printlogo


کد خبر: 206155تاریخ: 1397/11/18 00:00
اخبار

واردات کالاهای اولویت‌دار مجاز شد
واردات کالاهای دارای اولویت بدون رعایت سقف واردات و نیز سابقه واردکننده برای صادرکنندگان مجاز است. به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به درخواست بخش صادراتی کشور برای رفع تعهدات ارزی خود با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت و ابلاغ صورتجلسه کمیته بازرگانی ستاد تنظیم بازار، انجام واردات در برابر صادرات در سامانه جامع تجارت و سامانه نیما امکان‌پذیر شد. مودودی خاطرنشان کرد: صادرکنندگانی که می‌خواهند از ارز صادراتی خود برای رفع تعهد ارزی اقدام به ثبت‌سفارش و واردات کنند، می‌توانند به تشخیص رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوط نسبت به واردات کالاهای دارای اولویت بدون رعایت سقف ارزشی واردات اقدام کنند. وی همچنین برای صادرکنندگان، سبقه وارداتی را ضروری ندانست و گفت: درباره ثبت سفارش‌هایی که کالا در گمرکات موجود است و ارز آنها تأمین شده است نیز رعایت سقف و سابقه واردات ضروری نیست و سازمان‌های صمت استانی موظف هستند در اسرع وقت با اجرای این ضابطه نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در سازمان مربوط اقدام کنند. گفتنی است، دفتر مقررات صادرات و واردات و مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیز می‌توانند با استفاده از داده‌ها و اطلاعات قبض انبار و بارنامه، انجام سیستمی این فرآیند را امکان‌پذیر و عملیاتی کنند.

پرداخت تسهیلات ۴۰ هزار میلیاردی به تولیدکنندگان
وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز پرداخت تسهیلات برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از هفته گذشته خبر داد. به گزارش ایسنا، رضا رحمانی در برنامه تلویزیونی تیتر امشب با اشاره به اینکه تولید مستلزم سرمایه در گردش، نقدینگی، مواد اولیه و بازار است، گفت: امسال نیاز تأمین سرمایه در گردش در تولید به دلیل شرایط ویژه اقتصادی بیشتر شده است، بنابراین قرار شد ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی تزریق شود. به گفته رحمانی، تأمین نقدینگی از هفته قبل در بانک‌ها با هماهنگی بانک مرکزی شروع شده و با مصوبه شورای پول و اعتبار با سود ۱۸ درصد و ۱۴ درصد در شهرها و در روستاها با سود ۶ درصد و ۴ درصد در نظر گرفته شده است. وی همچنین با تاکید بر اینکه در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی قراردادها باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که حقوق مصرف‌کننده پایمال نشود، اضافه کرد: قراردادها باید بازنگری شود و قوانین طبق دستورالعمل‌ها تنظیم شود. همچنین باید به دستورالعمل‌های زمانی و قیمت عمل شود. وی در ادامه از آغاز طرح پوشاک در ۵ استان به صورت پایلوت خبر داد و گفت: در حوزه لوازم خانگی و تولید بر تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تاکید شده است.

تحویل خودروهای پیش‌فروش تا  خرداد 98
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، شرکت‌های خودروسازی، سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی کل کشور به منظور حل مشکلات صنعت خودروسازی خبر داد. به گزارش خانه ملت، داوود محمدی درباره مشکلات خودروسازی و آغاز دوباره پیش‌فروش خودرو، گفت:  کمیسیون اصل 90 مجلس درصدد است مشکلات خودروسازی کشور به حداقل برسد و در این زمینه تمام توان خود را به کار خواهد بست. در جلسه یادشده راهکارهای لازم برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد. محمدی در پاسخ به اینکه آیا مشکلات خودروهای پیش‌فروش شده قابل حل است، اظهار داشت: بخش اعظم مشکلات این حوزه حل و قرار شد خودروهای پیش‌فروش شده با قیمت‌های قبلی به خریداران تحویل داده شود؛ در یک جدول زمانبندی تا پایان خردادماه محصولات خریداری شده به مردم تحویل داده می‌شود. رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه جلسه بررسی راهکارهای لازم برای حل مشکل خودروسازی و پیش‌فروش خودروها چه زمانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از تعطیلی مجلس شورای اسلامی این جلسه برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0059 sec