printlogo


کد خبر: 206183تاریخ: 1397/11/21 00:00
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبر داد
ورود سامانه بارشی جدید به کشور

گروه اجتماعی:  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از جنوب و جنوب غرب به کشور خبر داد و گفت: آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری بوده و با بارش باران همراه است.
به گزارش مهر، احد وظیفه درباره پیش‌بینی  3 روزه وضعیت آب و هوایی کشور گفت: بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با ورود سامانه بارشی از غرب، بارش در این مناطق آغاز می‌شود و به کل نوار غربی و دامنه‌های البرز غربی و غرب سواحل دریای خزر گسترش می‌یابد. وی افزود: با تقویت این سامانه، بارش به جنوب، مرکز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور گسترش می‌یابد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه یکشنبه ۲۱‌بهمن‌ماه این سامانه در جنوب غرب، جنوب، شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال خواهد بود، گفت: بعدازظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از جنوب و جنوب غرب، بارش در این مناطق آغاز می‌شود. وظیفه ادامه داد: دوشنبه نیز با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن به کل کشور به‌جز شمال و شمال شرق می‌رسد. همچنین بارش در مناطق مرتفع و سردسیر به صورت برف بوده و در جنوب و جنوب غرب همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.
وی همچنین به پیش‌بینی دمای پایتخت پرداخت و اظهار داشت: وضعیت جوی تهران کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و اوایل شب با بارش پراکنده گزارش شده و دمای هوا بین ۱۳ تا ۳ درجه سانتیگراد متغیر است. همچنین تهران روز یکشنبه ۲۱ بهمن‌ماه نیز وضعیتی نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده و گاهی با وزش باد را تجربه خواهد کرد و دمای آن در بیشترین و کمترین حالت بین ۱۳ تا ۶ درجه خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0066 sec