printlogo


کد خبر: 206250تاریخ: 1397/11/23 00:00
اخبار

همتی: برای تعدیل نرخ دلار برنامه داریم
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ فعلی دلار به هیچ وجه قیمت ذاتی دلار نیست، گفت: برای تعدیل نرخ دلار برنامه داریم و مطمئن باشید همه تلاش خود را مصروف تقویت ارزش پول ملی خواهیم کرد. به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی با رد این تصور که بانک مرکزی نمی‌خواهد قیمت دلار پایین بیاید، تصریح کرد: برای بانک مرکزی در کنار تقویت ارزش پول ملی، ثبات در بازار و ممانعت از نوسان نیز مهم است ولی این بدان مفهوم نیست که از کاهش نرخ ارز ممانعت کرده یا در پی افزایش آن باشیم. وی افزود: معتقدم نرخ فعلی دلار، قیمت ذاتی دلار نیست و برای تعدیل آن برنامه داریم و مطمئن باشید تلاش خود را مصروف تقویت ارزش پول ملی خواهیم کرد.

ایران به تجارت آزاد اوراسیا  می‌پیوندد
معاون اول وزارت صنعت روسیه اعلام کرد: توافق آزادی تجارت آزاد بین کشورهای اوراسیا و سنگاپور،‌ هند، مصر و ایران در آینده نزدیک امضا  می‌شود. به گزارش فارس، سرگئی تسیب اعلام کرد: کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی در حال حاضر بیش از 7 هزار و 500 اقدام غیرتعرفه‌ای نظیر سهام، مجوزها، محدودیت‌ها و تحریم‌ها درباره کالاهای صنعتی انجام می‌دهند. وی اعلام کرد: بنابراین اگر به صورت جدی به سمت توافق‌های تجارت آزاد برویم برای ما بسیار بااهمیت و سازنده خواهد بود. وی ادامه داد: با توافق تجارت آزاد می‌توانیم صادرات خود را افزایش داده و به عنوان هاب تجاری منطقه عمل کنیم و این کاملا به ما کمک خواهد کرد در شرایط چالشی و تجاری حساس امروز در بازارهای جهانی فرصتی برای افزایش صادرات به دست آوریم.

توزیع سیب و پرتقال استان‌ها
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از تدارک برای توزیع مناسب و باکیفیت میوه شب عید مورد نیاز استان‌های سراسر کشور خبر داد. به گزارش مهر، حسین شیرزاد در این‌باره گفت: تاکنون کار حمل همه سیب مورد نیاز استان‌های سراسر کشور به میزان ۲۳ هزار و ۷۶۰ تن پایان یافته و حدود ۶ هزار تن ذخیره احتیاطی سیب درختی نیز توسط اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران تأمین شده است. وی افزود: از مجموع ۲۸ هزار و ۵۵۰ تن پرتقال تامسون مورد درخواست کمیته‌های راهبردی استانی، تاکنون مقدار ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن از مبدأ استان مازندران به مراکز ذخیره‌سازی استان‌ها حمل و الباقی طبق برنامه تنظیمی هم‌اکنون در شرف انجام است. وی از خریداری و تحت کلید بودن مقدار ۶ هزار تن پرتقال والنسیای جنوب در استان‌های فارس (۳ هزار تن)، کرمان (۱۲۰۰ تن)، هرمزگان (۵۰۰ تن)، جیرفت (۲۵۰ تن)، خراسان رضوی (۱۵۰ تن) و دیگر مناطق تأمین پرتقال جنوب از سوی شبکه و مدیریت‌های تعاون روستایی خبر داد که در حال حاضر کار حمل آنها به استان‌های مختلف کشور آغاز شده است. وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات کمیته راهبردی کشوری قرار است مقدار ۱۰ هزار تن پرتقال جنوب برای ارسال به مناطق مختلف خریداری شود که تأمین مابقی آن هم‌اینک در دست اقدام است.

پرداخت حقوق کارکنان تا ۲۰ اسفند
«حقوق کارکنان تا ۲۰ اسفند پرداخت می‌شود تا در پایان سال مشکلی از این بابت نداشته باشیم». به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این مطلب در اردبیل اظهار داشت: با وزیر امور اقتصادی و دارایی و خزانه‌داری هماهنگی‌های لازم انجام شده تا عیدی کارکنان در روزهای اخیر پرداخت شود که بخشی از این مبالغ دیروز پرداخت شد و با درخواست وزرا و درخواست وجه از خزانه، امروز و فردا این پرداختی‌ها ادامه خواهد داشت. وی درباره پرداخت یارانه در 2 ماه پایانی سال خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم ۲۶ بهمن و در همین بازه زمانی در اسفندماه نیز یارانه‌ها را پرداخت کنیم تا یک انسجام کامل به پرداختی‌های پایان سال داده باشیم. وی اضافه کرد: ما در تحولات اقتصادی و توسعه در این عرصه، حتی کشورهایی نظیر استرالیا، کانادا و عربستان را پشت سر گذاشتیم.


Page Generated in 0/0063 sec