printlogo


کد خبر: 206057تاریخ: 1397/11/17 00:00
اخبار

با حضور رهبر انقلاب، جمعی از مسؤولان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد
مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در حسینیه امام خمینی
مراسم عزاداری ایام شهادت ‌ام‌ابیها حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسؤولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به تقارن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها گفت: افتخار انقلاب اسلامی حرکت در راه حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها و اهداف والای آن حضرت است. سخنران مراسم با برشماری شباهت‌های دوران کنونی با جنگ احزاب خاطرنشان کرد: دشمنی‌ها علیه ملت ایران، این ملت را قوی‌تر خواهد کرد و بی‌تردید از گردنه‌های سخت با موفقیت عبور خواهیم کرد. همچنین در این مراسم آقایان ارضی و محمدرضا طاهری بر مصائب ام‌الائمه حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداختند.

تأمین نیاز فاکتور ۸ توسط آستان قدس
تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از شرکت‌های تابعه آستان قدس توانسته است ۴۵ درصد از نیاز بازار به فاکتور ۸ نوترکیب را تامین کند. حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم افتتاح سایت تولیدکننده فاکتور ۸ نوترکیب توسط شرکت سامان داروی هشتم، با تقدیر از دست‌اندرکاران و متخصصان این شرکت گفت: این شرکت توانسته است ۴۵ درصد از نیاز بازار به فاکتور ۸ نوترکیب را تامین کند و ظرف چند ماه آینده ظرفیت خود را به صددرصد ارتقا داده و داروی بیماران هموفیلی نیازمند این دارو را تامین خواهد کرد، بنابراین در این زمینه نیازمند واردات دارو نخواهیم بود. وی با بیان اینکه توفیقات ارزشمند دانشمندان ایران تنها در حوزه هسته‌ای نبوده است، عنوان کرد: عرصه تولید دارو یکی از ارزشمندترین فعالیت‌هاست. امروز با اقدامات زیرساختی که از سال‌ها قبل شروع شده بود و پس از سال ۹۵ تکمیل و تجهیز شد، شاهد رشد و شکوفایی تولید داروی بیماران هموفیلی هستیم.

گره زدن پالرمو و CFT به «اینستکس» باج‌خواهی است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی گره‌زدن پالرمو و CFT به اجرای سازوکار مالی توسط اروپا را نوعی باج‌خواهی دانست. به گزارش مهر، محسن رضایی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «کانال حمایت از تجارت اروپایی یک کانال تهاتری و کالایی است. بعد از این همه معطلی، گره زدن پالرمو و CFT بهINSTEX  نوعی باج‌خواهی است. اروپایی‌ها به تعهدات خود در مقابل برجام عمل کنند. برای ما شروط جدید نگذارند».

پاسخ قاطع به تداوم تجاوزگری رژیم صهیونیستی به خاک سوریه
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت ایران از هیچ کمک و مشورتی در دوران بازسازی سوریه مضایقه نمی‌کند و به رژیم صهیونیستی درباره ادامه تجاوزگری به خاک سوریه هشدار داد. به گزارش فارس، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه که به تهران سفر کرده بعدازظهر دیروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در موضوع همکاری‌های راهبردی بین 2 کشور و آخرین وضعیت سیاسی و امنیتی منطقه با وی گفت‌وگو کرد. دریابان شمخانی در جریان این دیدار تجاوزگری رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و اقدام علیه ارتش و نیروهای مقاومت و همچنین نقض تمامیت ارضی این کشور را غیرقابل قبول عنوان و خاطرنشان کرد: در صورت تداوم این اقدامات، تدابیر پیش‌بینی شده برای بازدارندگی و پاسخ قاطع و متناسب به‌گونه‌ای که درس عبرتی برای حکام دروغگو و جنایتکار اسرائیل باشد، فعال خواهد شد.


Page Generated in 0/0068 sec