printlogo


کد خبر: 205951تاریخ: 1397/11/15 00:00
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد
بخاری هرمتیک جایگزین مناسب سیستم گرمایشی غیراستاندارد

گروه اجتماعی: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 136 هزار کلاس درس به دلیل نبود زیرساخت، سیستم گرمایشی استاندارد ندارد.
مهرالله رخشانی‌مهر درباره تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد و حذف سیستم گرمایشی ناایمن اظهار داشت: در سال‌‌های گذشته به دلیل استاندارد نبودن سیستم‌‌های گرمایشی در مدارس کشور شاهد اتفاقات ناگواری بودیم که دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را تحت تاثیر قرار داد و در این راستا از سال ۹۲ مصوبه‌ای از سوی مجلس تصویب شد که براساس آن باید همه مدارس کشور به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شود. رخشانی‌مهر در ارتباط با استفاده از بخاری‌‌های هرمتیک گفت: برای ایمن‌‌سازی مدارس باید از بخاری‌های استاندارد برای جایگزین کردن با بخاری‌های نفتی و قدیمی استفاده کنیم. با توجه به اینکه قرار است در طرح ایمن‌‌سازی مدارس از بخاری‌‌های هرمتیک استفاده شود قراردادهایی نیز برای خرید بخاری‌‌های هرمتیک بسته شده است. در همین رابطه، تفاهمنامه‌ای هم بین سازمان نوسازی مدارس کشور و شرکت بهینه‌‌سازی مصرف سوخت مبنی بر استفاده از 50 هزار بخاری هرمتیک برای جایگزین کردن بخاری‌های ناایمن امضا شده است.
وی افزود: آنچه برای ما مهم است، اظهارنظر دستگاه‌هایی مثل استاندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شرکت بهینه‌‌سازی مصرف سوخت، امور انرژی سازمان برنامه و بودجه کشور و بالاخره دستگاه‌های مرتبط با این حوزه درباره بخاری‌‌های هرمتیک است که خوشبختانه مورد تایید همه آنهاست. امیدواریم با توجه به میزان رضایتی که در نصب و استفاده از بخاری‌‌های هرمتیک وجود دارد ایمن‌‌سازی مدارس سریع‌‌‌‌‌‌تر اجرایی شود. اما به دلیل اینکه همیشه درگیر تامین اعتبار و بودجه هستیم طرح ایمن‌‌سازی سیستم گرمایشی به مرحله اجرا نمی‌رسد.


Page Generated in 0/0062 sec