printlogo


کد خبر: 205971تاریخ: 1397/11/15 00:00
کورس قهرمانی: شکافی در زره سیتی

در پایان هفته بیست‌وچهارم لیگ جزیره، لیورپول 5 امتیاز بیشتر از منچسترسیتی داشت، اختلافی که البته هفته پیش می‌توانست به 7 برسد. شکست عجیب سیتی مقابل نیوکاسل این فرصت را به یورگن کلوپ و شاگردانش داد تا با پیروزی خانگی مقابل لسترسیتی گام بلند دیگری به سوی قهرمانی لیگ برتر بردارند. اما تساوی آنها مقابل تیم کلود پوئل به معنای همچنان نزدیک ماندن این کورس بود.
با وجود بازی‌های خوب تاتنهام، جیمی کرگر و گری نویل اعتقاد دارند کورس قهرمانی همچنان بین سیتی و لیورپول است.
مدافع سابق لیورپول درباره امید هواداران تیمش به کسب اولین قهرمانی لیگ از سال 1990 بدین سو می‌گوید: «اگر هواداران لیورپول فکر می‌کنند آنها 14 بازی آینده‌شان را می‌برند و قهرمان می‌شوند، باید بدانند اصلا چنین نیست. لیورپول قادر نخواهد بود تا آخر فصل در تمام بازی‌هایش بهترین نمایشش را داشته باشد، چون هرچه بیشتر پیش می‌رویم، فشار روانی روی آنها بیشتر می‌شود. الان اصلا نباید به قهرمانی فکر کرد. فعلا باید فوریه را پشت‌سر گذاشت و بعد می‌رسیم به مارس و آوریل؛ 2 ماهی که اگر در آنها اشتباه کنید، جبرانش بسیار سخت خواهد بود. در فوریه حتی شکست مقابل نیوکاسل هم قابل جبران است، برای همین از نظر سیتی این باخت آخر دنیا نیست. مهم نتایج 2 تیم در 2 ماه آخر است».
نویل، دیگر کارشناس برجسته اسکای‌اسپورت که بارها تجربه قهرمانی در لیگ برتر را با منچستریونایتد دارد هم درباره رقابت سیتی و لیورپول می‌گوید: «این کورس قهرمانی بسیار جذاب و پیچیده‌ شده. اگر از زاویه دید لیورپول نگاه کنید می‌بینید که یک جای کار سیتی مشکل دارد، انگار شکافی در زره آنها ایجاد شده. این تیمی است که به حریفان فرصت شکست دادنش را می‌دهد و همین نکته در کورس قهرمانی تعیین‌کننده است. سیتی فصل پیش هیچ فرصتی به هیچ تیمی نمی‌داد. برای همین بود که با اختلاف زیاد قهرمان شدند. سیتی این فصل هم البته همچنان مدعی قهرمانی است. 5 امتیاز در این مقطع از فصل اصلا فاصله زیادی نیست، چراکه خیلی راحت می‌تواند در 2 بازی جبران شود. کافی است لیورپول 2 بازی بد باشد تا این برتری را از دست بدهد. سرنوشت قهرمانی لیگ را در این مقطع هنوز عوامل زیادی می‌توانند رقم بزنند؛ مصدومیت‌ها، محرومیت‌ها، بازی‌های چمپیونزلیگ و فرم مهره‌های کلیدی تیم‌ها. اگر لیورپول و سیتی از این نظرها بدشانسی نیاورند، آن وقت شاهد کورسی جذاب بین 2 تیم عالی خواهیم بود. می‌دانم بعضی از بازیکنان سابق لیورپول باور دارند که فشار احساسی‌ای که از سوی تماشاگران و هواداران به بازیکنان در زمین منتقل می‌شود باید باعث لذت بردن‌شان باشد. از منظری این حرف درست است، چون نشان از حضور در کورس قهرمانی و فتح لیگ دارد اما شکی در این نیست که لیورپولی‌ها در ادامه لیگ باید در هر دقیقه هر بازی با این فشار سر و کله بزنند و از خم شدن زیر وزنش بپرهیزند. این حجم از احساسات می‌تواند تاثیری مستقیم روی بدن بازیکنان بگذارد و ساق‌های‌شان را خسته کند. در این شرایط است که تجربه، بزرگ‌ترین یاور یک تیم می‌شود. کلوپ می‌تواند در 3 ماه پیش رو تجربه خودش از قهرمانی در بوندس‌لیگا را به بازیکنان منتقل کند. بازیکنانی که از دوران برندان راجرز هم در تیم باقی مانده‌اند و هنوز حسرت متوقف شدن در یک قدمی قهرمانی را به دل دارند هم می‌توانند از این تجربه تلخ بهره ببرند و کاری کنند که دیگر تکرار نشود. اما تعداد این بازیکنان در تیم لیورپول کم است و خیلی از آنها حتی تجربه قرار گرفتن در کورس قهرمانی را هم ندارند. از منظر سیتی هم کاری که گواردیولا و تیمش باید بکنند این است که تا فاصله 5 هفته مانده به پایان لیگ فشار را روی لیورپول حفظ کنند. به نظر من اگر به این مقطع برسیم و سیتی همچنان در همین فاصله 5-4 امتیازی لیورپول باشد، قهرمانی از آن آنها خواهد شد. در حال حاضر اما سیتی مرتکب اشتباهات زیادی می‌شود. 3 شکست در 7 بازی اخیر نشان از این شرایط دارد. لیورپول هم در هفته‌های اخیر بدون اشتباه نبوده اما مهم اینجاست که چه تیمی کمتر اشتباه کند».


Page Generated in 0/0062 sec