printlogo


کد خبر: 206008تاریخ: 1397/11/16 00:00
جزئیات احتکار ۷ تن گوشت گوساله دولتی در تهران
هشدار دادستانی به اخلالگران بازار

گروه اجتماعی: درجریان بازرسی عوامل معاونت نظارت بر اماکن عمومی به همراه سرپرست یکی از دادسراهای تهران، 7 هزار کیلو گوشت گوساله دولتی احتکار شده در ستارخان کشف شد.
به گزارش فارس، پس از گزارش‌های واصله به نهاد‌های مربوط مبنی بر احتکار گوشت در یکی از محله‌های ستارخان، روز گذشته عوامل معاونت نظارت بر اماکن عمومی به همراه سرپرست دادسرای ناحیه ۱۹ تهران برای بررسی صحت و سقم ماجرا به محل مراجعه کردند. در جریان این بازرسی مشخص شد بیش از 7 هزار کیلو گوشت گوساله که باید با قیمت ۲۹۹۰۰ تومان بین شهروندان توزیع می‌شد، توسط فردی به هویت «م.‌ک» احتکار و به قیمت بیش از 60 هزار تومان بین رستوران‌ها تقسیم می‌شده است. بر اساس این گزارش، متهم شب گذشته دستگیر و پرونده قضایی در دادسرای مربوط تشکیل شد. کمیته مقابله با گران‌فروشی پیرو تاکیدات ریاست قوه‌قضائیه و بخشنامه دادستان کل کشور در همه استان‌ها تشکیل شده است. بر این اساس دادستان تهران نیز با اشاره به تشکیل تیم‌های مشترک بازرسی با حضور معاونان دادستان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تعزیرات در دادستانی تهران گفته است از همه مراکز بزرگ توزیع بازدید می‌شود و شیوه‌های توزیع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. در همین باره تاکنون چندین مرتبه تیم‌های مشترک به سرپرستی معاونان دادستان تهران در مراکز عرضه اقلام اساسی حضور یافته و وضعیت موجود را مورد بررسی قرار داده‌اند.
هشدار دادستانی به اخلالگران بازار
درهمین باره عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته است: «در شمال شهر تهران کمتر به این گوشت‌ها نیاز است اما شاهد توزیع بیشتر گوشت در این مناطق نسبت به فروشگاه‌های مستقر در جنوب شهر هستیم».
دادستان تهران تاکید کرد: با توجه به اظهارات ریاست قوه‌قضائیه دایر بر ضرورت برخورد قاطع با گران‌فروشی و جرائمی مانند قاچاق کالاهای اساسی، اگر عده‌ای بخواهند از طریق گران‌فروشی کلان، احتکار، قاچاق کالا و فساد، در امر توزیع کالاها اخلال ایجاد کنند، به صورت جدی با آنها برخورد خواهد شد. وی سیاست و هدف دادستانی از تشکیل کمیته مقابله با گران‌فروشی را همکاری با دولت و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و مردم اعلام کرد و با هشدار به اخلالگران در توزیع اقلام اساسی گفت: عده‌ای فکر می‌کنند می‌توانند در این فضای آشفته، کار خود را پیش ببرند، باید بدانند دادستانی مقصران اصلی این آشفتگی را در هر رده‌ای که باشند تحت تعقیب قرار می‌دهد.
تلاش برای ایجاد انحصار
جعفری‌دولت‌آبادی گزارش‌هایی را که به دادسرای تهران واصل شده است موید این دانست که عده‌ای درصدد ایجاد انحصار یا کمبود عمدی عرضه گوشت قرمز هستند و خطاب به اخلالگران در عرضه و توزیع کالاهای اساسی مردم، اظهار داشت: اگر احراز شود عده‌ای قصد انحصار یا کمبود عرضه گوشت و سایر اقلام ضروری را دارند، از موارد اخلال در نظام اقتصادی محسوب شده و برخورد می‌شود. وی اعلام کرد: نبود عرضه عمدی و احتکار عمده ارزاق، جرم و اخلال در نظام اقتصادی تلقی می‌شود و مطابق ماده 2 قانون مبارزه با اخلالگران اقتصادی، اگر مرتکب قصد مقابله با نظام را داشته باشد، مجازات آن افساد فی‌الارض خواهد بود. وی تأکید کرد افرادی که با سکوت، نبود نظارت یا مشارکت در جرم، برای مردم ایجاد مشکل می‌کنند، قابل تعقیب قضایی خواهند بود. دادستان تهران با اشاره به اظهارات یکی از مسؤولان که دلیل اصلی گرانی گوشت را به قاچاق دام زنده ربط داده بود، از مسؤولان دستگاه‌های دولتی خواست با بیان اظهارات غیرکارشناسانه، باعث نگرانی افراد جامعه نشوند.
 


Page Generated in 0/0063 sec