printlogo


کد خبر: 205826تاریخ: 1397/11/13 00:00
آوای شهر

شهردار تهران در راستای منویات رهبر انقلاب دستور داد
استمرار حفظ ظاهر اولیه مزار شهدا
شهردار تهران در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب، دستوراتی را خطاب به مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) صادر کرد. به گزارش «وطن امروز»، در پی حضور رهبر انقلاب در آستانه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب و مزار مطهر شهدای دفاع‌مقدس، معظم‌له در تذکری بجا یکسان‌سازی قبور شهدا را رد و بر تداوم و استمرار حفظ شکل اولیه آنها تاکید فرمودند. به همین منظور و در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب، پیروز حناچی شهردار تهران به مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) دستور داد مزار مطهر شهدا باید به صورت طبیعی و طبق سلیقه خانواده‌های محترم و معزز شهدا و با یادگاری‌هایی که از این عزیزان برجای مانده حفظ شود. حناچی تاکید کرد: سازمان بهشت زهرا(س) باید برنامه‌هایش را در جهت حفظ ظاهر طبیعی و اولیه مزار مطهر شهدا استمرار ببخشد.

دبیر کمیسیون حمل‌و‌نقل شورا تأکید کرد
اولویت اصلی مترو است نه ایجاد خطوط دوچرخه
دبیر کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران گفت: با توجه به کاهش منابع درآمد شهرداری تهران در سال آینده اعتبارات حوزه حمل‌و‌نقل متمرکز در مترو می‌شود. محمدعلی کرونی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به پیش‌بینی  کاهش منابع درآمدی شهرداری تهران برای سال ۹۸ و لزوم برنامه‌ریزی برای توزیع بهینه بودجه در اولویت‌های اصلی برنامه 5 ساله سوم شهر تهران، گفت: در حال حاضر حدود۴۲ درصد از جمعیت شهر تهران تحت پوشش خطوط متروی موجود شهر تهران قرار دارند که سهم این بخش قابل توجه از جمعیت شهر تهران از بودجه عمومی شهر تهران در سال ۹۷ در بخش بهبود حمل‌ونقل ریلی کمتر از ۱۰درصد بوده است و متاسفانه بخش قابل توجهی از این بودجه نیز محقق نشده است. وی ادامه داد: بنابراین اولویت اول کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در شرایط انقباضی بودجه سال ۹۸ بر متمرکز کردن اعتبارات در بخش حمل‌ونقل ریلی بویژه بهره‌برداری از خطوط ۶ و ۷ به عنوان مهم‌ترین زیرساخت موثر در کاهش آلودگی و بهبود ترافیک شهر تهران و موثر در روند زندگی روزانه عموم شهروندان شهر تهران است و ایجاد هرگونه ردیف جدید ذیل بودجه مناطق و معاونت‌ها برای ایجاد خطوط دوچرخه یا احداث معبر جدید در سال اول اجرای برنامه 5 ساله خلاف مصلحت عمومی در این شرایط بودجه‌ریزی تلقی می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری خبر داد
تحویل کارت اعتباری معیشتی به رانندگان تاکسی
 مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: در راستای اقدامات حمایتی از راننده‌‌های تاکسی و حفظ کرامت آنها بعد از توزیع لاستیک و برخی اقلام خودرو، رانندگان تاکسی کارت اعتباری معیشتی می‌گیرند. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: در مرحله اول اجرای این طرح، تامین مایحتاج معیشتی مورد نیاز خانواده رانندگان تاکسی تا سقف 2 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که شامل پرداخت در اقساط 6 تا 7 ماهه خواهد بود. وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار، این طرح در آینده نزدیک اجرا خواهد شد، اعلام کرد: با توجه به استقبال رانندگان از این طرح در مراحل بعدی سعی خواهد شد اعتبار خرید برای رانندگان تاکسی افزایش یابد. ضامنی گفت: پیرو پیگیری‌‌های رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌‌های کشور، اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور مکلف به انجام اقدامات حمایتی از راننده‌‌های تاکسی در سراسر کشور شده است. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور افزود: تاکنون 100 هزار حلقه لاستیک به رانندگان تاکسی در سراسر کشور با نرخ مصوب دولتی (30 تا 50 درصد پایین‌‌‌‌‌‌تر از نرخ بازار) داده شده است. وی از برنامه‌ریزی‌‌های انجام‌شده برای توزیع سایر اقلام پرمصرف خودرو مانند روغن‌موتور و لنت ترمز نیز خبر داد و گفت: نیاز به این اقلام در شهرها جمع‌‌‌بندی شده است و در آینده نیز این اقلام توزیع خواهد شد.


Page Generated in 0/0052 sec