printlogo


کد خبر: 206084تاریخ: 1397/11/17 00:00
امروز نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال برای پرسپولیس و تراکتورسازی شروع می شود
رونمایی از مدعیان

در ادامه هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال 2 مسابقه در تهران و تبریز برگزار می‌شود. در تبریز همه منتظرند تراکتورسازی جدید را با سرمربی بلژیکی‌اش ببینند و پرسپولیس هم در تهران میزبان تیم دوم جدول است. در واقع امروز را می توان روز جذاب مربیان نامید. برانکو ایوانکوویچ و گل‌محمدی رقابت دیدنی باهم دارند و لیکنز بلژیکی هم نخستین حضورش را در لیگ برتر تجربه خواهد کرد آن هم مقابل مربی‌ای مثل علیرضا مرزبان.
یک فینال جذاب
تیم‌های دوم و سوم جدول از ساعت 17 امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت آن هم در حالی ‌که پدیده به لطف تفاضل گل بهتر یک پله بالاتر از سرخپوشان تهرانی قرار دارد. پرسپولیس در این فصل شکست نخورده اما شاگردان گل‌محمدی 2 باخت را متحمل شده‌اند. مشکلات مالی پدیده با حضور مالک جدید و تغییر نام این تیم به پدیده شهرخودرو! تقریبا برطرف شده است و پرسپولیس هم محرومیتش از جذب بازیکن به پایان رسیده و با بازیکنان جدیدش در این روز احتمالا به میدان خواهد آمد. هواداران پرسپولیس بعد از تقریبا 2 ماه تیم محبوب‌شان را در ورزشگاه آزادی خواهند دید. پدیده اگر بتواند نخستین باخت را به شاگردان برانکو تحمیل کند همچنان در کورس قهرمانی باقی می‌ماند اما بردن تیم برانکو کار راحتی نیست و حتی بهترین و پولدارترین تیم‌های قطر هم نتوانستند پرسپولیس را شکست بدهند. پرسپولیس اگر پدیده را ببرد و سپاهان صدرنشین هم مقابل نفت آبادان امتیاز از دست بدهد در آن صورت پرسپولیس به صدر جدول بازمی‌گردد البته این شرایط برای تیم پدیده هم فراهم است. کورس این دو تیم برای صدرنشینی جذاب خواهد بود. گل‌محمدی سابقه سرمربیگری در پرسپولیس را هم دارد و شاگرد برانکو در تیم‌ملی ایران هم بوده است. باید دید برانکو فوت کوزه‌گری را نزد خود نگه داشته یا گل‌محمدی می‌تواند استادش را شکست بدهد. این مسابقه را می‌توان یکی از فینال‌های جذاب دور برگشت لیگ نامید. بازی رفت یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید که در آن مسابقه علیپور در دقیقه ۸ مسابقه گلزنی کرد. سرخپوشان در این بازی مهدی ترابی را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت.
رونمایی از سرمربی بلژیکی تراکتور
در دیگر بازی امروز تراکتورسازی تبریز با مربی جدید خود میزبان نفت مسجدسلیمان است. این بازی ساعت 15:30 در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌شود.
 هم هواداران پرشور تبریزی و هم اهالی فوتبال دوست دارند ببینند این مربی اروپایی چه در چنته دارد و منتظر دیدن تراکتورسازی جدید هستند. سرخپوشان در آخرین هفته دور رفت مقابل فولاد خوزستان شکست خوردند و در نهایت تقوی بعد از آن شکست از سرمربیگری تیم کنار رفت و اکنون تراکتورسازی باید مقابل یک تیم جنوبی دیگر قرار بگیرد. اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی 3 کاپیتان تیم‌ملی در تراکتورسازی حضور دارند و با حضور یک مربی بلژیکی می‌توان گفت اکنون قرمزپوشان تبریزی یک تیم کاملا حرفه‌ای شده اند. نفت مسجدسلیمان هم با علیرضا مرزبان برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند. نفت مسجدسلیمان در ۵ هفته اخیر لیگ برتر شکستی نداشته و راه دفاع کردن و امتیاز گرفتن از حریفان را یادگرفته است. گرفتن یک امتیاز برای نفتی‌ها در تبریز یک برد محسوب می‌شود اما تراکتورسازی می‌خواهد خودش را آرام آرام به جمع مثلث مدعیان یعنی سپاهان، پدیده و پرسپولیس نزدیک‌تر کند.
عصبانیت پرسپولیسی‌ها از برنامه‌‌ریزی سازمان لیگ!
چند ماه قبل که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و مجبور شد بازی‌هایش در لیگ را با تاخیر برگزار کند، یکی از مسؤولان سازمان لیگ مصاحبه‌ای انجام داد و درباره بی‌نظمی در اجرای تقویم لیگ گفت: «ما اصلا فکرش را نمی‌کردیم که پرسپولیس بتواند به فینال صعود کند، اگرنه اینطور برنامه‌‌ریزی نمی‌کردیم که حالا به دردسر دچار شویم!» این جمله کوتاه، همه‌چیز را درباره فوتبال ایران بیان می‌کند. هیچ‌کس فکر نمی‌کند که امکان دارد یک تیم ایرانی در یک تورنمنت آسیایی موفق عمل کند. پرسپولیسی‌ها از این ماجرا شاکی و ناراضی هستند و اعتقاد دارند سازمان لیگ هیچ همکاری‌ای با این باشگاه نکرده و هر بازی که به تعویق افتاد، در بدترین زمان ممکن برگزار شد. از این رو، تعداد مصدومان پرسپولیس افزایش یافت و این باشگاه را برای جایگزین کردن بازیکنان جدید به دردسر انداخت. حالا و برای نیم‌فصل دوم که سرخپوشان پایتخت درگیر حضور در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هستند، باز هم تقویم شلوغ و پرترافیکی را شاهد هستیم تا جایی که پرسپولیسی‌ها مجبورند گاهی هر 4-3 روز یکبار بازی کنند! مثلا سرخپوشان امروز (چهارشنبه) مقابل پدیده مشهد به میدان می‌روند، پنجشنبه ریکاوری می‌کنند، جمعه و شنبه 2 جلسه تمرین دارند و یکشنبه باید برابر فولاد خوزستان به میدان بروند. کادر فنی و مدیران باشگاه پرسپولیس قصد دارند به این مدل برنامه‌‌ریزی سازمان لیگ اعتراض کرده و دادخواهی کنند؛ شاید با این کار، بخشی از بازی‌های‌شان جابه‌جا شود و برانکو فضایی برای ریکاوری بهتر و برنامه‌‌ریزی روی آنالیزش از حریفان به دست بیاورد. شنیدیم اگر سازمان لیگ درباره تغییر برخی بازی‌‌های پرسپولیس کوتاه نیاید، مصاحبه‌‌های بازیکنان و مربیان این تیم افزایش پیدا خواهد کرد و فشار روی سازمان لیگ بیشتر می‌شود.
 


Page Generated in 0/0064 sec