printlogo


کد خبر: 206159تاریخ: 1397/11/18 00:00
اخبار

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج خبر داد
اعزام ۶۰ هزار نفر به عتبات نوروزی
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج از افزایش۱۰ تا ۲۰ درصدی اعزام‌های زمینی و هوایی به عتبات در نوروز خبر داد و گفت: رقم نهایی افزایش هنوز مشخص نیست و پیش‌ثبت‌نام‌ها تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه دارد.
مرتضی آقایی درباره اعزام‌های نوروزی زائران به عتبات عالیات به مهر گفت: در حال حاضر پیش‌ثبت‌نام برای اعزام‌‌های نوروزی در حال انجام است و تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه دارد. وی گفت: متقاضیانی که قصد سفر از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۸ اردیبهشت سال ۹۸ را دارند، برای انجام پیش‌ثبت‌نام به سایت Atabat.haj.ir مراجعه کنند. آقایی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ هزار نفر پیش‌ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌‌‌‌اند، گفت: ظرفیت اعزام ما طی مدت اعلام شده ۶۰ هزار نفر است که با توجه به تعداد بالای افرادی که پیش‌ثبت‌نام را انجام داده‌‌‌‌اند، برای اعزام‌ها قرعه‌کشی می‌شود و البته سعی می‌کنیم ظرفیت فوق‌العاده‌ای را نیز برای سفرهای نوروزی ایجاد کنیم. مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: جز ایام نوروزی، مراسم و مناسبت‌‌‌هایی مانند ۲۷ رجب، سوم شعبان، ۱۳ رجب و  ۲۵ رجب را نیز داریم، به همین دلیل اعزام‌ها را تا ۸ اردیبهشت در نظر گرفته‌ایم. وی درباره افزایش قیمت اعزام‌‌های نوروزی گفت: هنوز به صورت قطعی افزایش قیمت‌ها مشخص نشده است اما پیش‌بینی اولیه ما این است که سفرهای زمینی به عتبات عالیات ۱۰ درصد و سفرهای هوایی نیز ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد.


موج جدید بارش «برف و باران»  در کشور
سازمان هواشناسی برای اکثر استان‌های کشور در روزهای جمعه ۱۹ بهمن‌ماه، شنبه و یکشنبه هفته آینده، بارش «برف و باران» پیش‌بینی کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد از روز جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در نوار غربی پیش‌بینی می‌شود. روز شنبه با تشدید سامانه بارشی، گستره بارش‌ها دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا خواهد گرفت. روز یکشنبه فعالیت این سامانه محدود به سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود، همچنین قسمت جنوبی این سامانه از روز یکشنبه تا سه‌شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور فعال است.


با ابلاغ وزارت کشور آغاز شد
تولید 630 دستگاه واگن متروی تهران
مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران از آغاز تولید 630 دستگاه واگن مترو خبر داد.
به گزارش فارس، مجتبی گلشنی با بیان اینکه مناقصه بین‌المللی تأمین 630 دستگاه واگن متروی تهران با استفاده از منابع مالی فاینانس توسط وزارت کشور در اوایل سال 96 آغاز شد، گفت: بر این اساس کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های واگن‌سازی تهران و 2 شرکت چینی همکار در این مناقصه شرکت کرده و پیشنهاد خود را در دی‌ماه سال 1396 ارائه کرد. مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران تصریح کرد: اواخر اسفندماه سال گذشته کنسرسیوم یادشده، از سوی وزارت کشور به عنوان برنده مناقصه اعلام شد. گلشنی گفت: حال با گذشت قریب به یک سال، قرارداد تأمین630 دستگاه واگن در تاریخ 23 دی ماه از طرف وزارت کشور به شرکت واگن‌سازی تهران و شرکای خارجی ابلاغ شد و اکنون تولید این تعداد دستگاه واگن آغاز شده است. به گفته‌ وی، کنسرسیوم یادشده در نظر دارد عمق بومی‌سازی واگن‌های مترو را در این قرارداد به 55 درصد برساند.


Page Generated in 0/0091 sec