printlogo


کد خبر: 206068تاریخ: 1397/11/17 00:00
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد
المپیاد‌های علمی کشورمان در سطح ۱۰ درصد اول جهان

عضو مجموع تشخیص مصلحت نظام گفت:  ما یک کشوری هستیم که ۴۰ سال است قوی‌ترین قدرت مادی دنیا می‌خواهد نگذارد ما رشد کنیم و هر روز یک توطئه شکل می‌دهد اما شما می‌بینید دانش‌آموزان ما در المپیاد‌های علمی الان بیش از ۳۰ سال است در سطح ۱۰ درصد اول جهان هستند.
غلامعلی حدادعادل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این موضوع که دیگر دست ما نیست، کسی نمی‌تواند بگوید این تبلیغات است، 6-5 دانش‌آموزان می‌روند المپیاد ریاضی، فیزیک، شیمی، کامپیوتر، نجوم و زیست‌شناسی، در این المپیاد‌ها شرکت می‌کنند و امتحان می‌دهند، افرادی  دیگر پرسش‌‌‌هایی را طرح می‌کنند و امضا و نتایج را اعلام می‌کنند، بعد می‌بینید ایران اول یا دوم یا سوم می‌شود و بچه‌های ما با مدال طلا بازمی‌گردند، این از کجا آمده؟ در سایر جنبه‌های دیگر همین‌طور است، در کشاورزی همین‌طور است، در پیشرفت‌های علمی همین‌طور است.
وی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گفت: ما در کشور هزاران دانشجوی غیرایرانی داریم که اینها همه برای ورود به دانشگاه زبان فارسی یاد می‌گیرند و از کشور‌های همسایه و غیرهمسایه چقدر در ایران دارند تحصیل می‌کنند، چقدر برای تحصیل علوم دینی به ایران می‌آیند، اینها همه فارسی را با خودشان به سایر نقاط دنیا می‌برند.
 


Page Generated in 0/0065 sec