printlogo


کد خبر: 206259تاریخ: 1397/11/23 00:00
نبض جامعه

معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد
بازگشت نخبگان ایرانی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از بازگشت نخبگان ایرانی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان به کشور خبر داد.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در پاسخ به  پرسشی  درباره آمار نخبگان بازگشتی به کشور به ایلنا گفت: تاکنون از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا حدود ۱۲۰۰ نخبه از سیستم ما برای بازگشت به کشور استفاده کرده‌اند، البته این تازه‌ترین آمار است و هر ماه تعدادی به این آمار اضافه می‌شود. وی گفت: تقریبا 3 سال است برنامه بازگشت نخبگان به کشور را راه‌اندازی کرده‌ایم و آخرین آمارمان هم بازگشت ۱۲۰۰ نفر از  میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیاست.
ستاری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه راه‌حل‌های موفق در این زمینه چه مواردی است؟ گفت: برای اینکه این افراد را به کشور بازگردانیم، به یک اکوسیستم و زیست‌بوم نیاز است. ضمن اینکه بیشترین آمار بازگشت نخبگان به کشور در حوزه استارت‌آپ‌ها بوده که همین الان هم در حال اتفاق افتادن است. پس از استارت‌آپ‌ها، دانشگاه‌ها محل بعدی حضور و فعالیت نخبگان هستند. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به حضور نخبگان در دانشگاه‌ها و استارت‌آپ‌ها توضیح داد: حدود ۴۰۰ نفر از نخبگان در دانشگاه‌ها فعالیت دارند و مابقی آنها در استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. ناگفته نماند خیلی از این افراد خودشان این استارت‌آپ‌ها را تشکیل داده‌ و همان جا مشغول شده‌اند.

تولید 7500 قلم دارو در کشور
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: حدود ۷۵۰۰ قلم در داخل کشور تولید می‌شود و ۲۵۰۰ قلم داروی خارجی، حدود ۳‌درصد بازار ایران را تشکیل می‌دهد.
به گزارش ایسنا، مهدی پیرصالحی در مراسم افتتاح کارخانه «رفسنجان دارو» در شهرک صنعتی رفسنجان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: از پیروزی انقلاب 40 سال می‌گذرد و با وجود مخالفت دشمنان، تحریم‌ها و گرفتاری‌های گوناگون که برای کشورمان ایجاد کردند تا ایران نتواند به اهداف خودش برسد، انقلاب‌مان را نگه داشتیم. وی گفت: ملت بزرگ ایران نشان داد همیشه با همه گرفتاری‌ها می‌تواند خودش را از این گرداب‌ها نجات دهد و با همدلی و همراهی موفق باشد. سخت‌ترین شرایط را در جنگ پشت سر گذاشتیم و آن زمان بود که داروسازان و پزشکان ما نشان دادند می‌توانند مسائل پزشکی و دارویی را اداره کنند.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود 2 هزار و 100  قلم دارو داشتیم که بیش از هزار و 300  قلم آن داروهای وارداتی بود، حدود ۴۰۰ قلم هم تحت لیسانس کشورهای اروپایی در کشور تولید می‌شد و تنها حدود ۵۵۰ قلم دارو توسط شرکت‌های داروسازی در کشور تولید می‌شد. پیرصالحی افزود: اکنون به‌رغم تحریم‌ها از حدود ۱۰ هزار قلم دارو که در کشور موجود است، حدود ۷۵۰۰ قلم در داخل کشور تولید می‌شود و 2 هزار و 500  قلم که از اقلام خارجی است، حدود ۳ درصد بازار ایران را تشکیل می‌دهد و عمده تأمین داروی کشور توسط کارخانجات داخلی انجام می‌شود.

 


Page Generated in 0/0142 sec