printlogo


کد خبر: 206002تاریخ: 1397/11/16 00:00
اخبار

اسلام یکی از قطب‌های جدید قدرت در جهان خواهد بود
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: قدرت در جهان به سمت چندقطبی شدن و چندجانبه‌گرایی در حال حرکت است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر سیدیحیی صفوی در نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی با موضوع «آینده قدرت در جهان از نگاه اسلام، مکتب مهدویت و غرب» با تبیین ضرورت آینده‌پژوهی در روند‌های کلان ملی، منطقه‌ای و جهانی گفت: آرزوی آمریکایی‌ها شکل‌دهی قدرت هژمون تا پایان قرن بیستم بود که در این آرزو شکست خوردند و نتوانستند تنها ابرقدرت جهان شوند. واقعیت این است که قدرت در جهان به سمت چندقطبی شدن و چندجانبه‌گرایی در حال حرکت است، در این توزیع و چند قطبی بودن، آمریکایی‌ها، اتحادیه اروپایی، روسیه و چین از قدرت‌ها هستند و احتمالاً هند و برزیل نیز در آینده به این جمع اضافه خواهند شد ولی آن قطب قدرتی که در محافل علمی و استراتژیک غربی از آن سخنی به میان نمی‌آید، تشکیل قطب قدرت جهان اسلام در قرن حاضر است. سرلشکر صفوی در تبیین بروز و ظهور قطب قدرت جهان اسلام در قرن حاضر گفت: به عقیده ما بروز و ظهور یک قطب قدرت جدید به عنوان قدرت جهان اسلام در قرن حاضر که مبتنی بر فرهنگ و تمدن نوین اسلامی است با محوریت اسلام نابی که انقلاب اسلامی آن را ترویج می‌کند، در حال شکل‌گیری است. البته این قدرت جدید در حال حاضر ۷۵ درصد منابع نفت خام و ۵۷ درصد منابع گاز جهان را در اختیار دارد و جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان و محدوده جغرافیایی از سواحل اقیانوس اطلس تا شمال آفریقا و مرکز آفریقا تا قاره آسیا و اقیانوس آرام را شامل می‌شود که دارای یک خدای واحد، یک پیامبر، یک کتاب آسمانی و یک قبله هستند.

ایران به هیچ‌وجه شروط اروپا برای INSTEX را نمی‌پذیرد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: منوط کردن اجرای سازوکار INSTEX  به موضوعاتی که در برجام نیامده است، خلاف قواعد بین‌المللی است و جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه این شروط را نمی‌پذیرد. سیدحسین نقوی‌حسینی درباره کانال ارتباطی «اینستکس» به مهر گفت: اقدام 3 کشور اروپایی عضو برجام برای ثبت این کانال ارتباطی گام مهم و لازمی بود اما هنوز این موضوع عملیاتی نشده، محدودیت‌‌های آن اعلام شده است. وی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه اجرای این کانال منوط به تصویب FATF در ایران است، گفت: منوط کردن اجرای این کانال به مواردی خارج از برجام برخلاف تعهدات بین‌المللی است، چرا که اروپا باید این کانال ارتباطی را برای اجرای الزامات و تعهدات خود در قبال برجام عملیاتی کند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برخی مقامات اروپا اجرای این کانال را منوط به تصویب FATF یا مذاکره پیرامون مواردی چون برنامه دفاعی موشکی کرده‌‌اند که این مسائل ارتباطی به برجام ندارد. نقوی‌حسینی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران صراحتاً بر مبنای استراتژی‌های خود اعلام کرده است به هیچ‌وجه هیچ نوع مذاکره‌ای درباره حوزه موشکی نخواهیم داشت. وی تصریح کرد: ایران به هیچ‌وجه در حوزه موشکی با هیچ احدی مذاکره نخواهد کرد و مسؤولان دستگاه دیپلماسی ما  در هیچ جلسه‌ای که قرار باشد پیرامون موضوع موشکی ایران برگزار شود، حضور نخواهند یافت و حتما جلسه را ترک خواهند کرد.

انهدام ۳ باند قاچاق سوخت  در استان فارس
با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) 3 باند قاچاق سوخت در شهرستان‌های مرودشت، کازرون و لامرد استان فارس منهدم شد. به گزارش فارس، با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس و در راستای مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی 3 باند قاچاق سوخت در شهرستان‌‌های مرودشت، کازرون و لامرد استان فارس با هماهنگی مراجع قضایی مورد ضربه قرار گرفت و 15 نفر از اعضای اصلی این شبکه را دستگیر کردند. در بررسی‌‌های انجام‌شده مشخص شد متهمان در مدت فعالیت خود بیش از  17 میلیون لیتر سوخت در قالب قاچاق و عرضه خارج از شبکه، جمع‌آوری و با همکاری دلالان از کشور خارج کرده‌اند. همچنین سوءاستفاده از سهمیه سوخت تعاونی‌‌های روستایی، حواله سوخت کوره‌‌های آجرپزی، خودروهای اسقاطی و تبانی با برخی جایگاه‌‌های سوخت از جمله شگردهای اصلی اعضای این باند بوده است.


Page Generated in 0/0060 sec