printlogo


کد خبر: 205819تاریخ: 1397/11/13 00:00
اخبار

 مکانیزم مالی ایران- اروپا ثبت رسمی شد
یک رسانه آلمانی می‌گوید مکانیزم مالی ایران- اروپا ثبت رسمی شده و آلمان، فرانسه و انگلیس آماده راه‎اندازی آن هستند. به گزارش مهر، کانال NDR آلمان از آمادگی برلین، پاریس و لندن برای راه‌اندازی مکانیزم مالی ایران- اروپا خبر داد. به گفته این رسانه، کشورهای یاد شده مکانیزم را به ثبت رسمی رسانده‌‌‌اند. قرار است این مکانیسم مالی
«INSTEX» نامیده شود که نام اختصاری عبارت «ابزاری برای حمایت از تبادلات تجاری» به زبان انگلیسی است. «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در سخنانی اعلام کرد فرانسه، آلمان و انگلیس در آستانه راه‌‌اندازی مکانیزم مالی اروپا و ایران موسوم به «SPV» هستند. ماس گفته بود مشورت‌ها میان ۳ کشور اروپایی به همراه اتحادیه اروپایی در این باره با هدف تسهیل پرداخت‌‌های مالی به تهران خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:
مردم تحمل ندارند  بنزین سال 98 گران نمی‌شود
با توجه به تورم و عدم توانایی اقشار جامعه، دولت تصمیمی درباره افزایش قیمت بنزین نگرفته و نرخ آن در سال آینده نیز تغییری نخواهد کرد. اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این مطلب در پاسخ به اینکه آیا موضوع سهمیه‌بندی بنزین و افزایش نرخ آن در بودجه 98 پیش‌بینی شده است؟ گفت: واقعیت این است که لایحه بودجه دولت چیزی درباره افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن ارائه نداده است. وی خاطرنشان کرد: کمیسیون انرژی این اختیار را دارد که طرحی در این باره ارائه داده یا با ارائه تبصره‌هایی نظر خاص خود را منتشر کند اما تا این لحظه درباره افزایش نرخ حامل‌های انرژی و نیز سهمیه‌بندی آن هیچگونه تصمیمی نگرفته است. وی تصریح کرد: درباره افزایش نرخ بنزین یا طرح سهمیه‌بندی آن خیال مردم آسوده باشد، چرا که ما می‌دانیم جامعه امروز ایران دیگر تحمل افزایش نرخ‌ها را در هیچ زمینه‌ای ندارد اما اگر ایران در شرایط اقتصادی خوب و کاملا عادی به سر می‌برد، قطعا اصلاحاتی در مقوله بنزین اعمال می‌کردیم.
 


Page Generated in 0/0055 sec