی از حمله به شعارهای تحریک‌آمیز ترامپ در میان سلبریتی‌ها به راه انداخت. به گزارش مهر به نقل از گاردین، جوزی اسمولت، بازیگر سریال تلویزیونی پربیننده «امپایر» توسط افرادی که فحش‌های نژادپرستانه می‌دادند مورد حمله قرار گرفته و راهی بیمارستان شده است. بعد از اینکه ۲ مرد او را کتک زدند، یک ماده شیمیایی ناشناخته روی او ریختند و طنابی را دور گردنش پیچیدند. وبسایت خبری تی‌ام‌زی گزارش داد آن ۲ مرد شعار «اینجا کشور ماگا» است، می‌دادند. ماگا مخفف شعار «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» دونالد ترامپ است که به عنوان یک شعار سیاسی در کمپین ریاست‌جمهوری او به شهرت رسید و هنوز مورد استفاده طرفداران او است.


Page Generated in 0/0053 sec