printlogo


کد خبر: 206006تاریخ: 1397/11/16 00:00
اخبار

گفت‌وگوی حاجی‌دلیگانی با روحانی در مجلس
مردم نمی‌توانند گوشت کیلویی ۱۱۰‌هزار تومان بخرند
روز گذشته و به دنبال حضور حسن روحانی‌، رئیس‌جمهوری در جلسه رای اعتماد وزیر جدید بهداشت در مجلس، حسین حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با روحانی اظهار داشت: مردم دیگر توان خرید گوشت کیلویی ۱۱۰ هزار تومان را ندارند و از سویی شاهد قاچاق دام مولد از کشور هستیم. به گزارش  فارس، حاجی‌دلیگانی افزود: بحث گوشت واقعاً مردم را ذله کرده است. در هر دهه فجر یک بحثی داریم؛ یک‌بار بحث موسسات مالی، یک‌بار بحث ارز و امسال هم موضوع گوشت. مردم واقعاً ندارند 110 هزار تومان یک کیلو گوشت بخرند و مرغ نیز کیلویی ۱۵ هزار تومان شده است. روحانی پاسخ داد: ما در شورای امنیت و دولت این بحث را کردیم، جلوی قاچاق باید گرفته شود. حاجی‌دلیگانی ادامه داد: قیمت‌ها همین‌طور افزایش پیدا می‌کند، مردم بیچاره ندارند. نمی‌توانند گوشت بخرند. برخی از افراد ضعیف، استخوان دنده گوسفند را که کمی گوشت به آن مانده به‌عنوان گوشت می‌خرند. روحانی تصریح کرد: ما یا باید سهمیه‌بندی کنیم یعنی کوپنی یا وفور ایجاد کنیم که ما به دنبال وفور هستیم. حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: این نحوه توزیع صحیح نیست؛ باید به‌گونه‌ای باشد افرادی که نیازمند‌تر هستند دسترسی داشته باشند. روحانی در پاسخ یادآور شد: آقای حجتی به من می‌گویند کل نیاز ما از خارج 10 درصد بیشتر نیست، ما هم باید واردات گوشت کنیم هم گوسفند زنده وارد کنیم؛ اگر نشود باید راه‌های دیگر را بررسی کنیم.


عباس آخوندی، وزیر سابق دولت روحانی:
پدیده بی‌دولتی تحقق پیدا کرده است
در دولت روحانی هر کسی کار خودش را می‌کند و در عمل پدیده بی‌دولتی تحقق پیدا کرده است. عباسعلی آخوندی، وزیر سابق راه‌و‌شهرسازی دولت‌ روحانی در گفت‌وگو با ماهنامه اندیشه پویا با بیان این مطلب اظهار داشت: چون دولت نظریه ندارد هر چیزی را می‌توانید از آن بیرون بکشید. می‌توانید اقدامات وزارت کار را ببینید و بگویید این دولت، چپ است. هر کسی کار خودش را می‌کند و در عمل پدیده بی‌دولتی تحقق پیدا کرده است. آخوندی افزود: تنها چیزی که حزب عدالت و توسعه راجع به آن اندیشه نکرده، اقتصاد است؛ نتیجه اینکه به قول رسانه‌ها دولت به دولت ژنرال‌ها تبدیل شده است. وی اضافه کرد: جریان اصلاح‌طلب روی اسبی سرمایه‌گذاری کرده ولی اسب را کس دیگری برده است. این بی‌اعتمادی است که دوباره روی یک اسبی سرمایه‌گذاری کنیم و کسی دیگر ببرد.


ذخیره ۲۵ هزارتن گوشت برای شب عید
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ذخیره بیش از ۲۵ هزارتن گوشت قرمز به عنوان ذخیره احتیاطی شب عید خبر داد. به گزارش تسنیم، عباس قبادی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: در این جلسه تصویب شد برای کنترل بازار، صادرات مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان ممنوع شود. همچنین واحدهای مرغداری، جوجه‌ریزی را از 90 میلیون به 125 میلیون قطعه افزایش دهند. وی درباره تصمیمات جلسه درباره گوشت قرمز، اظهار داشت: جلوگیری از قاچاق دام و ترمیم تولید داخل از طریق واردات دام مولد و کشتاری مورد تأکید اعضا بود که با توجه به اقدامات وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت جهاد کشاورزی، امیدواریم شرایط بهتر از گذشته شود. وی ادامه داد: روزانه 100 تن گوشت قرمز در تهران و شهرهای اطراف توزیع می‌شود. به گفته معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گسترش چتر نظارت بر فروشگاه‌های عرضه‌کننده، تصویب نظارت بر عرضه گوشت قرمز از سوی دستگاه‌های نظارتی و تحویل این محصول به کارکنان دولت و تعاونی‌های مصرف، از دیگر تأکیدات جلسه ستاد تنظیم بازار بود. قبادی همچنین از تصمیم ستاد تنظیم بازار برای واردات یک تا 2 میلیون دام زنده خبر داد. وی در ادامه با اشاره به ذخیره‌سازی 9 هزار تن سیب و پرتقال برای شب عید استان تهران، تصریح کرد: شرایط به گونه‌ای است که نگرانی بابت تأمین و عرضه میوه شب عید (سیب و پرتقال) نداریم.
 


Page Generated in 0/0262 sec