printlogo


کد خبر: 206089تاریخ: 1397/11/17 00:00
اخبار

العریبی: در بحرین شکنجه‌ام می‌کنند، تحویلم ندهید!
فوتبالیست سابق تیم‌ملی بحرین با حضور در دادگاهی در تایلند به درخواست استردادش به بحرین اعتراض و همه اتهامات وارده علیه خود را تکذیب کرد. 
«حکیم العریبی» فوتبالیست سابق تیم‌ملی بحرین که در این کشور با اتهامات سنگین سیاسی مواجه شده و در حالی که در استرالیا پناهنده سیاسی بوده، در جریان سفر به تایلند بازداشت شده است. او بعد از چند هفته زندانی شدن در تایلند، در دادگاهی در این کشور حاضر شد تا به درخواست بحرین از این کشور برای استرداد او اعتراض کند. العریبی در سال 2014 از بحرین گریخته است.
العریبی صبح دوشنبه به وقت تایلند، درحالی که با پای برهنه و در زنجیر از زندان خارج می‌شد با فریاد خطاب به روزنامه‌نگاران حاضر در محل گفت: «خواهش می‌کنم من را به بحرین نفرستید». کمی بعد، العریبی 25ساله در سالن دادگاه که تعداد زیادی دیپلمات خارجی به نشانه حمایت از او در آن حضور داشتند، همه اتهامات وارد شده به خود از سوی حکومت بحرین را رد کرد و به قاضی گفت از این بیم دارد که در صورت استرداد به بحرین مورد شکنجه قرار گیرد.
در سال 2014 حکومت بحرین، العریبی را به صورت غیابی محاکمه و او را به جرم حمله و صدمه زدن به یک پاسگاه پلیس به 10 سال زندان محکوم کرد اما العریبی که عضو سابق تیم‌ملی فوتبال بحرین است این اتهامات را به کلی تکذیب کرده و می‌گوید 2 سال قبل از آن زمانی که در بحرین دستگیر شده مورد شکنجه واقع شده است. العریبی می‌گوید علت دستگیری و شکنجه او، فعالیت‌های سیاسی برادرش در جریان اعتراضات بهار عربی در این کشور حاشیه خلیج‌فارس بوده است. العریبی بعد از فرار از بحرین به استرالیا رفته و از این کشور پناهندگی سیاسی دریافت کرده بود ولی وقتی با همسرش برای گذراندن ماه‌عسل خود به سفر رفته بود در حال بازگشت به استرالیا، در فرودگاه بانکوک توسط مقامات تایلندی به دلیل درخواست حکومت بحرین برای استرداد او دستگیر شد.


اجرای سه گانه «ال‌کلاسیکو» روی صحنه فوتبال اسپانیا
 در انتظار ضربه اول
نوکمپ امشب شاهد اجرای اول نمایش جذاب سه‌گانه ال کلاسیکو خواهد بود؛ نمایشی که در 8 و 11 اسفند تکرار خواهد شد.
رقابت امشب در چارچوب دور رفت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا، آغازگر کورس یک ماهه‌ رقبای دیرینه است که ناکامی در پایان این دوره می‌تواند از هر یک از 2 تیم، چهره‌ای متفاوت از آنچه امروز دارند ارائه کند.
بارسلونا در حالی پا به این میدان خواهد گذاشت که فصل را بخوبی آغاز کرده و با خط حمله آتشین خود تا به اینجای فصل، به صدر جدول تکیه زده است. حتی کسب تساوی نه چندان آسان مقابل والنسیا، به نقطه ضعفی در مقابل رقیب دیرینه بدل نخواهد شد. رئال اما فصل جاری را با مربیگری لوپتگی و بدون رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی خود ناامیدکننده شروع کرد، البته با جایگزینی سولاری روی نیمکت به عنوان سرمربی، توانست با بازی‌های قابل قبول، خود را از میانه جدول جدا کند و حالا با فاصله 8 امتیازی از صدرنشین در مکان سوم قرار دارد.
 جدال 2 سبک
سرمربی جوان قوهای سفید با نوک پیکان آماده این روزهای خودش یعنی کریم بنزما، در فاصله این 3 بازی تیم خود را برای نبرد با اتلتیکو مادرید، خیرونا و لوانته در لالیگا و آژاکس در اروپا روانه میدان می‌کند تا ضمن تلاش برای ماندن در کورس قهرمانی لالیگا، سنت 3 سال گذشته زیدان در اروپا را نیز حفظ کند. والورده هم با شمشیر برنده‌ مسی به هیچ وجه قصد از دست دادن ثبات در صدر جدول و فینال جام حذفی اسپانیا را ندارد و همچنین می‌خواهد با کسب لقب مربی فاتح اروپا نام خود را در قلب ایالت کاتالونیا ثبت کند اما او در این بین باید وایادولید و سویا را در لالیگا و لیون را در اروپا از پیش رو بردارد. اگرچه طرفداران تیم پایتخت، به دلیل برد بازی نیمه نهایی 6 سال پیش در جام حذفی مقابل بارسا از نظر آمار خود را در موقعیت برتر می‌بینند اما از سوی دیگر بارسایی‌ها شانس خود را به خاطر برد پرگل و پلی‌استیشن‌وار ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل اول بیشتر از رقیب می‌دانند. خارج از بازی آمار و ارقام با وجود ستاره‌های بزرگ جهان فوتبال در هر دو تیم، نتیجه هر بازی می‌تواند کاملا غیرقابل پیش‌بینی باشد. باید تا نیمه اسفند منتظر ماند و دید کدام دسته از هواداران، در پایان سه‌گانه بی‌نظیر ال‌کلاسیکو، شادتر از گروه مقابل
خواهند بود.
 


Page Generated in 0/0152 sec