printlogo


کد خبر: 205950تاریخ: 1397/11/15 00:00
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد
سرانه 6 هزار تومانی هر جوان در سال آینده

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بودجه تخصیص یافته در حوزه ورزش و جوانان به شکل سرانه برای هر جوان در گذشته 2000 تومان بوده است، گفت: این بودجه در سال ۹۸ در صورت تخصیص کامل به 6 هزار تومان  تومان می‌رسد.
به گزارش فارس، امید محدث، مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست بازخوانی ۴۰ سال حضور جوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در ستادهای ملی ساماندهی امور جوانان حدود ۲۵‌دستگاه در حوزه جوانان مشارکت داشته و ذی‌نفوذ هستند. این ستادهای ملی ساماندهی جوانان در 3 سطح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل می‌شوند تا هماهنگی‌های لازم در این حوزه را انجام دهند.
وی گفت: این در حالی است که گاهی در برگزاری این ستادها سازمان‌‌های مذکور به شکلی جدی مشارکت نمی‌کنند.
محدث بازخواست وزارت ورزش و جوانان درباره رسیدگی به امور جوانان را غیرمنطقی دانست و ابراز داشت: زمانی که می‌گوییم باید عملکرد حوزه جوانان فرابخشی شود، به این دلیل است که بتوانیم نسبت به عملکرد دستگاه‌های مختلف پرسشگر باشیم. در حال حاضر معاونت جوانان در این حوزه نظارت و رصد را انجام می‌دهد اما نمی‌تواند دستگاه‌ها را مجبور به اجرای مصوباتش کند. مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد:  ساختاری معاونت جوانان با شرح وظایف هماهنگ نیست و مانند فردی است که دست و پایش را بسته‌اند اما توقع دارند بجنگد. محدث با بیان اینکه ذات حوزه جوانان فرابخشی است، گفت: این اشتباهات سال‌های گذشته اتفاق افتاده که 2 حوزه با ماهیت متفاوت بر اثر یک تصمیم سیاسی تلفیق شوند و حالا امروز می‌پرسند چرا حوزه جوانان اینگونه شده است. وی با اشاره به اینکه اشتغال حوزه جوانان در وزارت کار تعریف شده است، گفت: اما چرا ما در مجلس باید جوابگوی اشتغال جوانان باشیم؟ همچنین مگر حوزه مسکن در حوزه اختیارات وزارت راه‌وشهرسازی قرار ندارد، با این حال چرا ما باید در مجلس جواب مشکلات حوزه مسکن جوانان را بدهیم؟ ساختار فعلی نمی‌تواند نهادها را مجبور کند وظایف‌شان را انجام دهند و نسبت به این وظایف اهتمام داشته باشند.
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حال حاضر نحوه به‌کارگیری جوانان تا حد زیادی بستگی به سلایق مدیران بالادستی دارد، اظهار کرد: در استان‌هایی که استاندار شخصاً برای ستادهای ساماندهی وقت گذاشته است، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم، چرا که در این استان‌ها برای حل مشکلات جوانان هم‌افزایی شده است.
محدث با اشاره به اینکه در کشور باید سازمانی مستقل در حوزه جوانان با ابزارها و اختیارات مستقل شکل بگیرد، گفت: تا پیش از این بودجه تعلق‌گرفته به حوزه ورزش و جوانان به شکل سرانه برای هر جوان در هر استان 2000 تومان بود که این رقم در بودجه ۹۸ در صورت تخصیص کامل 6 هزار تومان شده است. به گفته وی، رقم مذکور شامل بودجه اختصاص یافته در حوزه وام‌های اشتغال و وام ازدواج نیست، بلکه تنها بودجه تخصیص یافته به وزارت ورزش و جوانان است.


Page Generated in 0/0062 sec