printlogo


کد خبر: 206200تاریخ: 1397/11/21 00:00
اخبار

فعال شدن دوباره کارت سوخت  در سال آینده بدون سهمیه‌بندی
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از فعال شدن دوباره کارت سوخت در کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، احمد صفری افزود: تصمیمی که طی هفته جاری با حضور وزیر نفت در کمیسیون انرژی مجلس گرفته شد این بود که سال آینده بدون هیچ‌گونه اعمال تغییر قیمت و سهمیه‌‌‌بندی، فقط از کارت سوخت استفاده شود. وی در ادامه اظهار داشت: توزیع هدفمند سوخت در شرایط سخت تحریمی و اقتصادی کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون‌شک احیای مجدد کارت سوخت ضمن توزیع نظام‌مند و مدیریت بهتر فرآورده‌‌های نفتی موجب کاهش شدید آمار قاچاق سوخت در کشور خواهد شد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا با استفاده از کارت سوخت به‌طور کامل می‌شود جلوی قاچاق سوخت را در کشور سد کرد، افزود: شاید به‌صورت 100 درصدی نباشد ولی در کاهش آمار قاچاق سوخت بسیار موثر است و شکی در این قضیه نیست.

۷۰ درصد درآمد مالیاتی محقق شد
دولت در 8 ماه امسال 1/671 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی کسب کرد که این میزان حدود ۷۰ درصد رقم مصوب و پیش‌بینی شده در این دوره بوده است. به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، بررسی وضعیت بودجه عمومی دولت به استثنای درآمد‌ها و پرداخت‌های اختصاصی در آبان‌ماه امسال که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، نشان می‌دهد 3/855 هزار میلیارد ریال از درآمد‌های دولت به نسبت ۱۴۵۷ هزار میلیارد ریال مصوب در 8 ماهه سال ۹۷ محقق شده است. درآمد‌های دولت در 8 ماهه سال گذشته 4/840 هزار میلیارد ریال بوده که نشان‌دهنده رشد
8/1 درصدی است. بر پایه این گزارش، میزان درآمد‌های مصوب مالیاتی در 8 ماه امسال 6/957 هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان، 1/671 هزار میلیارد ریال محقق شد. این در حالی است که دولت در 8 ماهه سال ۹۶ معادل 6/600 هزار میلیارد ریال و در 8 ماهه سال ۹۵ برابر 8/582 هزار میلیارد ریال درآمد‌های مالیاتی داشته که حکایت از رشد 7/11 درصدی در سال ۹۷ دارد. در بخش مالیات اشخاص حقوقی، طی 8 ماه امسال 9/273 هزار میلیارد ریال درآمد مصوب شده بود که از این میزان 4/157 هزار میلیارد ریال محقق شد.


Page Generated in 0/0061 sec