printlogo


کد خبر: 206013تاریخ: 1397/11/16 00:00
آوای شهر

هواشناسی پیش‌بینی کرد
آلودگی در راه شهرهای صنعتی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کولاک برف در مناطق کوهستانی کشور گفت: از امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.
احد وظیفه به ایسنا اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی در شمال شرق و شرق البرز شمال سمنان و شرق سواحل دریای خزر باعث بارش برف و باران و وزش باد شدید همراه با کولاک برف در مناطق کوهستانی می‌شود.
به گفته وظیفه، از امروز تا اواخر هفته جاری در اغلب مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، همچنین در شهرهای صنعتی و پرجمعیت احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. وی با اشاره به اینکه از امروز دریای خزر و مناطق مرکزی و شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است، اظهار داشت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود. وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان پایتخت امروز صاف، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورا خبر داد
تعیین تکلیف اخذ عوارض  در محدوده زوج و فرد
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: تا هفته آینده در کمیسیون مشترک نظارت و عمران شورا درباره اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد تصمیم‌گیری می‌کنیم.
محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر در گفت‌وگو با فارس، درباره اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال 97، گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که پلیس 9 ماه در سال جاری شهروندان را برای ترددهای غیرقانونی جریمه نکرده است؛ جلسه‌ای در فرمانداری در این باره داشتیم تا درباره قانونی بودن یا نبودن اخذ عوارض صحبت کنیم. وی گفت: در نهایت فرمانداری موضوع را به شورا موکول کرد و با توجه به اینکه حدود یک ماه و نیم تا پایان سال مانده است باید در کمیسیون مشترک نظارت و حمل‌ونقل در این باره تصمیم‌گیری کنیم. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران  با تأکید بر این موضوع که مردم ۲ بار برای ورود غیرقانونی به محدوه زوج و فرد هزینه پرداخت نکرده‌اند، گفت: نظر من این است که دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد امسال غیرقانونی است اما این نظر بنده است و باید شورا در این باره تصمیم‌گیری کند. علیخانی با تأکید بر این موضوع که باید در کمیسیون مشترک به نتیجه‌ برسیم، گفت: تا هفته آینده  موضوع تعیین تکلیف می‌شود و اگر در کمیسیون به نتیجه برسیم دیگر نیاز به صحن نیست اما دوباره تأکید می‌کنم شهروندان برای یک تخلف 2 بار جریمه نشده‌اند به همین دلیل فرمانداری هم روی موضوع حساس نشد.
 


Page Generated in 0/0065 sec