printlogo


کد خبر: 205970تاریخ: 1397/11/15 00:00
اخبار

المعز علی مرد سال فوتبال آسیا می‌شود؟
قطر در حالی عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا 2019 را برای نخستین بار به نام خود ثبت کرد که در این راه درخشش مهاجمی دو ملیتی به نام المعز علی نقشی غیرقابل انکار داشت.  به ثمر رساندن 9 گل و شکستن رکورد طولانی مدت علی دایی از ایران باعث شد قاره کهن برای نخستین بار با آقای گلی از یک قاره دیگر مواجه شود.  المعز علی سودانی‌الاصل از 4 سالگی با کوچ خانواده‌اش به دوحه تبعه قطر شد و بعد از سال‌ها پیشرفت در آکادمی اسپایر سرانجام توانست قله‌های موفقیت در فوتبال آسیا را فتح کند تا به عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌ها، آقای گل آسیا و ستاره آینده‌دار نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.
درخشش این بازیکن 24 ساله در حالی چشم همگان را گرفت که با توجه به انتخاب مرد سال آسیا در ماه‌های پایانی میلادی نمی‌توان از حالا شانس این بازیکن برای بالا بردن تندیس مرد سال را بالا دانست مگر اینکه المعز علی با پیراهن الدحیل به درخشش خود در لیگ قهرمانان آسیا آن هم در گروه مرگ ادامه بدهد.  در این بین فاکس اسپورت آسیا حضور قطر در جام ملت‌های آمریکای جنوبی که اواخر خردادماه 98 برگزار می‌شود را برگ برنده‌ای برای آقای گل آسیا دانست تا با ادامه درخشش در این تورنمنت بتواند شانس خود برای رسیدن به عنوان مرد سال را بالا ببرد؛ رقابت‌هایی که قرار است قطر به همراه ژاپن به عنوان میهمان به مصاف غول‌های فوتبال آمریکای جنوبی بروند.  در این بین هم‌گروهی الدحیل با استقلال ایران در گروه مرگ بیشتر از قبل این بازیکن گلزن و تکنیکی را در اذهان فوتبال دوستان ایرانی قرار می‌دهد چون المعز علی و هم‌تیمی‌هایش در نخستین بازی لیگ قهرمانان روز 14 اسفندماه در دوحه میزبان آبی‌های پایتخت خواهند بود.

نایب قهرمان ایران در جام «وهبی امره»
4 مدال طلا و 3 برنز برای کشتی فرنگی
تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی جام وهبی امره ترکیه با کسب ۴ مدال طلا و ۳ مدال برنز به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت.
رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام  وهبی امره ترکیه با حضور ۱۱ کشور دنیا روزهای ۱۲ تا ۱۴ بهمن‌ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.
بر این اساس تیم منتخب ایران با حضور در این رقابت‌ها در نهایت با کسب ۴ مدال طلای حامد تاب، امین کاویانی‌نژاد، محمدهادی ساروی و امیر قاسمی‌منجزی در اوزان ۶۷، ۷۲، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم و ۳ مدال برنز پویا ناصرپور، مهدی محسن‌نژاد و سعید عبدولی در اوزان ۵۵، ۶۰ و ۸۲ کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.  محمدجواد رضایی، پژمان پشتام و علی‌اکبر حیدری نیز در اوزان ۶۳، ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال نشدند.
تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان با ۱۰ نماینده در این مسابقات شرکت کرد.

حاجیلو از سمت خود کناره‌گیری کرد
اصغر حاجیلو، سرپرست تیم فوتبال استقلال از سمت خود کناره‌گیری کرده است.
سرپرست تیم فوتبال استقلال پس از بازگشت آبی‌پوشان از اردوی ترکیه، در هیچ کدام از جلسات تمرینی و بازی‌های دوستانه شرکت نکرد. سرپرست تیم استقلال 29 دی‌ماه ضمن تعریف از مکان اردوی استقلال در آنتالیا، اعلام کرد اقدام بازیکنان برای دروغگو خطاب کردن مدیران باشگاه در عدم پرداخت مطالبات‌شان را نپسندیده است.
این مساله باعث شد برخی‌ها عنوان کنند بازیکنان استقلال از اظهارات حاجیلو دلخور شده و به او گفته‌اند چرا چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده است.  سرپرست تیم استقلال نیز به نشانه دلخوری در تمرینات شرکت نکرده است.  حاجیلو اما دیروز یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی کمیته داوران با مربیان شرکت کرد و به سایت باشگاه استقلال گفته که به دلیل بیماری قلبی و همچنین سرماخوردگی شدید نتوانسته در تمرینات حضور داشته باشد. حاجیلو طی صحبت با مسؤولان استقلال اعلام کرده از سمت خود کناره‌گیری کرده اما مدیران باشگاه هنوز پاسخی به درخواست سرپرست تیم استقلال نداده‌اند. در صورتی که حاجیلو از سمت خود کنار برود، نصرالله عبداللهی یکی از گزینه‌های باشگاه برای سرپرستی است.  او 2 فصل این پست را در اختیار داشت و امسال جای خود را به حاجیلو داده بود.


Page Generated in 0/0069 sec