printlogo


کد خبر: 205825تاریخ: 1397/11/13 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد
تنبیه بدنی  خط قرمز آموزش‌وپرورش
وزیر آموزش ‌و پرورش در واکنش به رفتار معلمی که دانش‌آموزان را مجبور می‌کند او را تنبیه کنند، گفت: این کار نه‌تنها تشویق ندارد، بلکه در حال پیگیری هستم. آن همکار بنده باید دوره‌های بازآموزی را طی کند. به گزارش میزان، سیدمحمد بطحایی با انتقاد از رفتار معلم کوهرنگی که دانش‌آموزان تنبل کلاس خود را مجبور می‌کند خود او را تنبیه کنند، اظهار کرد: هر رفتاری که ترویج خشونت در مدرسه باشد، از حیث اصول تربیتی مذموم است و آن معلمی هم که این کار را کرده، اقدامی ضد تربیتی انجام داده است. وزیر آموزش‌و‌پرورش افزود: این کار نه‌تنها تشویق ندارد، بلکه در حال پیگیری هستم. آن همکار بنده باید دوره‌های بازآموزی را طی کند، زیرا تنبیه با هر روش و هر هدفی اعم از تنبیه فیزیکی و اعمال خشونت در مدرسه مذموم و ناپسند است. بطحایی همچنین درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در برخی مدارس نیز گفت: تنبیه بدنی یا هرگونه تنبیهی که بر شخصیت و روحیه دانش‌آموزان اثر منفی بگذارد، خط قرمز آموزش‌و‌پرورش است و ما هیچ ملاحظه‌ای در برخورد با متخلفان در این زمینه نخواهیم داشت. این عضو هیات دولت ادامه داد: با متخلفان به‌صورت شدیدترین نوع برخوردی که در قوانین ما وجود دارد، برخورد شده است. گفتنی است چند روز قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که معلمی در کوهرنگ دانش‌آموزان تنبل کلاس خود را مجبور می‌کند خود او را تنبیه کنند.


دستگیری عاملان تیراندازی در بیمارستان امام خمینی(ره)
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 6 عضو باند سارقان مسلح خبر داد که چندی پیش به شیوه‌ای مسلحانه همدست خود را از بیمارستان امام خمینی(ره) فراری داده بودند. به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی از دستگیری 6‌عضو سارقان مسلح خبر داد که چندی پیش با اجرای سناریوی فرار به شیوه مسلحانه اقدام به متواری کردن یکی از همدستان و اعضای گروه خود از بیمارستان امام خمینی(ره) کرده بودند. بر پایه این گزارش، در ساعت 11 صبح 9 آبان سال جاری یکی از محکومان به زندان برای انجام اقدامات درمانی همراه با یکی از ماموران بدرقه سازمان زندان‌ها به بیمارستان امام(ره) منتقل شده بود که به محض ورود به محوطه بیمارستان، 4 نفر مسلح به سلاح کمری با شلیک 4 تیر هوایی و تهدید مامور بدرقه، زندانی را فراری داده و هر 5 نفر آنها با یک خودروی سواری از محل متواری شدند. گفتنی است زندانی فوق از مجرمان سابقه‌دار در زمینه شرارت، سرقت مسلحانه و نزاع و درگیری بود که با صدور محکومیت از سوی نظام قضایی در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته بود. جزئیات کامل عملیات دستگیری اعضای این گروه سارقان مسلح طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

ممنوعیت استفاده از سگ به عنوان نگهبان
رئیس مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا گفت: چنانچه شرکت خدماتی از سگ به‌عنوان نگهبان در پاساژها استفاده کند، فاقد وجاهت است و پلیس در صورت اطلاع، برخورد لازم را خواهد داشت. سردار سیروس فتحی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تعداد مؤسسات حفاظتی و مراقبتی فعال در کشور اظهار کرد: اکنون 700 مؤسسه حفاظتی و مراقبتی دارای مجوز با حدود 100 هزار نیرو در کشور فعال هستند. رئیس مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه بیشترین مؤسسات حفاظتی و مراقبتی در شهر تهران فعالیت دارند، تصریح کرد: نظارت و کنترل بر این مؤسسات از طریق مرکز انتظام و با فرماندهی انتظامی هر استان صورت می‌گیرد. وی افزود: مأموریت‌ها و محدوده عملکرد برای مؤسسات حفاظتی و مراقبتی تعریف شده و بر همین اساس تجهیزات در اختیار نیروهای آن قرار می‌گیرد و نیروها نیز با توجه به آموزش‌ها در محیط تعریف شده نگهبانی می‌کنند. فتحی خاطرنشان کرد: نگهبانان ساده این مراکز برای حفاظت از محدوده خود از شوکر، باتوم و افشانه استفاده می‌کنند و نگهبانان فعال در سطوح بالاتر مانند بانک‌ها مجهز به سلاح گرم می‌شوند. فتحی در پاسخ به این سؤال که استفاده از سگ به عنوان نگهبان شب در پاساژها مجاز است یا خیر؟ گفت: در مراکزی که زیر نظر نیروی انتظامی فعال هستند چنین موردی وجود ندارد؛ چنانچه شرکت خدماتی این کار را انجام دهد، وجاهت خود را از دست می‌دهد و پلیس در صورت اطلاع، برخورد لازم را صورت می‌دهد.


Page Generated in 0/0051 sec