printlogo


کد خبر: 206267تاریخ: 1397/11/23 00:00
اخبار

بیانیه رهبر انقلاب در تبیین «گام دوم» انقلاب اسلامی منتشر می‌شود
در ارزیابی سرگذشت راه طی شده و مسیری که پیش روی ملت بزرگ ایران است، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بیانیه‌ای تفصیلی را در تبیین «گام دوم» برای پیشبرد انقلاب اسلامی به نگارش درآورده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ملت سرافراز ایران اسلامی با هدایت الهی و به اتکای اندیشه‌ دوران‌ساز حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه و راهبری‌های جانشین صالحش، می‌رود تا با شرکت در جشن 40 سالگی انقلاب پرشکوهش، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کند و وارد فرآیند بزرگ و جهانی 40 سال دوم شود. به همین مناسبت و در ارزیابی سرگذشت راه طی شده و مسیری که پیش روی ملت بزرگ ایران است، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی بیانیه‌ای تفصیلی را در تبیین «گام دوم» برای پیشبرد انقلاب اسلامی به نگارش درآورده‌اند. متن بیانیه‌ تفصیلی رهبر انقلاب اسلامی در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

آمادگی شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در پروژه‌های لبنان
وزیر امور خارجه ایران در دیدار میشل عون آمادگی شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در پروژه‌های لبنان را اعلام کرد. به گزارش فارس، محمدجواد ظریف که در لبنان حضور دارد، پیش از ظهر دیروز (دوشنبه) با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در محل کاخ بعبدا دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، روابط و همکاری‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی بین ایران و لبنان، آمادگی شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در پروژه‌های این کشور و نیز مسائل منطقه‌ای بویژه موضوع سوریه و آوارگان آن کشور در لبنان مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. رئیس‌جمهور لبنان در این دیدار سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت. ظریف نیز با تبریک تشکیل دولت لبنان که با اهتمام رئیس‌جمهور انجام شد برای دولت لبنان آرزوی موفقیت کرد.پس از ناکامی‌های مکرر دولت در جذب اعتماد و سرمایه‌گذاری غربی‌ها در ایران، حالا آنها برای جذب سرمایه‌گذاری و مقابله با تحریم‌ها بر کشورهایی که جریان مقاومت در آنها حضور و نفوذ گسترده‌ای دارد تمرکز کرده‌اند. در هفته‌های اخیر، جواد ظریف به عراق سفر کرد و با مقامات سیاسی و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی این کشور ملاقات‌های متعددی برگزار کرد. پس از آن اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به سوریه رفت و در آنجا نیز توافقات مهمی میان هیات ایرانی و دولت بشار اسد بویژه در حوزه اقتصادی به عمل آمد. حالا با سفر محمدجواد ظریف به لبنان، تمرکز دولت بر کشورهای عراق، سوریه و لبنان برای جبران ناکامی سیاست تعامل با غرب و جبران هزینه‌های اقتصادی آن در دستور کار قرار گرفته است. 

رئیس‌جمهور آمریکا هنوز نمی‌داند ایران عضو ان‌پی‌تی است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید ترامپ در حالی ایران را درصدد دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌داند که کشورمان عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) است. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور آمریکا در جمع نمایندگان سنا گفت: ترامپ در حالی عنوان کرد ایران درصدد دستیابی به سلاح هسته‌ای است که کشورمان عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) است و از ابتدای فعالیت هسته‌ای اعلام کرد قصد استفاده غیرصلح‌آمیز از این انرژی را ندارد. نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالی است که رژیم صهیونیستی در منطقه دارای کلاهک‌های هسته‌ای بوده و حتی عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) نیست. بر این اساس به نظر می‌رسد سیاستمداران کاخ سفید باید پاسخ دهند چرا شرکای آنها می‌توانند به این سلاح‌ها دسترسی داشته باشند؟ نماینده مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی منافع خود را در خطر دیده و تلاش کرده‌اند به کشورمان آسیب بزنند، تصریح کرد: حال باید از ترامپ سوال کرد ایران اسلامی که موضوع منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای را برای نخستین‌ مرتبه اعلام کرد و رهبر انقلاب نیز فتوای شرعی درباره مساله هسته‌ای بیان کردند، چطور می‌تواند به دنبال سلاح هسته‌ای باشد.


Page Generated in 0/0063 sec