printlogo


کد خبر: 206150تاریخ: 1397/11/18 00:00
اخبار

با حضور فرمانده کل سپاه انجام شد
افتتاح پروژه‌‌های محرومیت‌زدایی در سیستان‌وبلوچستان
آیین افتتاح پروژه‌‌های عمرانی بسیج در سیستان‌وبلوچستان با حضور سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری،  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان و مسؤولان استانی برگزار شد. به گزارش سپاه‌نیوز، سرلشکر جعفری در این مراسم با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای برقراری امنیت و آرامش مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، اظهار کرد: راه‌اندازی این پروژه‌ها در راستای تامین معیشت و رفاه مردم توسط سپاه انجام می‌شود. وی با بیان اینکه در راستای کمک به مردم و اشتغال‌زایی برای جوانان بویژه در مناطق روستایی و دوردست، سپاه به عنوان یک اولویت ظرفیت‌‌های خود را در این مسیر به کار گرفته است، گفت: برای تحقق این مهم از پتانسیل عظیم بسیج بویژه بسیج سازندگی در سراسر کشور استفاده می‌شود. فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح‌ها مشکلات مردم روستایی که شغل مناسبی ندارند کمتر می‌شود، اظهار کرد: در تلاشیم با انجام اینگونه پروژه‌ها که در حال حاضر  150 واحد در 15 استان کشور اجرا شده و نتایج مثبتی را به همراه داشته است، مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی بخشی از مردم را حل کنیم. سرلشکر جعفری علت تعطیلی بسیاری از دامداری‌‌های احداث شده را دریافت وام با بهره بالا عنوان کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح دامداران مشکلی در بازپرداخت اقساط نخواهند داشت. بنا بر این گزارش، در این مراسم2100 واحد پرورش دام سبک و سنگین در کشور راه‌اندازی شد که سهم استان سیستان‌وبلوچستان 100 واحد است و از این تعداد، ۳۰ واحد به صورت پایلوت در شهرهای زابل و زاهدان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

تقویت همکاری‌های تهران - دمشق ضروری است
رئیس‌‌جمهور، روابط ایران و سوریه را برادرانه، صمیمی و مستحکم‌تر از همیشه توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف مهم منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ثبات و امنیت کامل سوریه و برقراری شرایط عادی در سوریه و بازگشت مردم این کشور به زندگی عادی است.به گزارش فارس، حسن روحانی دیروز در دیدار ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، اظهار داشت: با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، روابط دوستانه و نزدیک تهران – دمشق نیز با اهتمام ویژه رهبران 2 کشور شروع شد و این روابط با سرعت بیشتر و در همه زمینه‌ها در راستای منافع و مصالح 2 ملت ادامه خواهد داشت. رئیس‌جمهور با تبریک موفقیت‌ها و پیروزی‌های دولت و ملت سوریه در ایستادگی و مبارزه با تروریسم، گفت: تردیدی نداریم پیروزی شما در برابر یک توطئه بزرگ در این منطقه به سرکردگی آمریکا و برخی کشورهای دیگر، موفقیت و پیروزی بزرگی برای ملت سوریه و کل منطقه است. روحانی با اشاره به اینکه سوریه تا رسیدن به پیروزی کامل، هنوز با مشکلات و موانعی مواجه است، اظهار داشت: غلبه بر این مشکلات، اهداف مشترک بین 2 کشور است، بنابراین ضرورت دارد همکاری‌ها و هماهنگی‌های خود را در همه زمینه‌ها هر چه بیشتر تقویت کنیم.

واکنش ظریف به سخنرانی ضد‌ایرانی ترامپ
وزیر امور خارجه در واکنشی توئیتری به سخنرانی ضد ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره این کشور به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: «ایرانی‌ها در حال جشن گرفتن 40 سال پیشرفت که به رغم فشارهای آمریکا حاصل شده، هستند». به گزارش فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دیروز با حضور در ساختمان کنگره این کشور با تکرار ادعاهای همیشگی علیه ایران، گفت از کشوری که مرگ بر آمریکا می‌گوید، چشم برنمی‌دارد و سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه مردم ایران اعمال کرده است. «محمدجواد ظریف» در واکنش به این سخنرانی در صفحه توئیتر خود به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و نوشت: «ایرانی‌ها شامل هموطنان یهودی ‌ما در حال جشن گرفتن 40 سال پیشرفت به‌رغم فشارهای آمریکا هستند». وی افزود: «دونالد ترامپ باز هم در سخنرانی سالانه 2019 خود (در کنگره آمریکا) علیه ما اتهام‌هایی مطرح کرد، دشمنی آمریکا سبب شده که این کشور از دیکتاتورها، قصاب‌ها و تندروهایی که فقط خرابی در منطقه ما ایجاد کرده‌اند، حمایت کند».
 


Page Generated in 0/0066 sec