printlogo


کد خبر: 205974تاریخ: 1397/11/15 00:00
در حمایت از تحرکات تروریست‌های داعشی انجام شد
حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه

گروه بین‌الملل: ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش در ادامه بمباران‌ مناطق و اهداف مختلف در سوریه، یکی از مواضع ارتش را در منطقه السکریه در غرب ابوکمال هدف گرفت که تعدادی زخمی بر جای گذاشت. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) تصریح کرد جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی، شنبه‌شب حمله‌ای هوایی را به مقر توپخانه‌ای وابسته به ارتش سوریه در منطقه السکریه در غرب ابوکمال انجام دادند که موجب جراحت 2 سرباز سوری و انهدام توپخانه ارتش شد. ابوکمال شهری از استان دیرالزور سوریه است که در جنوب شرقی این کشور و در نزدیکی مرز عراق واقع شده است. سانا در عین حال یادآور شد گروه‌های تروریستی وابسته به داعش همزمان با این حمله هوایی ائتلاف دست به حمله‌ای از محور شهرک الباغوز به ایست بازرسی‌های منطقه زدند. این خبرگزاری ادامه داد، یگان‌های ارتش سوریه این حمله را دفع کرده و اکثر تروریست‌ها را کشته و زخمی کردند.
ائتلاف تحت رهبری آمریکا از سال ۲۰۱۴ بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد یا اجازه دولت سوریه اقدام به انجام حملات هوایی در این کشور به بهانه مبارزه با داعش کرده است. ائتلاف آمریکایی عمداً دست به حملاتی به مواضع ارتش سوریه در خطوط درگیری می‌زند تا از گروه‌های تروریستی در انجام حملات و تجاوزات‌شان به مراکز نظامی حمایت کند. بشار اسد، رئیس‌‏‎جمهوری سوریه اخیراً تصریح کرد ائتلاف آمریکایی عملا به نیروی هوایی گروه تروریستی داعش در سوریه تبدیل شده است اما بقایای این گروه تروریستی همچنان تحت حمایت و مدیریت دولت‌های غربی بویژه آمریکا و برخی دولت‌های منطقه‌ای حامی خود از جمله حکام عربی با اقدامات و تحرکات‌شان درصددند مانع بازگشت کامل امنیت و ثبات در سوریه شوند. در چنین فضایی شاهد تشدید اقدامات تروریستی همزمان با دور جدید تحرکات مشکوک آمریکا در سوریه در چارچوب تغییر آرایش نظامی این نیروها هستیم. داعش در ادامه ناکامی‌هایش در سوریه در ماه‌های اخیر دچار شکست سنگینی در شهر ابوکمال شد که به فرار آنها از این شهر انجامیده است. چنین وضعیتی بشدت حامیان داعش یعنی آمریکایی‌ها را نگران کرده است و آنها به طرق مختلف درصددند با بازسازی این نیروها و حمایت‌های لجستیکی از آنان مانع شکست کامل داعش در سوریه شوند. ضمن آنکه آمریکا درصدد است با تحرکات جنگی خود در حمایت از داعش مانع تثبیت موقعیت ارتش و نیروهای مردمی سوریه در شهر ابوکمال شود. آمریکا در حالی تحرکات نظامی خود در سوریه را افزایش داده که دونالد ترامپ مدعی شده مصمم است نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند. به‌رغم چنین ادعایی، آمریکا همچنین یک محموله بزرگ سلاح و تجهیزات نظامی از کردستان عراق را وارد شمال شرق سوریه کرده است. گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان- در این ‌باره تصریح کرد: این محموله شامل 60‌کامیون حامل سلاح، مهمات و تجهیزات پشتیبانی است که وارد استان الحسکه سوریه شده است.
بر اساس این گزارش، با ورود این 60 کامیون، شمار کامیون‌های حامل سلاح‌های آمریکایی که از روز جمعه وارد خاک سوریه شده است به 130‌کامیون افزایش یافت. این سلاح‌ها به پایگاه‌های ائتلاف آمریکایی در جنوب حسکه منتقل شد. آخرین بار ائتلاف محموله بزرگ سلاح و مهمات به پایگاه نظامی «خراب عشق» در اطراف شهر عین‌العرب در شمال شرق حلب منتقل کرد. این محموله با یک فروند بالگرد شینوک برای نیروهای دموکراتیک سوریه (کردها) ارسال شد.
تداوم حملات حشدالشعبی به داعشی‌ها
گزارش‌ها حاکی‌ است یگان موشکی حشدالشعبی عراق همچنان مواضع تروریست‌های داعش را در مرزهای مشترک با سوریه هدف قرار می‌دهد. بر اساس اعلام رسانه‌های عراقی، بر اثر حمله موشکی حشدالشعبی در روز شنبه شماری از تروریست‌های داعش در مرز سوریه به هلاکت رسیده یا زخمی شدند. یگان توپخانه حشدالشعبی عراق جمعه‌شب نیز مواضع گروه تروریستی داعش را در منطقه الباغوز در استان دیرالزور در شرق سوریه گلوله‌باران کرد که دست‌کم 15تروریست به هلاکت رسیدند و ده‌ها نفر زخمی شدند. حملات توپخانه‌ای و هوایی عراق به مراکز تجمع تروریست‌های داعش در سوریه در چارچوب همکاری بغداد با دمشق برای مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد. از سوی دیگر، نیروهای حشدالشعبی عراق توانستند تلاش تروریست‌های داعش را برای رخنه به روستاهای اطراف شهرستان خانقین در استان دیالی در شرق این کشور خنثی کنند.


Page Generated in 0/0062 sec