printlogo


کد خبر: 206195تاریخ: 1397/11/21 00:00
چهارگوشه

نبیه بری: اقدام نفتی صهیونیست‌ها امنیت لبنان را به خطر می‌اندازد
نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در جلسه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی به یک شرکت مجوز بهره‌برداری از نفت و گاز در منطقه‌ای مورد منازعه را داده است. بری ادامه داد: این موضوعی خطرناک است، تجاوز به حاکمیت لبنان به شمار می‌رود و ثروت‌های نفتی و آبی ما هدف قرار گرفته شده است. نمی‌توان در این‌باره مسأله سکوت کرد و در دیدار با رئیس‌جمهور ایتالیا (که به لبنان سفر کرده) و دیگر طرف‌های مربوط درباره آن صحبت خواهم کرد. مساحت منطقه دریایی مورد منازعه میان لبنان و رژیم صهیونیستی به ۸۶۰ کیلومتر مربع می‌رسد. سال گذشته بر اثر افزایش تنش‌ها میان 2 طرف، برخی طرف‌های بین‌المللی میانجی‌گری کردند و موضوع به صورت موقت آرام شد.

عمران‌خان  امروز وارد امارات می‌شود
عمران‌خان در دور خاورمیانه‌ای خود وارد امارات عربی متحده خواهد شد. سفر عمران‌خان پاکستانی در حالی است که این کشور نیازمند جذب کمک‌‌های خارجی برای ترمیم کسر بودجه خود است. عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان به دعوت رسمی مقامات اماراتی به شیخ‌نشین سفر می‌کند و عمده گفت‌وگو‌‌های طرفین با محور طالبان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، کمک‌‌های مالی و همکاری‌‌های اقتصادی استوار خواهد بود. وزارت خارجه پاکستان در همین حال عنوان کرد  عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان با دعوت محمد بن‌راشد آل‌مکتوم، نخست‌وزیر امارات و حاکم دوبی برای شرکت در هفتمین کنفرانس دولت‌ها در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۱۹ سفری یک‌روزه به امارات خواهد داشت. این وزارتخانه همچنین گزارش داد نشست جهانی دولت‌ها با حضور بیش از ۴ هزار نفر از ۱۴۰ کشور فرصتی را برای بررسی شرایط فعلی و آینده کشورها جهت بهبود وضعیت از طریق اصلاحات، نوآوری‌ها و تکنولوژی فراهم خواهد کرد. مشارکت عمران‌خان در این کنفرانس توجه جدی پاکستان به اعتدال، هوش مصنوعی، توسعه سبز و نیز ابداع و توسعه را نشان خواهد داد. نخست‌وزیر پاکستان در سخنرانی اصلی خود رویکرد جدی و شکوفای پاکستان را اعلام کرده و از سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد پاکستان حمایت خواهد کرد. در این نشست هیأتی از وزرای خارجه، دارایی و امور دریایی و نیز مشاور تجاری عمران‌خان او را همراهی خواهند کرد.

برخورد 2قطار در کاتالونیا یک کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت
در برخورد 2 قطار مسافری در منطقه کاتالونیا واقع در شمال شرق اسپانیا دست‌کم یک نفر جان باخت. بر این اساس حال 3 نفر از زخمی‌‌های این سانحه وخیم گزارش شده است. این در حالی است که ۱۶ نفر دیگر از زخمی‌ها به بیمارستان منتقل شده‌‌‌اند. همچنین دست‌کم ۷۵ نفر به دلیل داشتن زخم‌‌های سطحی تحت مداوای سرپایی قرار گرفتند. تصاویر منتشر شده از این سانحه از برخورد 2 قطار و وحشت و فرار مسافران حاضر در محل حادثه حکایت دارد. علت این حادثه در حال بررسی است و گفته می‌شود تحقیقات داخلی در راه‌آهن اسپانیا برای بررسی این برخورد آغاز شده است. مقامات رسمی راه‌آهن اسپانیا از ارائه اظهارنظر مستقیم درباره این تصادف خودداری کرده‌‌اند اما آنطور که مشخص است مسائل فنی در این برخورد بی‌تاثیر نبوده است.

بیم‌ها و امید‌‌های ترامپ از دیدارش با کیم
به گفته ترامپ محل گفت‌وگوی آتی سران کره‌شمالی و آمریکا هانوی خواهد بود. رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید دیپلمات‌‌های کشورش با همتایان کره‌ای خود ملاقات‌‌های بسیار سازنده‌ای داشته‌‌‌اند. این گفت‌وگو‌ها به گفته مقامات آمریکایی برای دیدار اواخر فوریه ترامپ و کیم است. در همین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در پیامی توئیتری نوشت: نمایندگان من همین الان کره‌شمالی را پس از یک جلسه بسیار سازنده ترک کردند و درباره تاریخ و زمان دومین نشست با کیم جونگ اون توافق شد. این نشست در هانوی ویتنام طی روزهای ۲۷ و ۲۸ فوریه انجام خواهد شد. مشتاق دیدار رئیس کیم و پیشرفت مساله صلح هستم!  این پیام ترامپ در حالی عنوان می‌شود که روند گفت‌وگو‌ها میان کره‌شمالی و آمریکا در دوره نخست تنها با یک نمایش پرسروصدا همراه بود و آمریکایی‌ها نتوانستند از نخستین دور گفت‌وگو‌‌های خود با سران کره شمالی نتیجه‌ای به‌دست آورند به همین جهت و ضمن مقاومت پیونگ‌یانگ، واشنگتن مجبور شد برای خروج از فشارهای بین‌المللی و داخلی دور جدیدی از گفت‌وگو‌ها را ترتیب دهد.


Page Generated in 0/0062 sec