printlogo


کد خبر: 206139تاریخ: 1397/11/18 00:00
پیروزی پرسپولیس و تراکتور در آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال
صدر جدول قرمز شد

روز گذشته در ادامه مسابقات هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس و تراکتورسازی موفق به شکست حریفان خود شدند و با توجه به دیگر نتایج این هفته، شاگردان برانکو توانستند با شروع نیم فصل دوم مجددا به صدر جدول مسابقات بازگردند. در بازی نخست روز گذشته، تراکتورسازی موفق شد با نتیجه 3 بر صفر در تبریز از سد نفت مسجدسلیمان بگذرد و در بازی دوم پرسپولیس با نمایشی نه چندان جذاب و زیبا موفق شد پدیده را که بازی خوبی ارائه داد، از پیش رو بردارد. در واقع شاگران برانکو بیشتر نان تجربه خود را در این بازی خوردند، چرا که پدیده در طول 90 دقیقه بسیار منظم و هجومی بازی کرد اما مهاجمان این تیم حریف مدافعان سختکوش پرسپولیس و همچنین بیرانوند نشدند.
2 گل برای صدرنشینی
سرخپوشان که در نیم فصل اول پدیده را در مشهد مغلوب کرده بودند، در آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر این بار در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم پدیده رفتند و توانستند در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی برسند. علی علیپور (۲۴ - پنالتی) و سیامک نعمتی (۳۲) برای پرسپولیس گلزنی کردند تا این تیم با ۳۴ امتیاز به صدر جدول برود و جای سپاهان را بگیرد. دقایق ابتدایی این مسابقه تحت تاثیر بازی هجومی تیم پدیده قرار داشت و تیم میهمان فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. خطرناک‌ترین فرصت پدیده در دقیقه ۸ و با ضربه سر منصوری رقم خورد که علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس این ضربه خطرناک را روی خط مهار کرد. در دقیقه ۲۲ بازیکن پدیده روی شایان مصلح در محوطه جریمه مرتکب خطا شد که داور این صحنه را پنالتی اعلام کرد که علی علیپور این پنالتی را وارد دروازه کرد. بعد از این گل جریان بازی به سود پرسپولیس تغییر کرد و شاگردان برانکو ایوانکویچ کنترل مسابقه را در دست گرفتند. بازی مالکانه پرسپولیس در دقیقه ۳۲ با گل دوم این تیم روی شوت از راه دور سیامک نعمتی همراه بود تا نیمه نخست با برتری سرخپوشان تهران تمام شود. در نیمه دوم پدیده برای جبران نتیجه جلو کشید و همانند دقایق ابتدایی نیمه نخست هجومی ظاهر شد. بازیکنان پرسپولیس هم  برای حفظ نتیجه، در زمین خود فشرده و نزدیک به هم بازی می‌کردند و روی ضدحملات برنامه داشتند. در این نیمه بازیکنان 2 تیم صاحب موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای شدند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند. برانکو ایوانکوویچ برای تازه کردن نفس تیمش در خط حمله و خط میانی، ماریو بودیمیر (مهاجم کروات) و بشار رسن (هافبک عراقی) را به جای عالیشاه و رفیعی وارد زمین کرد. این تعویض‌ها هم ثمری نداشت و بازی در نهایت با همان نتیجه ۲ بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام رسید. به این ترتیب شاگردان برانکو ایوانکوویچ با ۳۴ امتیاز صدرنشین شدند. سپاهان و پدیده هم با ۳۲ و ۳۱ امتیاز در رده دوم و سوم هستند.
شجاع محروم از بازی با فولاد
با کارت زردی که شجاع خلیل‌زاده در بازی پرسپولیس و پدیده دریافت کرد، 4 کارته شد تا بازی با فولاد را از دست بدهد. خلیل‌زاده مدافع میانی پرسپولیسی‌ها که در تمام بازی‌های فصل جاری برای این تیم به میدان رفته، در بازی سرخ‌ها با پدیده با کارت زرد مهدی سیدعلی، داور بازی به دلیل انجام یک خطای خشن در میانه میدان مواجه شد و با این کارت زرد 4 کارته شد تا بازی بعدی پرسپولیس با فولاد را از دست بدهد. به احتمال فراوان محمد نادری، خرید جدید قرمزها گزینه برانکو برای دیدار مقابل فولاد خواهد بود. خلیل‌زاده پیش از این در جریان بازی هفته سوم پرسپولیس با استقلال خوزستان، بازی هفته پنجم با صنعت نفت آبادان و بازی هفته هشتم با استقلال با کارت زرد داور جریمه شده بود.
پیروزی قاطع تراکتورسازی
دیروز همچنین تراکتورسازی تبریز نیز نیم فصل دوم را با یک پیروزی قاطع و خانگی آغاز کرد. 2 تیم تراکتورسازی و نفت مسجد سلیمان از هفته شانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام تبریز به میدان رفتند که تیم میزبان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد. این بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل تمام شد اما تراکتورسازی در نیمه دوم مزد بازی برتر و تهاجمی‌اش را با ۳ گل گرفت. ابتدا در دقیقه ۵۰ اشکان دژآگه با یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه دروازه نفت را باز کرد، سپس سوگیتا بازیکن ژاپنی تراکتورسازی بعد از فرار از عمق دفاع نفت گل دوم را برای تراکتورسازی زد و در نهایت سیدمحمد حسینی مدافع تیم نفت در دقیقه ۶۶ ارسال مسعود شجاعی را به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. با این نتیجه تراکتورسازی ۲۹ امتیازی شد و جایگاهش را در رده چهارم جدول تثبیت کرد. نفت مسجدسلیمان هم ۱۵ امتیازی و در همان رده سیزدهم باقی ماند.
 


Page Generated in 0/0100 sec